[Megane 2 Sport] Cooler

Awatar użytkownika
tadzik
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 131
Rejestracja: 21 lut 2017, 11:58
Miejscowość: Dolnośląskie
Samochód: Megane II Sport
Kontakt:

[Megane 2 Sport] Cooler

Mam nadzieję, że bana nie będzie za post w złym temacie.
Wiem, że przy okazji rozmów o mocy Megi 2 Sport był poruszany temat intercollera.
Tutaj zwracam się z konkretnym pytaniem:
Znalazłem kilka takich na jebaju, czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy będą pasowały P&P. Czy to jest cokolwiek warte ? Jaka żywotność ?

https://www.ebay.pl/itm/ALUMINIUM-ALLOY ... rk:40:pf:0

https://www.ebay.pl/itm/RENAULT-MEGANE- ... rk:12:pf:0

https://www.ebay.pl/itm/RENAULT-MEGANE- ... rk:12:pf:0 - hiszpańskiego nie kumam totalnie


Czy należałoby zakupić nowe węże i co jeszcze aby to sensownie działało.
W kolejnych planach program i wydech.
Dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Wszystkie 3 są P&P i wszystkie 3 to chinole.

Do tego przepłącone (IC tanio ale w huk za wysyłkę)

https://www.ebay.pl/itm/60-MM-FORGE-FRO ... :rk:1:pf:0

ja miałem jak ten powyżej od tego sprzedawcy. Ktoś od nas z forum go ode mnie kupił i jeździ dalej :-)
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Pociągnę deczko temat. Tym razem orurowanie. Warto zmieniać na twarde rury? Te dostępne za 'psigrosz' są cienkie - 42 mm, tak jak seryjne. Forge robi grube - 53 mm, ale już mniej atrakcyjne cenowo. Jest z tego zysk?
Awatar użytkownika
Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 867
Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Ja mam cały dolot Forge - ma 51, nie 53 mm. Bez chip'a w sumie różnica to chyba tylko taka, że lepiej słychać dolot, szczególnie na wysokich obrotach jest według mnie spora różnica ;-)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Po chipie też żadna różnica w stosunku do seryjnego ponieważ blokerem przepustowości jest przepustnica (zwężka bodajże do 39mm).
Orurowanie ma tylko 1 plus: jest z aluminium dzięki czemu szybciej oddaje ciepło i jest chyba trochę lżejsze niż oryginał
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Jeszcze nie kliknąłem ;)
To warto czy nie warto?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Jak chcesz być lżejszy o te parę stówek.... moim zdaniem do 300KM nie warto
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Tak to się mogę odelżyć nie zabierając portfela do samochodu ;) Dzięki
Awatar użytkownika
Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 867
Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

A to nie jest jeszcze tak, że kiedy luźniejszy dolot z większym ic szczególnie, to turbo nieco lepiej wstanie? :)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Nie - wtedy zwiększa się LAG bo turbo musi ten układ najpierw "zapełnić"

Taki prosty eksperyment:
1. weź słomkę i zacznij przez nią dmuchać
2. weź grubszą słomkę ale na jej wylocie zmniejsz otwór wylotowy do średnicy tej pierwszej ;-) i sobie dmuchnij z taką sama intensywnością
3. jakbyś miał urządzenie pomiarowe to by wyszło że w drugim przypadku powietrze zaczęło później wylatywać choć z taką samą intensywnością jak z pierwszej
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Dokładnie shymek dobrze mowi na logikę. Chyba żebyś miał podtrzymanie turbo
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

Dochodzi jeszcze sprawa wydajności turbiny. Pytanie czy przy ogromnych płucach słomka pierwsza i druga nie napełnią się w podobnym czasie czyli niezauważalnie dla nas a przyrost z mniejszej temperatury będzie dużo większym zyskiem. Ja ogólnie wolę mniejsze IC a zrobić wszystko by dolot był chłodniejszy
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: [Megane 2 Sport] Cooler

p.s jeszcze sobie zaprzecze i powiem że jak jest duża sprawność IC to też nie trzeba aż tak walczyć z dolotem hehe ogólnie wszytko z głową. Jak widzę te Wagnery do seryjnych aut to myślę że ktoś jest bardzo bogaty jak mu nie zależy na kasie.
ODPOWIEDZ