Chłodzenie RSa

Awatar użytkownika
Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 349
Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane RS340

Chłodzenie RSa

Cześć, na zewnątrz już zimno i auto praktycznie nie jeździ, ale ja już powoli myślę o nowy sezonie i małych zmianach. Oczywiście jeżeli nie sprzedam samochodu.
W ciepłe dni w Megankach jest piekło pod maską i szukam jakiś prostych sposobów na obniżenie temperatury pod maską.
Czy ktoś przerabiał np. taki sposób?
13344494_10154066900295236_2882702083797205396_n.jpg
Daje to coś?
I czy ktoś ma jakiś sposób montażu tablicy rej. żeby ją łatwo założyć/zdjąć?
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Chłodzenie RSa

Na tor czy na ulicę? Według mnie same otwory bez kierownic powietrza za zderzakiem nie dadzą nic bo raz, że będzie wiać na wzmocnienie przedniego pasa, a dwa, że za wzmocnieniem jest chłodnica wody i skraplacz klimatyzacji.
Awatar użytkownika
Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 349
Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane RS340

Re: Chłodzenie RSa

Bardziej na tor i myślałem bardziej o skierowaniu na IC, ew. modyfikacji przedniego pasa, żeby mniej zasłaniał IC.
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Chłodzenie RSa

Shymek miał jak i wielu w UK. Jak wiercisz przez belkę to masz lepsze chłodzenie prosto na IC. Też chyba to zrobię nie wiem tylko co z tablicą
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Chłodzenie RSa

Ano miał :-)
meg1.jpg
meg2.jpg
Na początku były tylko dziury w zderzaku, potem były i belce - zdecydowanie poprawia to chłodzenie jak ktoś ma "poprawione" auto.
Ogólnie w sumie to z lepszym IC już nie powinno być problemu na torze bo to auto w trakcie jazdy tak mocno się nie grzeje. Co innego jak na chwilę się zatrzymasz...
Wtedy wydajniejsze chłodzenie pomaga szybciej opróżnić układ z ciepłego powietrza

P.S. Obecnie tablicę na tor to warto demontować ;-) bo się ubezpieczyciele czepiają.
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Chłodzenie RSa

Tutaj się ktoś nie szczypał z belką
Załączniki
IMG_20191209_190854.jpg
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Chłodzenie RSa

A potem drobna stłuczka albo wjazd w opony kończy się wymianą kompletnego pasa przedniego z chłodnicami i pękniętym kolektorem. :-)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Chłodzenie RSa

Jak na tor to belka i tak musi być bo się podłużnice rozjeżdżają. Aczkolwiek można ją nawiercać ile wlezie bo na torze dzwon i tak się słabo kończy :-P
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 26
Rejestracja: 28 cze 2019, 16:14
Samochód: Megane 4 GT

Re: Chłodzenie RSa

Czy chłodnicę w takim stanie już należałoby umyć?
ravo pisze: Obrazek
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1004
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Chłodzenie RSa

Zawsze jak bardziej czysta to lepiej działa. Można umyć byle nie myjką wysokociśnieniową bo wtedy będzie do wymiany.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
ODPOWIEDZ