Cześć,
Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Turbo z RSa problem
-
- Real RS Owner
- Posty: 100
- Rejestracja: 09 maja 2019, 7:03
- Miejscowość: Poznań
- Samochód: Megane 3 RS273 Cup S - Stage 2
Re: Turbo z RSa problem
Z tego co się przewinęło nie raz na tym forum nt. tuneUP to sugerował bym, że to problem ze strony tunera, ale nie twięrdzę tego na 100%.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Turbo z RSa problem
Pytałeś w unitronicu? Opisz sprawę ciekawe co Ci odpisze.drive pisze: Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?
Re: Turbo z RSa problem
Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.usn pisze:Pytałeś w unitronicu? Opisz sprawę ciekawe co Ci odpisze.drive pisze: Może ktoś będzie potrafił mi pomóc bo już kończą mi się pomysły. Chodzi o moją m3gt, mam tam zestaw do RSmoda i cały czas mam problem ze strojeniem w tuneupie... Jest problem z turbiną z RSa według tuneupa jest zepsuta, ma zadane 1.2 bara a pompuje z dołu 1.05-1.1 bara a górą spada do 0.6-0.8. I moc wychodzi 235-245KM i 390-410Nm. Sprawdzałem chyba wszystko co mogłem z turbiną (dv stary, properfekta na trzech różnych sprężynach) itp.
Mam jeszcze jedną zagwozdkę czy jeżeli odepnę wężyk którym steruje aktuator i go zaślepię to turbo powinno na pompować maksa a nawet wybuchnąć? Mi nawet po tym zabiegu pompuje tylko 1.1 bara. Czy jest to problem z turbo czy programem?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Turbo z RSa problem
Pozostaje Ci zmienić tunera, bo inaczej się nie dowiesz.drive pisze: Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.
Turbiny rozumiem jesteś pewny.
Re: Turbo z RSa problem
Też nie jestem jej na 100% pewny bo kupiłem używkę...usn pisze:Pozostaje Ci zmienić tunera, bo inaczej się nie dowiesz.drive pisze: Pytałem mówił że nie widział auta to nie jest w stanie nic powiedzieć ale nie miał nigdy takiej sytuacji z tą turbina i według niego na 99% to wina programu... Problem jest taki że tuneup mówi że na 100% to wina turbo.
Turbiny rozumiem jesteś pewny.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Pawel_Wro
- Real RS Owner
- Posty: 961
- Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane RS
Re: Turbo z RSa problem
Po zaślepieniu przewodu od gruszki, turbo powinno dmuchać wszystko co może, a gdzieś na końcu w skrajnym przypadku wylecieć w kosmos,
Chyba jednak tune up ma rację albo masz jakąś nieszczelność ale to pewniej sprawdziłeś.
Chyba jednak tune up ma rację albo masz jakąś nieszczelność ale to pewniej sprawdziłeś.
Turbo z RSa problem
No właśnie to mnie najbardziej zastanawia czemu nie chce dmuchać więcej...Pawel_Wro pisze:Po zaślepieniu przewodu od gruszki, turbo powinno dmuchać wszystko co może, a gdzieś na końcu w skrajnym przypadku wylecieć w kosmos,
Chyba jednak tune up ma rację albo masz jakąś nieszczelność ale to pewniej sprawdziłeś.
Bo program nie może tego ograniczać w takim wypadku prawda?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Pawel_Wro
- Real RS Owner
- Posty: 961
- Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane RS
Re: Turbo z RSa problem
Nie, bo nie ma jak otworzyć klapki w turbinie, a tym samym nie ma jak upuścić nadmiaru ciśnienia w wydech.
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1004
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Turbo z RSa problem
Czyli co? Zatarta klapka WG? Podobno tak się czasem dzieje. Zapytaj @neonomc on z tym walczył.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Turbo z RSa problem
Nie wiem na ile to przechwałki unitronica, ale kiedyś twierdzili, że RS-moda robią jako jedyni w Polsce.
W sumie to znam 3 takie mody i każdy robiony w unitronicu (ja, Liszo i Adekl95). Jest jeszcze ktoś na FB i też po unitronicu.
Może w programie jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed doładowaniem powyżej jakiejś wartości i Tune-Up nie potrafi tego obejść.
W sumie to znam 3 takie mody i każdy robiony w unitronicu (ja, Liszo i Adekl95). Jest jeszcze ktoś na FB i też po unitronicu.
Może w programie jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed doładowaniem powyżej jakiejś wartości i Tune-Up nie potrafi tego obejść.
Re: Turbo z RSa problem
Zdejmij cięgno gruszki na klapce od wg i zobacz jak porusza się klapka. Jeżeli ma idealnie gladki ruch w zakresie 180* to możesz ją wykluczyć. Sam z tym baaaardzo długo walczyłem, wymieniałem korasy turbo doloty węże a okazało się że czasami klapka się rusza a czasami stoi dęba i ani nie drgnie.
Masz jakieś fotki jakie turbo kupiłeś? Jesteś przekonany w 100% że jest to 15T?
Masz jakieś fotki jakie turbo kupiłeś? Jesteś przekonany w 100% że jest to 15T?
Re: Turbo z RSa problem
Sprawdzone wszystko... Nawet podczas rozgrzania gdzie w grubych rękawicach parzyło sprawdzaliśmy i nic... Dziwne jest to że turbo zachowuje się identycznie za każdym razem z różnymi sprężynami dv i gorące/ciepłe zawsze pompuje jak zaprogramowane 1.05 z dołu i 0.6-0.8 górą... I najbardziej dziwi to że po ściągnięciu i zaślepieniu wężyka nie chce pompować.. Turbo na pewno z rsa bo jeszcze oddawałem na sprawdzenie do peruna i tez potwierdzili.neonomc pisze:Zdejmij cięgno gruszki na klapce od wg i zobacz jak porusza się klapka. Jeżeli ma idealnie gladki ruch w zakresie 180* to możesz ją wykluczyć. Sam z tym baaaardzo długo walczyłem, wymieniałem korasy turbo doloty węże a okazało się że czasami klapka się rusza a czasami stoi dęba i ani nie drgnie.
Masz jakieś fotki jakie turbo kupiłeś? Jesteś przekonany w 100% że jest to 15T?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3365
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Turbo z RSa problem
A sprawdzałeś aktuator? Może jest nieszczelny i czy masz podpięty wężyk czy bez to po prostu jest luźny i działa jakby był cały czas otwarty - trzyma do pewnego momentu ale potem ciśnienie w turbinie po prostu odpycha klapkę.
Wykres jest równy czy górą faluje?
Może jakieś foto kresek?
Wykres jest równy czy górą faluje?
Może jakieś foto kresek?
Re: Turbo z RSa problem
Wykres mam, aktuator szczelny po za tym jest nowy wstawiał go perun...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk