Panowie,
bardzo dużo czasu poświęciłem przeglądając to forum...
najwięcej info jest w dziale "nasze samochody", ale przeczytać wszystko i wyłuskać same potrzebne informacje - okrutna czasochłonność.
Tak więc proponuję w tym temacie wrzucić, co zrobić - żeby uzyskać wymarzoną/zadaną moc.
Najlepiej na swoich przykładach, a nie z internetu. Przypadki uszkodzeń mile widziane by pokazać innym gdzie jest granica :roll:
Z dnia dzisiejszego mogę na wstępie powiedzieć, że sam końcowy tłumik M2 PH2 ogranicza moc o 8 konia i 12 momentu.
No dobra, to może inaczej... Jaki jest max bez kucia? Gdzies czytalem ze 300km i 400nm, sa na forum co maja więcej i jeżdżą?
Da sie osiagnac taki max wywalajac wydech + IC plus program? Czy trzeba modyfikować uklad paliwowy?
Czy jest róznica miedzy wywalonym katem tzn sama pusta puszka, a DP? W sensie akustycznym na pewno a mocowo?
Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
To ile na seryjnej turbinie? Hybrydowej? lub z mr3
Neerek dlatego pytam - DP z prawdziwego zdarzenia kontra pusta puszka po kacie?
Przepływ spalin na pewno luźniejszy i moc do góry, ale czy jest różnica między jednym, a drugim?
Neerek dlatego pytam - DP z prawdziwego zdarzenia kontra pusta puszka po kacie?
Przepływ spalin na pewno luźniejszy i moc do góry, ale czy jest różnica między jednym, a drugim?
- Bartek.Decar
- Real RS Owner
- Posty: 349
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megane RS340
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Myślę, że realnie DP 2,75/3" daje bez strojenia 5-10kM i 10-20NM w zależności od kondycji auta. DP na pewno daje lepszy efekt niż pusty kat.
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
- PieeRdek
- Posty: 990
- Rejestracja: 25 lis 2016, 15:05
- Miejscowość: Sokołów Podl / WARSZAWA
- Samochód: Megane 2 GT 250km 360Nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Pusty kat = blaszany dźwięk + jakies tam zawirowania mogą powstawać. Jak już modzić to porządnie. I oczywiście kata możesz sprzedać całego i zwróci Ci się DP (tej opcji nie polecam bo nigdy nie wiadomo co z tymi przeglądami wyniknie, ale jak masz oszczędzać to lepiej wymienić kata na DP )
- arni88
- Real RS Owner
- Posty: 563
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 19:57
- Miejscowość: Kraków
- Samochód: LY R26
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
seryjna turbina to max 270-280 koni przy opcji ze motor i turbo zdrowe..
zapraszam do polubienia
Megane r26 - Stage 3...
Megane r26 - Stage 3...
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
A jeśli wsadzimy większe turbo, np od RS3 z T15 uda się dobić do 300 czy kolejny element układanki powie że nie daje rady ?
Bo czy na seryjnych korbach można 300 przekroczyć?
Bo czy na seryjnych korbach można 300 przekroczyć?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Nie próbowałbym ani na seryjnych korbacz ani na seryjnych tłokach. Ponadto seryjne sprzęgło też nie pozwoli na wiele.
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
A w jaki przedział bezpieczny można celować na ori tlokach i korbach? 280km 390nm plasko poprowadzonym? Czy tez przegiecie?
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
290 km 400 nm zapewne maks, choć z tego co wiem, to może wtrysków braknąć.
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Widziałem gdzieś posty, że na wtryskach i pompie paliwa dają radę ponad 300 koni... sprzęgło niby też więc jak to jest ;>
Nawet gdyby przy 290 km zaczęłoby się uślizgiwać to nie wystarczy obić kevlarem?
Nawet gdyby przy 290 km zaczęłoby się uślizgiwać to nie wystarczy obić kevlarem?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Oczywiście że dają radę ale be nawet 1% bezpieczeństwa. Wtryski i pompa pracują na maks swoich możliwości. Co to może spowodować? Ano wystarczy mały spadek napięcia na pompie czy wtryskach i np. silnik nabierze dodatkowego powietrza przez dziurę w bloku ;-)
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Dziura w bloku raczej nie, ale w tłoku na pewno
Shymek ciągle wymijająco mi odpowiadasz... 1% bezpieczeństwa mnie nie interesuje, chciałbym tym autem polatać i wiedzieć, że jak sobie skocze w trasę to z niej wrócę na kołach, a nie na lawecie.
Dlatego pytam ile można i gdzie jest ta granica opłacalności, a zarazem bezpieczeństwa i szaleństwa razem do kupy zebranej.
W serii bez wydechu sam program da te 260 koni i 400 momentu,
Większy ICek i turbo od mr3 pozwoli podejść o te 50 koni więcej,
Ale można to pięknie wystroić bez pikowania max w górę tylko mieć moc z dostępnością w szerszym zakresie obrotów...
Tylko ile, bez kucia, bez pompy i wtrysków, tak żeby to jeszcze miało ręce i nogi, ale żeby wyciągało mox na tych gratach ?
A drugie pytanie, jeśli będzie za mało to większe wtryski od laguny gt? 150zł sztuka x 4 [jaki ich numer?], pompa paliwa nie całe 7 stów, a zestaw uszczelek korb śrub i panewek i wszystkich pierdół do zakucia potrzebnych to koszt... ?
Wtedy też musiałby wejść kevlar lub gdzieś czytałem sprzęgło od mr3?
A ile skrzynia zniesie? i jakie jest rozwiązanie by ją zastąpić czymś mocniejszym.
Shymek ciągle wymijająco mi odpowiadasz... 1% bezpieczeństwa mnie nie interesuje, chciałbym tym autem polatać i wiedzieć, że jak sobie skocze w trasę to z niej wrócę na kołach, a nie na lawecie.
Dlatego pytam ile można i gdzie jest ta granica opłacalności, a zarazem bezpieczeństwa i szaleństwa razem do kupy zebranej.
W serii bez wydechu sam program da te 260 koni i 400 momentu,
Większy ICek i turbo od mr3 pozwoli podejść o te 50 koni więcej,
Ale można to pięknie wystroić bez pikowania max w górę tylko mieć moc z dostępnością w szerszym zakresie obrotów...
Tylko ile, bez kucia, bez pompy i wtrysków, tak żeby to jeszcze miało ręce i nogi, ale żeby wyciągało mox na tych gratach ?
A drugie pytanie, jeśli będzie za mało to większe wtryski od laguny gt? 150zł sztuka x 4 [jaki ich numer?], pompa paliwa nie całe 7 stów, a zestaw uszczelek korb śrub i panewek i wszystkich pierdół do zakucia potrzebnych to koszt... ?
Wtedy też musiałby wejść kevlar lub gdzieś czytałem sprzęgło od mr3?
A ile skrzynia zniesie? i jakie jest rozwiązanie by ją zastąpić czymś mocniejszym.
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM
Jest chcesz by to polatało na torze i wracało na kołach bezproblemowo to opcje są dwie:
1. Wydech, IC + program. Mocowo 260-270KM, do tego płaskie 360-370Nm
2. To co wyżej tylko na turbinie z Meg3RS + wtryski. Bezpieczne 280-290KM i płaskie 400Nm
Jeśli ma być bezpieczne to nie ma co wyciskać z tego starego motoru siódmych potów.
P.S. wymień do tego śruby korbowodów i będzie ok
1. Wydech, IC + program. Mocowo 260-270KM, do tego płaskie 360-370Nm
2. To co wyżej tylko na turbinie z Meg3RS + wtryski. Bezpieczne 280-290KM i płaskie 400Nm
Jeśli ma być bezpieczne to nie ma co wyciskać z tego starego motoru siódmych potów.
P.S. wymień do tego śruby korbowodów i będzie ok