Turbo z RSa problem

Awatar użytkownika
Aro
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 385
Rejestracja: 27 cze 2014, 18:13
Miejscowość: Katowice
Samochód: Megane III GT mod RS 277KM_362Nm

Re: Turbo z RSa problem

usn pisze:Nie wiem na ile to przechwałki unitronica, ale kiedyś twierdzili, że RS-moda robią jako jedyni w Polsce.
W sumie to znam 3 takie mody i każdy robiony w unitronicu (ja, Liszo i Adekl95). Jest jeszcze ktoś na FB i też po unitronicu.
Może w programie jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed doładowaniem powyżej jakiejś wartości i Tune-Up nie potrafi tego obejść.
W sumie znam dwa przypadki zrobienia mod RS nie przez Unitronica.

Pierwszy to od Liszo 270 KM i ponad 400 Nm robił to Ładyga ale Liszo-wi było mało bo chciał 300 i pojechał do Uni.
Drugi to kolega ze Śląska wyszło 260 KM i 370 Nm ale na seryjnym wydechu GT.

Może inni tunerzy niż Unitronic nie potrafili by zrobić 300 KM ale te 270 KM w samochodzie drive powinno być spokojnie.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

Wykresy jak było rok temu poniżej. Teraz jest 235KM i dzieję się to po tym jak turbo dwa razy rozkręciło mi się na torze. Szpilki wtopily się w osłonę silnika a za drugim razem wywiało uszczelkę (podejrzewam że turbo było skręcane na aucie i nie do końca dobrze im to wyszło). Wszystko robione w tuneup. Od początku turbo tak słabo pompowało (nie wiem czy to wina programu czy turbiny) tylko teraz po tym odkręceniu jest jeszcze gorzej. Pierwszą przyczyną spadku mocy miała być pompa paliwa ale po wymianie nic się nie zmieniło. Teraz stawiają na turbo.
Run1 bez wydechu run2 po wydechu.Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Też kiedyś jeździłem, szukałem dziury w całym że u mnie mało, a u innych wychodzi 20-30KM więcej. Po czasie się okazało że tamte wyniki pokazywały po prostu pogodę ;-)
Pisałeś już z rok temu, a to że Robert zrobił zły program, a to że warsztat (który już nie jest jego więc to nie TuneUp) spartolił robotę i dalej tam się serwisujesz, próbujesz coś więcej ugrać? Nie wierzysz Robertowi to jedź do Warszawy i nich program zrobi Unitronic.
Takie pisanie że TuneUp zły gdzie nie próbowałeś nigdzie indziej jest trochę niesprawiedliwe. Robert to też nie jest cudotwórca i robi na tyle na ile na wiedzy czy pozwala mu program. Może inny tuner poradzi sobie lepiej, a może później wyjdzie że zrobił 300KM ale tylko na papierze ze swojej hamowni ;-)

P.S. dane o ciśnieniu masz skąd? Może czujniki boosta masz uszkodzone i wydaje im się że pompują dużo więcej niż wykazuje pomiar. Szukanie przyczyny to wróżenie z fusów niestety
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

Shymek pisze:Też kiedyś jeździłem, szukałem dziury w całym że u mnie mało, a u innych wychodzi 20-30KM więcej. Po czasie się okazało że tamte wyniki pokazywały po prostu pogodę ;-)
Pisałeś już z rok temu, a to że Robert zrobił zły program, a to że warsztat (który już nie jest jego więc to nie TuneUp) spartolił robotę i dalej tam się serwisujesz, próbujesz coś więcej ugrać? Nie wierzysz Robertowi to jedź do Warszawy i nich program zrobi Unitronic.
Takie pisanie że TuneUp zły gdzie nie próbowałeś nigdzie indziej jest trochę niesprawiedliwe. Robert to też nie jest cudotwórca i robi na tyle na ile na wiedzy czy pozwala mu program. Może inny tuner poradzi sobie lepiej, a może później wyjdzie że zrobił 300KM ale tylko na papierze ze swojej hamowni ;-)

P.S. dane o ciśnieniu masz skąd? Może czujniki boosta masz uszkodzone i wydaje im się że pompują dużo więcej niż wykazuje pomiar. Szukanie przyczyny to wróżenie z fusów niestety
Nigdzie nie napisałem że tuneup jest zły tylko przedstawiam w miarę subiektywnie jak wygląda sytuacja po to że może mieć to jakieś znaczenie w moim problemie. Robiłem to wszystko co opisałem w tuneupie a obecnie auto serwisuje u kogoś innego. Robert sam do końca nie jest pewny programu ponad 270KM i tego nie ukrywa że może będzie potrzebował konsultacji o co go poprosiłem. Nie chcę jeździć od tunera do tunera bo na 100% nie jestem pewny czy mam sprawne turbo. Dane o ciśnieniu mam z czujnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Z czujnika fabrycznego - jeśli tak to z którego bo są dwa ;) ? Odczyty jakimś kompem diagnostycznym czy CLIPem?
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Turbo z RSa problem

Shymek pisze:Z czujnika fabrycznego - jeśli tak to z którego bo są dwa ;) ? Odczyty jakimś kompem diagnostycznym czy CLIPem?
Tuneup to nie wiem czym odczytywał, ja odczytałem po obd a mechanik to chyba ma Delphi. Mam też clipa ale czy to coś zmieni?Obrazek
Jeszcze pik po odpuszczeniu gazu
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Ale masz 2 czujniki a odczytujesz tylko jeden
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

Shymek pisze:Ale masz 2 czujniki a odczytujesz tylko jeden
Ok a gdzie jest ten drugi? Mechanik chciał jeszcze spróbować z zegarem zewnętrznym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: Turbo z RSa problem

A zobacz że te pomiary nie są z tych samych obrotów na wykresie. Na tych gratach to powinno być 300 koni to min chyba bym spróbował w uni lub u kiviego.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

koma600 pisze:A zobacz że te pomiary nie są z tych samych obrotów na wykresie. Na tych gratach to powinno być 300 koni to min chyba bym spróbował w uni lub u kiviego.
Chce jeszcze dojść do ładu czy to jednak nie problem z turbo bo tuneup może mieć rację i wtedy faktycznie przez to może być problem ze strojeniem. Jeżeli wykluczę ze to na 100% nie turbo to poproszę żeby skonsultował się z chłopakami w sprawie programu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: Turbo z RSa problem

To bedziesz musiał chyba wyciągnąć turbo
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Jeden czujnik masz na kolektorze ssącym, a drugi na rurze dolotowej do przepustnicy. Oba są mniej więcej na tej samej "wysokości" bo rura przed przepustnica zawraca i idzie wzdłuż kolektora tylko niżej.

Co do samego loga z ciśnienia to przydałoby się odniesienie do obrotów plus % wciśnięcie gazu czy % otwarcia przepustnicy (i ona może być problemem)
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Turbo z RSa problem

Przepustnica przez zmianą działała OK.
Jeżeli to wina (uszkodzenie) turbiny, to nie powinno wywalać błędu P0299? Nie chce mi się wierzyć, że Perun zrobił fuszerkę.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

usn pisze:Przepustnica przez zmianą działała OK.
Jeżeli to wina (uszkodzenie) turbiny, to nie powinno wywalać błędu P0299? Nie chce mi się wierzyć, że Perun zrobił fuszerkę.
Od samego początku wywalało p0299 under boost przy mocnym bucie na wyższych biegach ale od wizyty z tym problemem w tuneupie przestało. Także może tuneup jakoś go wyłączył i dlatego nie wyskakuje bo na pewno zadane ciśnienie nie zgadza się z rzeczywistym.
Co do tych czujników to będę działał i dam znać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Turbo z RSa problem

Pewnie w programie obniżyli wymagane doładowanie.
Idealnie wyłoby faktycznie wrzucić inne turbo dla porównania, może ktoś ma używkę i się zgodzi (może jakiś handlarz za drobną opłatą).

Aha, jak wywala błąd i podejrzewasz uszkodzony czujnik zamień je stronami (są takie same) i porównaj błędy na clipie.
ODPOWIEDZ