Strona 2 z 4

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 01 lut 2019, 19:10
autor: Coupe2009
wander pisze:Koszt modyfikacji z czego na co?
Mojej 10T na 15T.

Tak czy siak ja odpuściłem przeróbkę w perun turbo bo kupiłem prawie nową 15T z 4.5k przebiegu za 1450pln. W dodatku auto musiałoby postać kilka dni

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 01 lut 2019, 21:27
autor: Lukaszyfz
No właśnie przeróbka 10t na 15 mija się z celem. Garret to odpada całkowicie ze względów które podał Szymek, korby, tłoki itp to to już się robią konkretne ceny. A czy jest może na forum właściciel Megane która ma 350 hp i turbo robione w tc performance ? Z tego co wyszukalem w internetach to hybryda od perun w połączeniu z unitronic to chyba niewypał?

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 02 lut 2019, 21:51
autor: usn
Unitronic nie za bardzo chce dotykać peruna w RS. Mi odradzał.

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 02 lut 2019, 22:21
autor: Vasterad
To zmienic tunera. Co im nie pasuje?

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 02 lut 2019, 23:00
autor: FookU
Nie potrafią?

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 20:01
autor: usn
Nie wiem czy potrafią czy nie.
Info było takie, że skoro jest 15T nowe w cenie 2,5 to po co ładować się w hybryde z 10T za ponad 2000pln. Pewnie z hybryda jest tez więcej użerania się ze strojeniem.

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 20:10
autor: wander
No dobra ale jeśli ktoś ma już 15T a mu mało mocy to dobrym wyjściem staje się kupić 10T za 500zł i zrobić z niej np TD04HL-20T z którego można już podejrzewam celować w 360 koni.
A na konic sprzedać swoją sprawną 15T za powiedzmy za 1000zł

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 20:50
autor: Lukaszyfz
Właśnie o to chodzi nie chce 10t przerabiać na 15t bo taka mamy w seryjnych rs. Temat dotyczy przerobienia 10t na 19t ale chyba jednak zdecyduje się na przerobienie seryjnej 15t auto trochę postoi Ale grosza się trochę przyoszczedzi jednak jest tak jak ktoś pisał że więcej mięsa jest w 15t i lepiej będzie ja przerobić dowiadywalem się w łodzi.

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 21:07
autor: wander
Lukaszyfz co jeszcze sie dowiedziałeś bo też zacząłem trochę szukać i czytać bo mnie zainteresował temat hybrydy w RS.

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 21:13
autor: Coupe2009
wander pisze:A na konic sprzedać swoją sprawną 15T za powiedzmy za 1000zł
Dodam małe spostrzeżenie ode mnie. Szukałem 15T z RS około roku, ale tak na luźno bez napinania się że muszę to mieć na już. Za 1500zł to ludzie się zesr*ć chcą i musisz wyłożyć kasę od razu na stół lub robić przelew bo jest wielu chętnych na twoje miejsce jak chcesz kupić. Ciężko się rozmawiało i negocjowało z ludźmi co mieli 15T na sprzedaż , mocno chodliwy temat z tego co zauważyłem.

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 21:20
autor: Lukaszyfz
Wander, rozmiar żeliwa jest inny, tzn kolektora wydechowego turbospreżarki, pojemność żeliwa jest ciut wieksza w oryginalnym 15T

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 21:28
autor: FookU
Bzdura. 10T ma 8,5cm pojemności żeliwa tak samo jak 14T czy 15T. Ciekawi mnie kto Ci takich bzdur naopowiadał. Najprawdopodobniej osoba nie mającą pojęcia o Renault, a sugerująca się tym typem turbiny z Volvo czy Saaba gdzie faktycznie żeliwo jest mniejszej pojemności. Do tego tam ma delikatnie inną flanszę i nie ma twinscrolla

10T: https://archiwum.allegro.pl/oferta/turb ... 45844.html

14T: https://passionford.com/forum/135025-post1.html

15T: https://www.ebay.co.uk/itm/RENAULT-MEGA ... Swlkpb9wa9

Odczytaj mi proszę oznaczenie muszli strony wydechowej (nr z żeliwa)

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 21:58
autor: usn
A u mnie na T10 jest tak.
Czemu 8,6?

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 22:06
autor: wander
usn pisze:A u mnie na T10 jest tak.
Czemu 8,6?
Bo to 8.5 8-)
No dobra rozumiem że koło kompresji usprawniamy z 15T na 19T lub 20T... o większych średnicach o łopatkach 11 dużych lub 6 dużych + 6 małych
A jak to wygląda z kołem wydechowym? Zostawiamy seryjne? 11 łopatkowe? Czy większe 11 łopatkowe (HL)
Czy może idziemy w inną stronę... większe ale np 9 czy 12 łopatkowe?

Re: Td04-10t hybryda do rs ?

: 04 lut 2019, 23:14
autor: FookU
O ile zmienić wirnik strony zimnej nie jest trudno - rozwierca się muszle i już o tyle z rozwiercaniem żeliwa pod większy wirnik to już problematyczna czynność.
W żeliwie czasami występują mikro pęcherze powietrza i przy rozwiercaniu potrafi kawałek odpaść... Jako że żeliwa się nie spawa to nie ma tego jak naprawić przez co takie żeliwo ląduje w koszu. Ponad to żeliwo choć odporne na temperatury potrafi też pękać więc mało kto podejmuje się rozwiercania bo to osłabia konstrukcję. Na moją hybrydę zmarnowaliśmy 3 żeliwa... ale to były pierwsze testy i nikt w PL tego przed Perunem nie próbował.
Teraz kolejna sprawa czyli spool. Turbo ze zmienionym wirnikiem wydechowym później (za to gwałtowniej) wstaje. Jeśli tuner nie będzie potrafił tego programowo ogarnąć to korba może wyjść bokiem (dlatego tuner uważa że hybrydy to zło).
Najlepsze rozwiązanie to seryjna dupka + 19t na stronie zimniej. Strona zimna już dowolnie 6+6 łopatek lub 11 co kto lubi ;-) różnice są ale łapią się w marginesie błędu pomiarowego (teoretycznie na 11 jest 5KM więcej)