
Pompa oleju
- przemek2175
- Real RS Owner
- Posty: 196
- Rejestracja: 23 gru 2018, 11:55
- Miejscowość: Lublin
- Samochód: Megane I coupe F7R i M3RS
Pompa oleju
Witam rozbierał ktoś może pompę oleju od megane 3 RS i od silnika 1.9dci? Jestem ciekaw o ile jest wydajniejsza 

Re: Pompa oleju
Różnica w wydajności jest wynika z większych obrotów pompy gdyż zębatka pompy z dCi jest mniejsza niż w benzynach . Przełożenie obrotów z wału na dCi jest prawie 1 do 1 a w benzynach jest chyba 1 do 2 . Temat przerabiany na MCKP .
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3362
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Twingo 2RS + Clio 3RS + Laguna 3nieRS
- Kontakt:
Re: Pompa oleju
Po co zmieniać pompę na nie pasującą p&p skoro fabryczna jest wystarczająco wydajna? Nie lepiej po prostu kupić fabryczną nową jeśli już ktoś posiada potrzebę pilnej jej wymiany?
Tym bardziej wycinanie fabrycznych przegród w misce olejowej to głupota - RSy to auta na tor a odpływający olej w misce (przez brak przegród) na pewno przyniesie pozytywny skutek ;-)
Tym bardziej wycinanie fabrycznych przegród w misce olejowej to głupota - RSy to auta na tor a odpływający olej w misce (przez brak przegród) na pewno przyniesie pozytywny skutek ;-)
Re: Pompa oleju
Wycinane widziałam na FB ale to była całkiem inna pompa z 2.0 dCi , ta z 1.9 dCi plasuje bez przeróbek poza zmiana łańcucha.
- przemek2175
- Real RS Owner
- Posty: 196
- Rejestracja: 23 gru 2018, 11:55
- Miejscowość: Lublin
- Samochód: Megane I coupe F7R i M3RS
Re: Pompa oleju
Z tego co słyszałem sama wymiana pompy bez zmiany zębatki podnosi ciśnienie no i z 1.9dci nie pasuje bez ciencia przegród
Re: Pompa oleju
Wymieniamy łańcuch bo zębatka w 1.9 dCi jest mniejsza niż z 2.0t przez co łańcuch jest za długi , i nie nie trzeba nic ciąć w misce . Miskę trzeba ciąć montując pompę z 2.0 dCi . Więcej informacji można zasięgnąć na FB na grupie Laguna 2 oraz na Renault Sport bo ja sama bazuje na tym co czytałam a tam są ludzie co takie mody mają .
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3362
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Twingo 2RS + Clio 3RS + Laguna 3nieRS
- Kontakt:
Re: Pompa oleju
Ja poproszę o suche dane: o ile ta pompa zwiększa ciśnienie i po co skoro kolejny raz to napiszę: do fabryczna daje wystarczające jeśli tylko silnik był dobrze serwisowany
Re: Pompa oleju
O suche dane to napisałam wyżej gdzie można się dopytać , ja wiem tylko tyle że na MCKP Megane Coupe Klub Polska było to mocno opisane co i jak .
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3362
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Twingo 2RS + Clio 3RS + Laguna 3nieRS
- Kontakt:
Re: Pompa oleju
Tak to zawsze wszystko pasuje p&p i jest lepsze i super opisane (jak na forach w UK), a jak przychodzi co do czego to konkretnego info brak. Pozostaje efekt PLACEBO tego co zmienił i twierdzi że jest lepiej.
PODSUMOWUJĄC w skrócie - modyfikacja bez sensu, bez potwierdzonych wartości, a koszt wyższy niż zakup nowej seryjnej pompy która bez problemu daje radę i to z zapasem
Temat zamykam - jak ktoś będzie miał potwierdzone dane (zmierzone ciśnienie na nowej pompie OEM vs nowej pompie "lepszej" z zachowaniem tego samego typu oleju i warunków) to poproszę o PW w celu ponownego udostępnienia tematu do komentowania
PODSUMOWUJĄC w skrócie - modyfikacja bez sensu, bez potwierdzonych wartości, a koszt wyższy niż zakup nowej seryjnej pompy która bez problemu daje radę i to z zapasem

Temat zamykam - jak ktoś będzie miał potwierdzone dane (zmierzone ciśnienie na nowej pompie OEM vs nowej pompie "lepszej" z zachowaniem tego samego typu oleju i warunków) to poproszę o PW w celu ponownego udostępnienia tematu do komentowania