Tylko że adaptery nie mają homologacji na ulicę. Czyli nie można na nich legalnie jeździć, chyba, że po łące.
Jeżeli pojedziesz i dojdzie do nieszczęścia może być problem. Wystarczy, że spotkasz się z jakiś autem z pól melona.....
To nie DP że można stracić co najwyżej DR.
[MIIIPH2] GT220 Intercooler
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Jeśli przyczyną będą hamulce to owszem.usn pisze: Jeżeli pojedziesz i dojdzie do nieszczęścia może być problem. Wystarczy, że spotkasz się z jakiś autem z pól melona.....
Można kupić adaptery z niemieckim TUV, ale będą kosztować więcej. :-)
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Myślę, że stosowanie niedopuszczonych do ruchu elementów układu hamulcowego będzie wystarczającym powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, bez względu, czy z tej przyczyny był wypadek. Sąd ew. rozstrzygnie, ale to zawsze duże ryzyko i nerwy....szarp się i płać za biegłych. Jeżeli komuś coś się stanie to ryzykujesz nie tylko odszkodowaniem za samochód, ale też za utratę zdrowia. Czy gra jest tego warta?
Jeżeli taki adapter pęknie (a może tak być, bo to samoróbka) i coś się stanie, to już w ogóle pozamiatane...
Oddając do certyfikacji nie masz pewności, że go dostaniesz, inna sprawa to koszty. Tu chyba trzeba by mieć certyfikat nie tylko na sam adapter, ale i na cały układ hamulcowy, bo zmieniasz zacisk na 4tłoczek, a seryjna pompa pracuje na 2tłoczkach (pompa w RS jest inna). Zmieniając jeden element cały układ powinien być od nowa zbadany, bo będzie już inaczej pracował.
Jeżeli taki adapter pęknie (a może tak być, bo to samoróbka) i coś się stanie, to już w ogóle pozamiatane...
Oddając do certyfikacji nie masz pewności, że go dostaniesz, inna sprawa to koszty. Tu chyba trzeba by mieć certyfikat nie tylko na sam adapter, ale i na cały układ hamulcowy, bo zmieniasz zacisk na 4tłoczek, a seryjna pompa pracuje na 2tłoczkach (pompa w RS jest inna). Zmieniając jeden element cały układ powinien być od nowa zbadany, bo będzie już inaczej pracował.
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Pompa nie różni się niczym poza średnicą tłoczysk. Dla przykładu napiszę, że w Clio 4 RS (seryjnie te same zaciski co w GT220) użyto pompy o średnicy tłoczysk 25.4mm podczas gdy Clio 3 RS z zaciskami Brembo fabrycznie ma pompę 23.2mm, więc nawet jeśli w GT220 jest mniejsza pompa niż w Clio 4 RS mimo tego samego układu hamulcowego to nadal wystarczająca.usn pisze:a seryjna pompa pracuje na 2tłoczkach (pompa w RS jest inna).
Tłoczek w Brembo
- wymiar 40x30mm
- pole podstawy 1.3cm2
- objętość cylindra na tłoczek w zacisku 3.8cm3
Duży tłoczek w zwykłym pływającym zacisku z GT220 :
- wymiar 57x50mm
- pole podstawy 2.5cm2
- objętość cylindra na tłoczek w zacisku 14cm3
Z tego wynika, że 1 cylinder w zacisku na duży tłoczek ma objętość prawie taką samą jak suma objętości 4 mniejszych z Brembo, zatem sumarycznie pompa ma do "pchnięcia" taką prawie taką samą ilość płynu w układzie podczas hamowania.
Dla uproszczenia obliczeń objętość cylindrów w zacisku to objętość tłoczków, bo nie pamiętam ile mm tłoczki są wyższe od cylindrów.
W załączniku pompa z Clio 4 RS.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Pewnie w obliczeniach masz rację, natomiast pozostaje kwestia posiadania na to papierka.
Te niemieckie adaptery z TUV są dopuszczone na ulicę? Jest model dedykowany do naszych aut do przejścia z ATE na BREMBO?
Te niemieckie adaptery z TUV są dopuszczone na ulicę? Jest model dedykowany do naszych aut do przejścia z ATE na BREMBO?
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Nie wiem jak z Megane GT, ale Waldow Performance ma zestaw z certyfikatem TUV do Clio https://www.waldow-performance.de/kateg ... adekit?c=5usn pisze: Te niemieckie adaptery z TUV są dopuszczone na ulicę? Jest model dedykowany do naszych aut do przejścia z ATE na BREMBO?
Na pewno rozwiązuje problem legalności u nich a prawo mają chyba dość liberalne w tych kwestiach - nie wiem jak u nas.
Przy samych adapterach mają dopisek, że nie mają certyfikacji/nie spełniają normy StVZO i są produktem do sportu:
https://www.waldow-performance.de/kateg ... remsanlage
Jako ciekawostkę powiem, że miałem od nich adaptery aluminiowe. Porobiły się wzdłużne pęknięcia w okolicy śrub mocujących. Wymienili wszystkim na stalowe i przestali aluminiowe oferować. :-)
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Czyli TUV-a na cały układ z Brembo i przewodami w oplocie, ale już same adaptery nie. Trochę to naciągane.Vasterad pisze: Przy samych adapterach mają dopisek, że nie mają certyfikacji/nie spełniają normy StVZO i są produktem do sportu:
https://www.waldow-performance.de/kateg ... remsanlage
UNIT Racing robi aluminiowe i dają gwarancję, że nie popękają. Może kwestia stopu lub obróbki...Vasterad pisze: Jako ciekawostkę powiem, że miałem od nich adaptery aluminiowe. Porobiły się wzdłużne pęknięcia w okolicy śrub mocujących. Wymienili wszystkim na stalowe i przestali aluminiowe oferować. :-)
-
- Real RS Owner
- Posty: 1171
- Rejestracja: 06 gru 2015, 11:14
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: M3GT220@304 kombi
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Mozecie mi wytłumaczyć w czym jest roznica pomiędzy jednotloczkiem a dwutloczkiem skoro powierzchnia nacisku jest podobna?
- matusz8919
- Real RS Owner
- Posty: 315
- Rejestracja: 19 paź 2017, 8:21
- Miejscowość: LUBIN
- Samochód: Megane II ph1 Sport
- Kontakt:
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Miejscami w których tłoczki naciskając na klocek. W 1 tloczkowym tloczek ciśnie z 1 strony po środku z drugiej jarzmo docisk a w brembo mniejsze tłoczki ale lepiej rozłożony nacisk na klocek. Takie moje rozumowanie :mrgreen:
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Dokładnie, a to przekłada się na efektywność hamulca bo cała powierzchnia klocka jest dociskana równomiernie, a nie punktowo.matusz8919 pisze:Miejscami w których tłoczki naciskając na klocek. W 1 tloczkowym tloczek ciśnie z 1 strony po środku z drugiej jarzmo docisk a w brembo mniejsze tłoczki ale lepiej rozłożony nacisk na klocek. Takie moje rozumowanie :mrgreen:
- beh
- Real RS Owner
- Posty: 265
- Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
- Miejscowość: Krakow
- Samochód: CIV RS Trophy
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
a to z koleji przeklada sie na lepsze radzenie sobie klocka z cieplem, bo nie jest grzany miejscowo, a bardziej rownomiernie. I to jest z tego co czytalem najwieksza zaleta. Sztywnosc zacisku, ktora lawiej osciagnac gdy nie masz plywajacego kawalka pzrekladajacego sile, tez ma temu sluzyc.Vasterad pisze: Dokładnie, a to przekłada się na efektywność hamulca bo cała powierzchnia klocka jest dociskana równomiernie, a nie punktowo.
EBC na swojej stronie opisujac docieranie wspomina, ze plywajace zaciski maja tendencje do "otwierania sie" co widac po tym jak material zosatje na tarczy. I na ich yellostuffach fajnie to widzialem, bo klocek jest w maire miekki i nawet po dotarciu juz, przy jezdzie po drodze, hamujac tyle co do swiatel to tarcza jest nie calkiem rowno "wybrudzona" klockiem, duzo bardziej jest wysmarowana czesc zewnetrzna, a na torze, albo przy ostrzejszych paru hamowaniach cala tarcza jest rowno smaroawna. Efekty przy docieraniu byl znacznie bardziej widoczny.
Strzelam, ze na brembo ten sam klocek pracowal by ladniej i rowniej nawet w ruchu ulicznym i juz od poczatku, nawet przy docieraniu.
Zeby byla jasnosc, klocek zuzywa sie rowno, tylko jego efektywna czesc jest pewnie inna zaleznie od obciazenia.
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Nawet na monobloku 4ro tłok potrafi być kupą z rozłożeniem równomiernie siły na klocek ;-)
Oto bardzo świeży przykład:
Oto bardzo świeży przykład:
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Przyczyna takiego stanu to raczej seryjne klocki w tym Megane. Górne tłoczki działają ułamek sekundy wcześniej niż dolne i efekt tego z cywilnym klockiem widać na zdjęciu.
- MATI
- Fake RS Owner
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lis 2015, 16:04
- Miejscowość: Mysłowice
- Samochód: Laguna 2 GT
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Ale zamieniasz klocki L=P koło i jezdzisz dalejVasterad pisze:Przyczyna takiego stanu to raczej seryjne klocki w tym Megane. Górne tłoczki działają ułamek sekundy wcześniej niż dolne i efekt tego z cywilnym klockiem widać na zdjęciu.
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)
- mek
- Fake RS Owner
- Posty: 539
- Rejestracja: 28 lis 2014, 17:50
- Miejscowość: NE
- Samochód: RuinedGT
- Kontakt:
Re: [MIIIPH2] GT220 Intercooler
Panowie,
Z tego co pogrzebałem to wychodzi na to, że zwrotnica z C4RS i GT220 jest taka sama, więc adaptery do wciepania Brembo będą pasowały.
Może ktoś to potwierdzić?
Z tego co pogrzebałem to wychodzi na to, że zwrotnica z C4RS i GT220 jest taka sama, więc adaptery do wciepania Brembo będą pasowały.
Może ktoś to potwierdzić?