Turbo z RSa problem

drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Turbo z RSa problem

Cześć,
Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Krzeslobojowe
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 100
Rejestracja: 09 maja 2019, 7:03
Miejscowość: Poznań
Samochód: Megane 3 RS273 Cup S - Stage 2

Re: Turbo z RSa problem

Z tego co się przewinęło nie raz na tym forum nt. tuneUP to sugerował bym, że to problem ze strony tunera, ale nie twięrdzę tego na 100%.
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Turbo z RSa problem

drive pisze: Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?
Pytałeś w unitronicu? Opisz sprawę ciekawe co Ci odpisze.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

usn pisze:
drive pisze: Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?
Pytałeś w unitronicu? Opisz sprawę ciekawe co Ci odpisze.
Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Turbo z RSa problem

drive pisze: Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.
Pozostaje Ci zmienić tunera, bo inaczej się nie dowiesz.
Turbiny rozumiem jesteś pewny.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

usn pisze:
drive pisze: Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.
Pozostaje Ci zmienić tunera, bo inaczej się nie dowiesz.
Turbiny rozumiem jesteś pewny.
Też nie jestem jej na 100% pewny bo kupiłem używkę...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Turbo z RSa problem

Po zaślepieniu przewodu od gruszki, turbo powinno dmuchać wszystko co może, a gdzieś na końcu w skrajnym przypadku wylecieć w kosmos,
Chyba jednak tune up ma rację albo masz jakąś nieszczelność ale to pewniej sprawdziłeś.
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Turbo z RSa problem

Pawel_Wro pisze:Po zaślepieniu przewodu od gruszki, turbo powinno dmuchać wszystko co może, a gdzieś na końcu w skrajnym przypadku wylecieć w kosmos,
Chyba jednak tune up ma rację albo masz jakąś nieszczelność ale to pewniej sprawdziłeś.
No właśnie to mnie najbardziej zastanawia czemu nie chce dmuchać więcej...
Bo program nie może tego ograniczać w takim wypadku prawda?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Turbo z RSa problem

Nie, bo nie ma jak otworzyć klapki w turbinie, a tym samym nie ma jak upuścić nadmiaru ciśnienia w wydech.
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1004
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Czyli co? Zatarta klapka WG? Podobno tak się czasem dzieje. Zapytaj @neonomc on z tym walczył.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: Turbo z RSa problem

Nie wiem na ile to przechwałki unitronica, ale kiedyś twierdzili, że RS-moda robią jako jedyni w Polsce.
W sumie to znam 3 takie mody i każdy robiony w unitronicu (ja, Liszo i Adekl95). Jest jeszcze ktoś na FB i też po unitronicu.
Może w programie jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed doładowaniem powyżej jakiejś wartości i Tune-Up nie potrafi tego obejść.
neonomc
Posty: 146
Rejestracja: 22 cze 2018, 21:24
Samochód: Megane II fake GT
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

Zdejmij cięgno gruszki na klapce od wg i zobacz jak porusza się klapka. Jeżeli ma idealnie gladki ruch w zakresie 180* to możesz ją wykluczyć. Sam z tym baaaardzo długo walczyłem, wymieniałem korasy turbo doloty węże a okazało się że czasami klapka się rusza a czasami stoi dęba i ani nie drgnie.

Masz jakieś fotki jakie turbo kupiłeś? Jesteś przekonany w 100% że jest to 15T?
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

neonomc pisze:Zdejmij cięgno gruszki na klapce od wg i zobacz jak porusza się klapka. Jeżeli ma idealnie gladki ruch w zakresie 180* to możesz ją wykluczyć. Sam z tym baaaardzo długo walczyłem, wymieniałem korasy turbo doloty węże a okazało się że czasami klapka się rusza a czasami stoi dęba i ani nie drgnie.

Masz jakieś fotki jakie turbo kupiłeś? Jesteś przekonany w 100% że jest to 15T?
Sprawdzone wszystko... Nawet podczas rozgrzania gdzie w grubych rękawicach parzyło sprawdzaliśmy i nic... Dziwne jest to że turbo zachowuje się identycznie za każdym razem z różnymi sprężynami dv i gorące/ciepłe zawsze pompuje jak zaprogramowane 1.05 z dołu i 0.6-0.8 górą... I najbardziej dziwi to że po ściągnięciu i zaślepieniu wężyka nie chce pompować.. Turbo na pewno z rsa bo jeszcze oddawałem na sprawdzenie do peruna i tez potwierdzili.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Turbo z RSa problem

A sprawdzałeś aktuator? Może jest nieszczelny i czy masz podpięty wężyk czy bez to po prostu jest luźny i działa jakby był cały czas otwarty - trzyma do pewnego momentu ale potem ciśnienie w turbinie po prostu odpycha klapkę.
Wykres jest równy czy górą faluje?
Może jakieś foto kresek?
drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 296
Rejestracja: 29 mar 2016, 19:03
Samochód: Megane

Re: Turbo z RSa problem

Wykres mam, aktuator szczelny po za tym jest nowy wstawiał go perun...Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ