W TCE dużym ograniczeniem jest wydech. Po odetkaniu (min 2,5 cala jak w RS) można uzyskać więcej.
Aro ma catbacka plus IC z RS-a.
Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
- matteusz
- Real RS Owner
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 gru 2014, 10:57
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Samochód: Megane RS 225
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Czy montaż większych wtrysków w Megane 2 RS z seryjnym turbo ma sens? Mam Siemensy 630cc 107962, czy jest sens je montować bez innych zmian w układzie paliwowym? Czy są one P&P?
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Nie ma sensu, oryginalne wystarczają.matteusz pisze:Czy montaż większych wtrysków w Megane 2 RS z seryjnym turbo ma sens? Mam Siemensy 630cc 107962, czy jest sens je montować bez innych zmian w układzie paliwowym? Czy są one P&P?
- matteusz
- Real RS Owner
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 gru 2014, 10:57
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Samochód: Megane RS 225
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Co sądzicie o przesunięciu odcinki przy okazji robienia programu? Seryjna hydraulika ogarnie np. 7k RPM? Z tego co widzę kolega Kampos ma przesuniętą odcinkę po programie. Z drugiej strony nie wiem czy na seryjnym turbo ma to większy sens.
-
- Real RS Owner
- Posty: 100
- Rejestracja: 09 maja 2019, 7:03
- Miejscowość: Poznań
- Samochód: Megane 3 RS273 Cup S - Stage 2
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Teoretycznie chyba ma sens w wyścigu o czas do setki na papierze. Może uda się już wbić w 100kmh gps, co by polepszyło czas na papierze o 0.3/0.4sec lub troszke wiecej. Ale nie wiem czy 7k obr starczy.
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1004
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Jeżeli hydraulika zaworów jest taka jak w silnikach 2.0 z Clio to powinna dać radę. Te kręcą się do 7,5 tyś obr/min.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Mam przesuniętą do 7k i licznikowo wychodzi 105-107 jakoś na 2, więc na 100% GPS złapie stówkę. Ja dostałem informacje, że 7k jest bezpieczne. Początkowo tuner zrobił 7200, ale wolałem ograniczyć.
- matteusz
- Real RS Owner
- Posty: 82
- Rejestracja: 28 gru 2014, 10:57
- Miejscowość: Tarnobrzeg
- Samochód: Megane RS 225
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Przy 7k RPM na pewno się uda, u mnie na seryjnej odcince mam na dwójce 98-99 kph wg GPS, ale to konkurencja bardzo teoretyczna i w praktyce może nie być z tego żadnych realnych korzyści ;-)Krzeslobojowe pisze:Teoretycznie chyba ma sens w wyścigu o czas do setki na papierze. Może uda się już wbić w 100kmh gps, co by polepszyło czas na papierze o 0.3/0.4sec lub troszke wiecej. Ale nie wiem czy 7k obr starczy.
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Potrzebuje zaciągnąć paru informacji na temat programu do silnika 2.0tce 180km z megane iii. Już jakiś czas temu zabierałem się za temat zwiększania mocy, ale ostatecznie odpuściłem. W tym tygodniu udało mi się dorwać intercooler z GT220 od kolegi z forum i teraz myśle co dalej. Celuję w 220-240km. Pisałem do chłopaków z Unitronica o ofertę na zwiększenie mocy, na koniec wrzucę co mi odpisali. Myślicie, że warto wziąć pod uwagę zmianę świec, wtrysków na te od RS i montaż zaworu DV properfekt? Chciałbym pojechać do nich już przygotowany, bo mam kawałek drogi. Bardzo chętnie posłucham osób które mają jakieś doświadczenie z tym tematem.
Tutaj odpowiedź z Unitronica:
Samo oprogramowanie da około 200KM koszt 1500zł
W 3GT 180KM możemy zrobić około 220km bez modyfikacji mechanicznych, koszt 1700zł
230KM z intercoolerem z Megane RS, intercooler kosztuje około 1200zł nowy w aso (jeżeli chce Pan zakładać tańsze używane części, należy to robić na własną rękę i my nie odpowiadamy za ich jakość i bezawaryjność)
następne etapy wiążą się już z wymianą turbosprężarki na tą z wersji RS i modyfikację układu wydechowego, to da około 280KM.
układ wydechowy w zależności od firmy (my takich modyfikacji nie wykonujemy) między 2-4tys. zł (mogę polecić kilka miejsc), turbosprężarka nowa około 2800zł. Przy najwyższej opcji modyfikacji zalecamy wymianę sprzęgła na nowe, czasami nie wytrzymuje nawet pierwszego etapu. Koszt strojenia większego turbo to 2100zł, koszt montażu intercoolera 600zł, koszt montażu turbiny 800zł (w cenie nowy olej i filtry).
Dodatkowo zalecamy nowe świece, zawór DV Properfekt oraz wkładka filtra powietrza BMC.
Tutaj odpowiedź z Unitronica:
Samo oprogramowanie da około 200KM koszt 1500zł
W 3GT 180KM możemy zrobić około 220km bez modyfikacji mechanicznych, koszt 1700zł
230KM z intercoolerem z Megane RS, intercooler kosztuje około 1200zł nowy w aso (jeżeli chce Pan zakładać tańsze używane części, należy to robić na własną rękę i my nie odpowiadamy za ich jakość i bezawaryjność)
następne etapy wiążą się już z wymianą turbosprężarki na tą z wersji RS i modyfikację układu wydechowego, to da około 280KM.
układ wydechowy w zależności od firmy (my takich modyfikacji nie wykonujemy) między 2-4tys. zł (mogę polecić kilka miejsc), turbosprężarka nowa około 2800zł. Przy najwyższej opcji modyfikacji zalecamy wymianę sprzęgła na nowe, czasami nie wytrzymuje nawet pierwszego etapu. Koszt strojenia większego turbo to 2100zł, koszt montażu intercoolera 600zł, koszt montażu turbiny 800zł (w cenie nowy olej i filtry).
Dodatkowo zalecamy nowe świece, zawór DV Properfekt oraz wkładka filtra powietrza BMC.
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Wtryski w GT są takie same jak w RS. Jeśli chcesz 240 KM, to wystarczy turbo 14T z meg 2 rs. Wydech również wystarczy z Megane 3 rs używany, ma 2.5" - dostaniesz taki za 3-4 stówki. IC w GT220 jest na pewno taki jak w RS? To tyle jeśli chciałbyś to zrobić w miarę dobrze i tanio.
- Coupe2009
- Fake RS Owner
- Posty: 246
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
- Miejscowość: EL
- Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Stage I to chyba żadna większa filozofia i każdy kumaty tuner ogarnie to do 1000zł. Tak było też w moim przypadku.xtynekk pisze:
Samo oprogramowanie da około 200KM koszt 1500zł
Bez modyfikacji mechanicznych wątpię. Poszukaj wykresów w sieci. W TCE180 ciężko ugrać coś więcej niż 210KM samym programemxtynekk pisze: W 3GT 180KM możemy zrobić około 220km bez modyfikacji mechanicznych, koszt 1700zł
Jak wyżej...xtynekk pisze: 230KM z intercoolerem z Megane RS, intercooler kosztuje około 1200zł nowy w aso (jeżeli chce Pan zakładać tańsze używane części, należy to robić na własną rękę i my nie odpowiadamy za ich jakość i bezawaryjność)
Ja mam intercooler i wydech z RS i ciężko było na seryjnym turbo wbić się powyżej 212KM. Auto mam zdrowe bo seria + IC/wydech pokazała 195KM
Koledze usn seryjne turbo 10T napompowało około 230KM ale to niech on się już wypowie czy coś mu dłubali z osprzętem.
Co do sprzęgła. Ja miałem lux malina eleganckie sprzęgło ;-) Zrobiłem kilka tys km i w zimne dni (około 2stC) potrafi się uślizgnąć. Jak jest ciepło tak jak teraz - problem nie występuje. Także licz się również z tym wydatkiem.
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Czyli bez zmiany turbo nawet to 220km może być kłopotem, a Unitronic troszkę koloryzuje?
-
- Real RS Owner
- Posty: 1171
- Rejestracja: 06 gru 2015, 11:14
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: M3GT220@304 kombi
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
znają sie na robocie ale lubią koloryzować. Poczytaj postu USN. w GT180 KM. nie masz co pchać sie na 280 KM . Według mnie juz lepiej po prostu przełożyć silnik z RSa