Mam nadzieję, że bana nie będzie za post w złym temacie.
Wiem, że przy okazji rozmów o mocy Megi 2 Sport był poruszany temat intercollera.
Tutaj zwracam się z konkretnym pytaniem:
Znalazłem kilka takich na jebaju, czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy będą pasowały P&P. Czy to jest cokolwiek warte ? Jaka żywotność ?
https://www.ebay.pl/itm/ALUMINIUM-ALLOY ... rk:40:pf:0
https://www.ebay.pl/itm/RENAULT-MEGANE- ... rk:12:pf:0
https://www.ebay.pl/itm/RENAULT-MEGANE- ... rk:12:pf:0 - hiszpańskiego nie kumam totalnie
Czy należałoby zakupić nowe węże i co jeszcze aby to sensownie działało.
W kolejnych planach program i wydech.
Dzięki za pomoc
[Megane 2 Sport] Cooler
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Wszystkie 3 są P&P i wszystkie 3 to chinole.
Do tego przepłącone (IC tanio ale w huk za wysyłkę)
https://www.ebay.pl/itm/60-MM-FORGE-FRO ... :rk:1:pf:0
ja miałem jak ten powyżej od tego sprzedawcy. Ktoś od nas z forum go ode mnie kupił i jeździ dalej :-)
Do tego przepłącone (IC tanio ale w huk za wysyłkę)
https://www.ebay.pl/itm/60-MM-FORGE-FRO ... :rk:1:pf:0
ja miałem jak ten powyżej od tego sprzedawcy. Ktoś od nas z forum go ode mnie kupił i jeździ dalej :-)
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Pociągnę deczko temat. Tym razem orurowanie. Warto zmieniać na twarde rury? Te dostępne za 'psigrosz' są cienkie - 42 mm, tak jak seryjne. Forge robi grube - 53 mm, ale już mniej atrakcyjne cenowo. Jest z tego zysk?
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Ja mam cały dolot Forge - ma 51, nie 53 mm. Bez chip'a w sumie różnica to chyba tylko taka, że lepiej słychać dolot, szczególnie na wysokich obrotach jest według mnie spora różnica ;-)
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Po chipie też żadna różnica w stosunku do seryjnego ponieważ blokerem przepustowości jest przepustnica (zwężka bodajże do 39mm).
Orurowanie ma tylko 1 plus: jest z aluminium dzięki czemu szybciej oddaje ciepło i jest chyba trochę lżejsze niż oryginał
Orurowanie ma tylko 1 plus: jest z aluminium dzięki czemu szybciej oddaje ciepło i jest chyba trochę lżejsze niż oryginał
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Jak chcesz być lżejszy o te parę stówek.... moim zdaniem do 300KM nie warto
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
A to nie jest jeszcze tak, że kiedy luźniejszy dolot z większym ic szczególnie, to turbo nieco lepiej wstanie?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Nie - wtedy zwiększa się LAG bo turbo musi ten układ najpierw "zapełnić"
Taki prosty eksperyment:
1. weź słomkę i zacznij przez nią dmuchać
2. weź grubszą słomkę ale na jej wylocie zmniejsz otwór wylotowy do średnicy tej pierwszej ;-) i sobie dmuchnij z taką sama intensywnością
3. jakbyś miał urządzenie pomiarowe to by wyszło że w drugim przypadku powietrze zaczęło później wylatywać choć z taką samą intensywnością jak z pierwszej
Taki prosty eksperyment:
1. weź słomkę i zacznij przez nią dmuchać
2. weź grubszą słomkę ale na jej wylocie zmniejsz otwór wylotowy do średnicy tej pierwszej ;-) i sobie dmuchnij z taką sama intensywnością
3. jakbyś miał urządzenie pomiarowe to by wyszło że w drugim przypadku powietrze zaczęło później wylatywać choć z taką samą intensywnością jak z pierwszej
- koma600
- Real RS Owner
- Posty: 2020
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
- Miejscowość: Nadarzyn
- Samochód: Megane rs 3
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Dokładnie shymek dobrze mowi na logikę. Chyba żebyś miał podtrzymanie turbo
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
Dochodzi jeszcze sprawa wydajności turbiny. Pytanie czy przy ogromnych płucach słomka pierwsza i druga nie napełnią się w podobnym czasie czyli niezauważalnie dla nas a przyrost z mniejszej temperatury będzie dużo większym zyskiem. Ja ogólnie wolę mniejsze IC a zrobić wszystko by dolot był chłodniejszy
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: [Megane 2 Sport] Cooler
p.s jeszcze sobie zaprzecze i powiem że jak jest duża sprawność IC to też nie trzeba aż tak walczyć z dolotem hehe ogólnie wszytko z głową. Jak widzę te Wagnery do seryjnych aut to myślę że ktoś jest bardzo bogaty jak mu nie zależy na kasie.