Zdąża się.. Nauczka dla innych
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
M3rs - Procedura, pops&bangs
- LiszoGt
- Posty: 471
- Rejestracja: 19 gru 2016, 15:07
- Miejscowość: Kraków
- Samochód: Megane III GT 20T RK
- Kontakt:
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
Już tyle razy rozmawialiśmy ,że uważaliśmy ,że to zbędne .. Tylko do tych okoliczności trzeba dodać ,że był to piątek. Zostaliśmy na noc z dziewczyną i koleżanką w wawie, imprezka,papieroski, wsiadłem w niedziele noii... zapomniałem
W każdym razie wleciał silnik z przebiegiem 25kkm
W każdym razie wleciał silnik z przebiegiem 25kkm
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- klaudiusz76
- Real RS Owner
- Posty: 1712
- Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
- Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
- Samochód: Megane IV RS TROPHY
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
Teoretycznie gdyby coś było skopane w sofcie to tak ale nie prościej zapytać tych co to robili aby podpowiedzieli co ewentualnie jest nie tak?adekl95 pisze:Czy przez te strzały może się dziać tak że podlewa za dużo paliwa i samochód po zmianie biegu i depnieciu przez chwilę muli ?
Co do strzałów to nie są one tylko w wydechu jak niektórzy sadzą tylko zaczynają się w cylindrze. Zapłon jest tak ustawiony, że mieszanka dopala się na otwartych zaworach wydechowych dlatego wali w wydech i może osłabiać zawory bo jak do spalania dochodzi przy otwartych zaworach to nie są ona podparte o gniazda. Tyle w teorii ile w praktyce to wyjdzie po czasie. Dodatkowo ciekaw jestem jak to wpływa na turbo.
Co do pechowej awarii to ja już się trochę pogubiłem. Najpierw przez padnięty wtrysk, teraz przez jechanie na niewyregulowanym gazie? To wiadomo w końcu co było przyczyną?
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
W silniku turbodoładowanym autoadaptacja nie zdaje egzaminu. Liszo co tam siedzą za graty w tej instalacji? Sterownik, wtryski, reduktor?
- PieeRdek
- Posty: 990
- Rejestracja: 25 lis 2016, 15:05
- Miejscowość: Sokołów Podl / WARSZAWA
- Samochód: Megane 2 GT 250km 360Nm
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
Z tego co mówił mi gazownik to mają, ale np. moja obsługuje max 25% "podkręcenia" dawki w górę, a niektóre mają ustawiony ten parametr niżej. Czyli jak mapa paliwowa podskoczy + 10% to i gazu podleje więcej. Ale tylko do tych 25%.Shymek pisze:A dobre instalacje LPG nie mają autoadaptacji?
Mówił ze po chipsie najlepiej przylecieć na benzynie albo ewentualnie na niskich obrotach na gazie i wyregulować pod nowy program.
Czyli Liszo jak latał "eco" to mogło być git, a jak daj wiura ostro na gazie to lało mniej i wyszło jak wyszło.
Co do strzałów nie chcę już drążyć czy to zdrowe czy nie bo ile osób tyle opinii. Tunerzy z UK mówią ze nic się nie stanie tylko szkodliwe dla wydechu (i nie tylko oni), inni że coś tam trochę szkodzi ale nieznacznie ..
Z nudów pooglądałem kilka HH na jutubach i sie zastanawiam jak to jest z tymi lekkimi strzałami na wysokich obrotach?
Np. Megane 3RS strzela w serii, tak samo 4RS strzela w serii. Podobnie Focus RS (ten nowy). Wszystkie po odpuszczeniu gazu lub redukcji robią klika lekkich strzałów. (oczywiście po DP)
Takie coś też może nabroić?
Sam dla siebie chce wiedzieć, może mi się przyda takie info kiedyś
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
RS w serii strzela na niskich obrotach bo koło 3K i wcale nie trzeba do tego DP.
To jak co w końcu jest przyczyna awarii? Przypadek niezależny od użytkownika czyli padł wtrysk benzyny czy może jednak wina użytkownika i pałowanie na niewyregulowanym podtlenku LPG?
To jak co w końcu jest przyczyna awarii? Przypadek niezależny od użytkownika czyli padł wtrysk benzyny czy może jednak wina użytkownika i pałowanie na niewyregulowanym podtlenku LPG?
- klaudiusz76
- Real RS Owner
- Posty: 1712
- Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
- Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
- Samochód: Megane IV RS TROPHY
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
Napisal Liszo pare postow do tylu. Nie ma co drążyć, każdy popełnia błedy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
Tak napisał, ze gaz ale na FB uparcie twierdził, że wtrysk od PB padł bo je niby sprawdzał. Na forum też twierdził, ze silnika nie zmieniał, a na FB już, że tak wiec może po prostu to dwie rożne osoby i dwie rożne awarię? Fajnie by było wiedzieć na przyszłość czy przyczyna to błąd użytkownika czy jednak ten wtrysk PB może ustrzegło by to innych przed podobną awarią.
- LiszoGt
- Posty: 471
- Rejestracja: 19 gru 2016, 15:07
- Miejscowość: Kraków
- Samochód: Megane III GT 20T RK
- Kontakt:
Re: M3rs - Procedura, pops&bangs
...
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 8:14 przez LiszoGt, łącznie zmieniany 2 razy.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...