Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1004
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

BTW sama zmiana turbo z T10 na T14 bez zmiany wtrysków (są niestety brązowe) i wydechu coś da. czy nic ze względu na to iż pozostałe elementy będą je ograniczać?
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
neonomc
Posty: 146
Rejestracja: 22 cze 2018, 21:24
Samochód: Megane II fake GT
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

MarcinekNu2 pisze:BTW sama zmiana turbo z T10 na T14 bez zmiany wtrysków (są niestety brązowe) i wydechu coś da. czy nic ze względu na to iż pozostałe elementy będą je ograniczać?
U mnie wpadło około 15-20KM
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1004
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

To i tak całkiem znośnie.
Domyślam się, że ten wzrost mocy doszedł bez żadnego strojenia, na oryginalnych nastawach ECU?
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
neonomc
Posty: 146
Rejestracja: 22 cze 2018, 21:24
Samochód: Megane II fake GT
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

MarcinekNu2 pisze:To i tak całkiem znośnie.
Domyślam się, że ten wzrost mocy doszedł bez żadnego strojenia, na oryginalnych nastawach ECU?
Tak, wydaje mi się że przez inny wirnik gorącej strony turbo, zimniejsze powietrze w dolocie i mniejsze opory powietrza
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Wirnik na stronie gorącej jest identyczny: L6
Różnica jest tylko i wyłącznie w wirniku strony zimnej: 10T vs 14T
neonomc
Posty: 146
Rejestracja: 22 cze 2018, 21:24
Samochód: Megane II fake GT
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Shymek pisze:Wirnik na stronie gorącej jest identyczny: L6
Różnica jest tylko i wyłącznie w wirniku strony zimnej: 10T vs 14T
Akurat tu mam pewność, więc jestem w stanie sie na ten temat kłócić. W muszle od 10T nie wejdzie wirnik od 14T. Mam obydwa, jutro je zmierze i podam dokładne wymiary.

Gdyby były identyczne to teraz bym nie miał problemu z zaciętą klapką w żeliwie 14T którego nie można nigdzie dostać, w przeciwieństwie od tego 10T.

Pójdę o krok dalej, i zaryzykuję stwierdzenie że sama oś też jest grubsza w 14T

Jutro robię pomiary
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Wymiary zewnętrzne są identyczne. Chyba logiczne że wirnik strony zimnej jest większy więc nie wejdzie w mniejsza od środka muszlę. Wirniki gorącej muszą być takie same bo miałem kilka tych turbin przerabianych na hybrydy
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1004
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Możesz napisać coś więcej o regeneracji? Bo czytałem, że wykonujesz coś takiego.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Awatar użytkownika
Patryk
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 278
Rejestracja: 04 maja 2017, 15:24
Miejscowość: DBL
Samochód: Mégane RS III + prasowe
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Gdzie polecacie ogarniać program do 2.0T na Dolnym Śląsku? Zakładając, że silnik i komponenty zdrowe, jaki przyrost na samym programie jest możliwy? Pacjent to Megane III GT (seryjnie 190 KM i 300 Nm). Dziękuje. :-)
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Na seryjnych gratach 210-215KM, 350Nm.
Punch.Milanówek
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 31
Rejestracja: 03 gru 2019, 22:34
Samochód: Megane IV RS

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Czy ktoś z forum zakładał już boxa do Megane 4 RS ?
Zastanawiam się nad tym, wiecie kto mógłby się tego podjąć w okolicy Warszawy i jaki był by tego koszt? Ciężko znaleźć cokolwiek na temat zmiany mapy tego silnika na polskich stronach.
Dzięki za info ;-)
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Punch.Milanówek pisze:Czy ktoś z forum zakładał już boxa do Megane 4 RS ?
Zastanawiam się nad tym, wiecie kto mógłby się tego podjąć w okolicy Warszawy i jaki był by tego koszt? Ciężko znaleźć cokolwiek na temat zmiany mapy tego silnika na polskich stronach.
Dzięki za info ;-)

Masz 2 strony o boxie https://renault-sport.pl/viewtopic.php?p=42737#p42737

Generalnie takie zwykłe 2 kanałowe boxy nie będą działać dobrze z EDC. Spróbowałbym jeszcze 3 kanałowego czyli takiego, który jest wpięty w wiązkę czujnika wałka rozrządów i może wtedy odczytywać prędkość obrotową silnika dzięki czemu sam boxa jest bardziej precyzyjny. Tylko nikt takiego nie produkuje do 1.8
Awatar użytkownika
Patryk
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 278
Rejestracja: 04 maja 2017, 15:24
Miejscowość: DBL
Samochód: Mégane RS III + prasowe
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

usn pisze:Na seryjnych gratach 210-215KM, 350Nm.
Dzięki. Ciekawe czy byłoby to odczuwalne pod względem dynamiki. :-)
Awatar użytkownika
Aro
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 385
Rejestracja: 27 cze 2014, 18:13
Miejscowość: Katowice
Samochód: Megane III GT mod RS 277KM_362Nm

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Patryk pisze:
usn pisze:Na seryjnych gratach 210-215KM, 350Nm.
Dzięki. Ciekawe czy byłoby to odczuwalne pod względem dynamiki. :-)
Teraz mam około 220KM i 370 Nm i jest różnica odczuwalna w stosunku do serii 190/300.
Awatar użytkownika
Patryk
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 278
Rejestracja: 04 maja 2017, 15:24
Miejscowość: DBL
Samochód: Mégane RS III + prasowe
Kontakt:

Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM

Aro pisze:
Patryk pisze:
usn pisze:Na seryjnych gratach 210-215KM, 350Nm.
Dzięki. Ciekawe czy byłoby to odczuwalne pod względem dynamiki. :-)
Teraz mam około 220KM i 370 Nm i jest różnica odczuwalna w stosunku do serii 190/300.
Ale kolega chyba nie ma samego programu? Czy to na samym wirusie takie ładne wartości?
ODPOWIEDZ