Co koniecznie do zmiany jak w temacie. Skupmy się na mechanicznych rzeczach, bo zderzaki to oczywista oczywistość. W skrócie - z czego trzeba oszabrować RSa
Po kolei:
- silnik - wiadomo - tłokami się różni.
- sprężarka
- wtryski
- skrzynia (krótsza)
- wydech (choć może pasować)
- przednie piasty z hamulcami
- amortyzatory ze sprężynami (przód)
- półosie
- hamulce tylne wraz z zaciskiem (i tu wiem, że żeby pójść w tarczę 300mm na belkę z GT trzeba dać tarcze przedliftowe bo są na łożysku 25mm)
- felgi z odpowiednio dużym offsetem.
Co jeszcze jest inne? Przednie sanki, wahacze?
Przeróbka M2GT na M2RS
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
wahacze na pewno są inne (niezależny sworzeń w zwrotnicy), sanki możliwe że też bo mocniejsze.
Zwrotnice całe są potrzebne,
Półosie na 90% są takie same
amory + sprężyny przód (najlepiej cała kolumna bo i górne poduszki są mocniejsze)
przewody hamulcowe do przednich zacisków są inne
wydech będzie pasować ale RS ma mniej restrykcyjny
Felgi ET zależne od szerokości felgi. W RS masz 18x7,5 i ET 68 lub 18x8 i ET 65. Spokojnie podchodzi felga 17lub 18 x 8 z ET55
Zwrotnice całe są potrzebne,
Półosie na 90% są takie same
amory + sprężyny przód (najlepiej cała kolumna bo i górne poduszki są mocniejsze)
przewody hamulcowe do przednich zacisków są inne
wydech będzie pasować ale RS ma mniej restrykcyjny
Felgi ET zależne od szerokości felgi. W RS masz 18x7,5 i ET 68 lub 18x8 i ET 65. Spokojnie podchodzi felga 17lub 18 x 8 z ET55
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
Pisząc o przednich piastach miałem na myśli całą zwrotnicę. Skrót myślowy. Tak, masz oczywiście rację.
Czyli lista nie jest tak strasznie długa...
A co ze stabilizatorami?
Czyli lista nie jest tak strasznie długa...
A co ze stabilizatorami?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
W Megane RS przedni ma 19 lub 21 (w r26). Na belce z tyłu tylko r26.
GT z przodu może mieć 17
GT z przodu może mieć 17
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
Tylne sprężyny i amortyzatory? Takie same w GT i RS (konstrukcyjnie, bo nie pytam o twardość)?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
Tak. Belka z r26 (i z dCi) miała dodatkowo z tyłu stabilizator (trafiały się też takie w Scenikach i pasują p&p)
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
Ale wszystkie 'cywile' (i przedliftowe RSy) miały czop na piastę 25mm, a jedynie poliftowe RSy miały 30mm?
Jak ktoś chce z tyłu stabilizator, to wystarczy sam 'patyk' dołożyć, czy też belki 'z' i 'bez' są inne?
Jak ktoś chce z tyłu stabilizator, to wystarczy sam 'patyk' dołożyć, czy też belki 'z' i 'bez' są inne?
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Przeróbka M2GT na M2RS
Sure? Rzekomo cup też miał (phII).
Już doczytałem, że belka bez staba nie ma miejsc montażowych na stabilizator.
Już doczytałem, że belka bez staba nie ma miejsc montażowych na stabilizator.