Td04-10t hybryda do rs ?

Awatar użytkownika
Coupe2009
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 246
Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
Miejscowość: EL
Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

wander pisze:Koszt modyfikacji z czego na co?
Mojej 10T na 15T.

Tak czy siak ja odpuściłem przeróbkę w perun turbo bo kupiłem prawie nową 15T z 4.5k przebiegu za 1450pln. W dodatku auto musiałoby postać kilka dni
Lukaszyfz
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:22
Samochód: m3rs

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

No właśnie przeróbka 10t na 15 mija się z celem. Garret to odpada całkowicie ze względów które podał Szymek, korby, tłoki itp to to już się robią konkretne ceny. A czy jest może na forum właściciel Megane która ma 350 hp i turbo robione w tc performance ? Z tego co wyszukalem w internetach to hybryda od perun w połączeniu z unitronic to chyba niewypał?
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Unitronic nie za bardzo chce dotykać peruna w RS. Mi odradzał.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

To zmienic tunera. Co im nie pasuje?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Nie potrafią?
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Nie wiem czy potrafią czy nie.
Info było takie, że skoro jest 15T nowe w cenie 2,5 to po co ładować się w hybryde z 10T za ponad 2000pln. Pewnie z hybryda jest tez więcej użerania się ze strojeniem.
Awatar użytkownika
wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 681
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

No dobra ale jeśli ktoś ma już 15T a mu mało mocy to dobrym wyjściem staje się kupić 10T za 500zł i zrobić z niej np TD04HL-20T z którego można już podejrzewam celować w 360 koni.
A na konic sprzedać swoją sprawną 15T za powiedzmy za 1000zł
Lukaszyfz
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:22
Samochód: m3rs

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Właśnie o to chodzi nie chce 10t przerabiać na 15t bo taka mamy w seryjnych rs. Temat dotyczy przerobienia 10t na 19t ale chyba jednak zdecyduje się na przerobienie seryjnej 15t auto trochę postoi Ale grosza się trochę przyoszczedzi jednak jest tak jak ktoś pisał że więcej mięsa jest w 15t i lepiej będzie ja przerobić dowiadywalem się w łodzi.
Awatar użytkownika
wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 681
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Lukaszyfz co jeszcze sie dowiedziałeś bo też zacząłem trochę szukać i czytać bo mnie zainteresował temat hybrydy w RS.
Awatar użytkownika
Coupe2009
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 246
Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
Miejscowość: EL
Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

wander pisze:A na konic sprzedać swoją sprawną 15T za powiedzmy za 1000zł
Dodam małe spostrzeżenie ode mnie. Szukałem 15T z RS około roku, ale tak na luźno bez napinania się że muszę to mieć na już. Za 1500zł to ludzie się zesr*ć chcą i musisz wyłożyć kasę od razu na stół lub robić przelew bo jest wielu chętnych na twoje miejsce jak chcesz kupić. Ciężko się rozmawiało i negocjowało z ludźmi co mieli 15T na sprzedaż , mocno chodliwy temat z tego co zauważyłem.
Lukaszyfz
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:22
Samochód: m3rs

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Wander, rozmiar żeliwa jest inny, tzn kolektora wydechowego turbospreżarki, pojemność żeliwa jest ciut wieksza w oryginalnym 15T
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

Bzdura. 10T ma 8,5cm pojemności żeliwa tak samo jak 14T czy 15T. Ciekawi mnie kto Ci takich bzdur naopowiadał. Najprawdopodobniej osoba nie mającą pojęcia o Renault, a sugerująca się tym typem turbiny z Volvo czy Saaba gdzie faktycznie żeliwo jest mniejszej pojemności. Do tego tam ma delikatnie inną flanszę i nie ma twinscrolla

10T: https://archiwum.allegro.pl/oferta/turb ... 45844.html

14T: https://passionford.com/forum/135025-post1.html

15T: https://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-MEGA ... Swlkpb9wa9

Odczytaj mi proszę oznaczenie muszli strony wydechowej (nr z żeliwa)
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

A u mnie na T10 jest tak.
Czemu 8,6?
Załączniki
t10.jpg
t10.jpg (9.96 KiB) Przejrzano 10306 razy
Awatar użytkownika
wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 681
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

usn pisze:A u mnie na T10 jest tak.
Czemu 8,6?
Bo to 8.5 8-)
No dobra rozumiem że koło kompresji usprawniamy z 15T na 19T lub 20T... o większych średnicach o łopatkach 11 dużych lub 6 dużych + 6 małych
A jak to wygląda z kołem wydechowym? Zostawiamy seryjne? 11 łopatkowe? Czy większe 11 łopatkowe (HL)
Czy może idziemy w inną stronę... większe ale np 9 czy 12 łopatkowe?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

O ile zmienić wirnik strony zimnej nie jest trudno - rozwierca się muszle i już o tyle z rozwiercaniem żeliwa pod większy wirnik to już problematyczna czynność.
W żeliwie czasami występują mikro pęcherze powietrza i przy rozwiercaniu potrafi kawałek odpaść... Jako że żeliwa się nie spawa to nie ma tego jak naprawić przez co takie żeliwo ląduje w koszu. Ponad to żeliwo choć odporne na temperatury potrafi też pękać więc mało kto podejmuje się rozwiercania bo to osłabia konstrukcję. Na moją hybrydę zmarnowaliśmy 3 żeliwa... ale to były pierwsze testy i nikt w PL tego przed Perunem nie próbował.
Teraz kolejna sprawa czyli spool. Turbo ze zmienionym wirnikiem wydechowym później (za to gwałtowniej) wstaje. Jeśli tuner nie będzie potrafił tego programowo ogarnąć to korba może wyjść bokiem (dlatego tuner uważa że hybrydy to zło).
Najlepsze rozwiązanie to seryjna dupka + 19t na stronie zimniej. Strona zimna już dowolnie 6+6 łopatek lub 11 co kto lubi ;-) różnice są ale łapią się w marginesie błędu pomiarowego (teoretycznie na 11 jest 5KM więcej)
ODPOWIEDZ