Przeróbka M2GT na M2RS

Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Przeróbka M2GT na M2RS

Co koniecznie do zmiany jak w temacie. Skupmy się na mechanicznych rzeczach, bo zderzaki to oczywista oczywistość. W skrócie - z czego trzeba oszabrować RSa :)
Po kolei:
- silnik - wiadomo - tłokami się różni.
- sprężarka
- wtryski
- skrzynia (krótsza)
- wydech (choć może pasować)
- przednie piasty z hamulcami
- amortyzatory ze sprężynami (przód)
- półosie
- hamulce tylne wraz z zaciskiem (i tu wiem, że żeby pójść w tarczę 300mm na belkę z GT trzeba dać tarcze przedliftowe bo są na łożysku 25mm)
- felgi z odpowiednio dużym offsetem.

Co jeszcze jest inne? Przednie sanki, wahacze?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

wahacze na pewno są inne (niezależny sworzeń w zwrotnicy), sanki możliwe że też bo mocniejsze.
Zwrotnice całe są potrzebne,
Półosie na 90% są takie same
amory + sprężyny przód (najlepiej cała kolumna bo i górne poduszki są mocniejsze)
przewody hamulcowe do przednich zacisków są inne
wydech będzie pasować ale RS ma mniej restrykcyjny
Felgi ET zależne od szerokości felgi. W RS masz 18x7,5 i ET 68 lub 18x8 i ET 65. Spokojnie podchodzi felga 17lub 18 x 8 z ET55
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Pisząc o przednich piastach miałem na myśli całą zwrotnicę. Skrót myślowy. Tak, masz oczywiście rację.
Czyli lista nie jest tak strasznie długa...
A co ze stabilizatorami?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

W Megane RS przedni ma 19 lub 21 (w r26). Na belce z tyłu tylko r26.
GT z przodu może mieć 17
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Tylne sprężyny i amortyzatory? Takie same w GT i RS (konstrukcyjnie, bo nie pytam o twardość)?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Tak. Belka z r26 (i z dCi) miała dodatkowo z tyłu stabilizator (trafiały się też takie w Scenikach i pasują p&p)
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Ale wszystkie 'cywile' (i przedliftowe RSy) miały czop na piastę 25mm, a jedynie poliftowe RSy miały 30mm?
Jak ktoś chce z tyłu stabilizator, to wystarczy sam 'patyk' dołożyć, czy też belki 'z' i 'bez' są inne?
Awatar użytkownika
Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 867
Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Tylko R26 miał 30mm
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Sure? Rzekomo cup też miał (phII).
Już doczytałem, że belka bez staba nie ma miejsc montażowych na stabilizator.
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Pytanie czy warto mieć tam stab:-)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Przeróbka M2GT na M2RS

Warto
ODPOWIEDZ