Cześć, na zewnątrz już zimno i auto praktycznie nie jeździ, ale ja już powoli myślę o nowy sezonie i małych zmianach. Oczywiście jeżeli nie sprzedam samochodu.
W ciepłe dni w Megankach jest piekło pod maską i szukam jakiś prostych sposobów na obniżenie temperatury pod maską.
Czy ktoś przerabiał np. taki sposób?
Daje to coś?
I czy ktoś ma jakiś sposób montażu tablicy rej. żeby ją łatwo założyć/zdjąć?
Chłodzenie RSa
- Bartek.Decar
- Real RS Owner
- Posty: 349
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megane RS340
Chłodzenie RSa
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
Re: Chłodzenie RSa
Na tor czy na ulicę? Według mnie same otwory bez kierownic powietrza za zderzakiem nie dadzą nic bo raz, że będzie wiać na wzmocnienie przedniego pasa, a dwa, że za wzmocnieniem jest chłodnica wody i skraplacz klimatyzacji.
- Bartek.Decar
- Real RS Owner
- Posty: 349
- Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megane RS340
Re: Chłodzenie RSa
Bardziej na tor i myślałem bardziej o skierowaniu na IC, ew. modyfikacji przedniego pasa, żeby mniej zasłaniał IC.
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Chłodzenie RSa
Shymek miał jak i wielu w UK. Jak wiercisz przez belkę to masz lepsze chłodzenie prosto na IC. Też chyba to zrobię nie wiem tylko co z tablicą
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Chłodzenie RSa
Ano miał :-)
Na początku były tylko dziury w zderzaku, potem były i belce - zdecydowanie poprawia to chłodzenie jak ktoś ma "poprawione" auto.
Ogólnie w sumie to z lepszym IC już nie powinno być problemu na torze bo to auto w trakcie jazdy tak mocno się nie grzeje. Co innego jak na chwilę się zatrzymasz...
Wtedy wydajniejsze chłodzenie pomaga szybciej opróżnić układ z ciepłego powietrza
P.S. Obecnie tablicę na tor to warto demontować ;-) bo się ubezpieczyciele czepiają.
Na początku były tylko dziury w zderzaku, potem były i belce - zdecydowanie poprawia to chłodzenie jak ktoś ma "poprawione" auto.
Ogólnie w sumie to z lepszym IC już nie powinno być problemu na torze bo to auto w trakcie jazdy tak mocno się nie grzeje. Co innego jak na chwilę się zatrzymasz...
Wtedy wydajniejsze chłodzenie pomaga szybciej opróżnić układ z ciepłego powietrza
P.S. Obecnie tablicę na tor to warto demontować ;-) bo się ubezpieczyciele czepiają.
Re: Chłodzenie RSa
A potem drobna stłuczka albo wjazd w opony kończy się wymianą kompletnego pasa przedniego z chłodnicami i pękniętym kolektorem. :-)
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Chłodzenie RSa
Jak na tor to belka i tak musi być bo się podłużnice rozjeżdżają. Aczkolwiek można ją nawiercać ile wlezie bo na torze dzwon i tak się słabo kończy :-P
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1004
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Chłodzenie RSa
Zawsze jak bardziej czysta to lepiej działa. Można umyć byle nie myjką wysokociśnieniową bo wtedy będzie do wymiany.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.