Chłodnica oleju
- Dex
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 maja 2020, 13:25
- Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
- Samochód: Megane 2 Rs
Chłodnica oleju
Siema. Co myślicie o dodatkowej chłodnicy oleju w m2rs? Zakładał ktoś może? A może waszym zdaniem jest niepotrzebna? Zapraszam do dyskusji :-)
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1003
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Chłodnica oleju
Jak ktoś będzie upalał furę to myślę, że będzie niezbędna. Fakt nie wiem jakie temperatury osiąga olej bo nie mam jak sprawdzić przez OBD ale wydaje mi się, że nie są zbyt niskie.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Chłodnica oleju
Załóż zegar temp oleju i pojeździj żeby sprawdzić jakie są temperatury i czy w ogóle potrzebujesz. Chyba ze sztuka dla sztuki.
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Chłodnica oleju
W Megane jak na 2.0 R4 silnik to oleju i tak wchodzi więcej niż do większości aut które znam o podobnej pojemności silnika. Ale sam ciekaw jestem jakie temperatury osiąga olej podczas normalnej jazdy, a jakie podczas upalania. Większość zaleca 5w40, więc może aż tak źle nie jest...
- Dex
- Posty: 34
- Rejestracja: 17 maja 2020, 13:25
- Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
- Samochód: Megane 2 Rs
Re: Chłodnica oleju
Będę montował zegary i będę sprawdzał. Sam leje 5w50 a co do zaleceń to nie zawsze są trafne. Przykład 350z w którym zalecany jest 5w30, a przy jeździe na takim oleju korby trzaskają po 50k km
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Chłodnica oleju
Miałem na myśli użytkowników Megane 2 RS ;-) a do 350z z 6 cylindrami wchodzi mniej oleju niż do naszych 2.0t, więc tam więcej ciepła odbiera z silnikaDex pisze:Będę montował zegary i będę sprawdzał. Sam leje 5w50 a co do zaleceń to nie zawsze są trafne. Przykład 350z w którym zalecany jest 5w30, a przy jeździe na takim oleju korby trzaskają po 50k km
- wander
- Real RS Owner
- Posty: 681
- Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
- Miejscowość: Płock
- Samochód: MIII RS CUP
Re: Chłodnica oleju
Odgrzebie trochę kotleta.
Sam zacząłem myśleć intensywnie o montażu w M3Rs chłodnicy oleju.
Znalazłem też posta Shymka:
Wydaje mi się najrozsądniejsze wywalenie seryjnej chłodnicy oleju tej wodnej i założenie zamiast niej podstawki z termostatem. Termostat wg mnie to konieczność. Tylko czy np w zimę przez to olej dłużej nie będzie się dogrzewać? I czy wgl da się tamten wymiennik odkręcić i w jego miejsce założyć podstawkę? I czy są inne minusy tego rozwiązania.
Kolejna sprawą jest umiejscowienie chłodnicy oleju, wiadomo najlepiej najbardziej na froncie i pewnie wyżej niż podstawka tak aby olej z chłodnicy spłynął podczas wymiany oleju. Ale teraz rodzi mi się wątpliwość czy w takim wypadku chłodnica się nie zapowietrzy?
Innym miejscem które by mi idealnie pasowało na chłodnice to za intercoolerem pod chłodnicami klimy i wody, ale są już dwa minusy: ogrzewanie powietrzem z intercoolera i z litr oleju w chłodnicy i wężach który pozostaje nie zmieniony przy serwisie olejowym.
Dajcie znać jak wy macie to rozwiązane i jak to działa.
Sam zacząłem myśleć intensywnie o montażu w M3Rs chłodnicy oleju.
Znalazłem też posta Shymka:
I teraz jak to robiliście u siebie? Szukam weny, pomysłów i rad.Shymek pisze:W Meganie miałem podstawkę pod filtr bez termostatu i chłodnicę 13 rzędową. Wpodstawce czujnik temperatury
Obecnie w Clio jest to samo co wyżej + czujnik ciśnienia oleju ale z małą zmianą.
Kto wie lub nie to w Megane jest fabryczna "chłodniczka" oleju. Mianowicie pod filtrem oleju jest taki moduł przez który przepływa ciecz chłodząca (tak ta sama która chłodzi silnik)
Ja zmodyfikowałem to tak że wywaliłem węże idące do tej chłodniczki (dałem wąż chłodniczy z Clio ) a wyjścia chłodniczki zaślepiłem.
Co to da? Tka więc płyn chłodniczy nie będzie się grzał od oleju pod filtrem dzięki czemu chłodnica cieczy będzie pracowała wydajniej, a chłodzenie oleju zapewni zewnętrzna chłodnica 13rzędowa (moim zdaniem w sumie deko za duża). W Megane bywały problemy że nawet w ciepły dzień bardzo trudno było mi dogrzać olej (ze względu na 2 źródła chłodzenia), a teraz takiego problemu nie ma
Wydaje mi się najrozsądniejsze wywalenie seryjnej chłodnicy oleju tej wodnej i założenie zamiast niej podstawki z termostatem. Termostat wg mnie to konieczność. Tylko czy np w zimę przez to olej dłużej nie będzie się dogrzewać? I czy wgl da się tamten wymiennik odkręcić i w jego miejsce założyć podstawkę? I czy są inne minusy tego rozwiązania.
Kolejna sprawą jest umiejscowienie chłodnicy oleju, wiadomo najlepiej najbardziej na froncie i pewnie wyżej niż podstawka tak aby olej z chłodnicy spłynął podczas wymiany oleju. Ale teraz rodzi mi się wątpliwość czy w takim wypadku chłodnica się nie zapowietrzy?
Innym miejscem które by mi idealnie pasowało na chłodnice to za intercoolerem pod chłodnicami klimy i wody, ale są już dwa minusy: ogrzewanie powietrzem z intercoolera i z litr oleju w chłodnicy i wężach który pozostaje nie zmieniony przy serwisie olejowym.
Dajcie znać jak wy macie to rozwiązane i jak to działa.
Re: Chłodnica oleju
Dorzucę swoje 3 grosze.
1. W zimie olej nie będzie przechodził przez chłodnice bo masz termostat który nie otworzy się dopóki olej nie osiągnie zadanej temp.
2. Co do zmiany oleju, to ja jak odkręcałem filtr oleju, to odkręcałem też przewody i spuszczałem stary olej z chłodnicy
3. Nie musisz się martwić o zapowietrzenie chłodnicy, jedynie warto aby przewody był "do góry" poza tym chłodnica może być wyżej niż podstawa.
4 Zamiast upychać chłodnicę gdzieś na wierz, można ja schować gdzieś w środku i dołożyć wentylator (koszt ok 90zł) i wpiąć termowłącznik. Miałem tak w BMW 335i
1. W zimie olej nie będzie przechodził przez chłodnice bo masz termostat który nie otworzy się dopóki olej nie osiągnie zadanej temp.
2. Co do zmiany oleju, to ja jak odkręcałem filtr oleju, to odkręcałem też przewody i spuszczałem stary olej z chłodnicy
3. Nie musisz się martwić o zapowietrzenie chłodnicy, jedynie warto aby przewody był "do góry" poza tym chłodnica może być wyżej niż podstawa.
4 Zamiast upychać chłodnicę gdzieś na wierz, można ja schować gdzieś w środku i dołożyć wentylator (koszt ok 90zł) i wpiąć termowłącznik. Miałem tak w BMW 335i
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Chłodnica oleju
Tak wymiennik da się odkręcić i zamiast niego dać podstawkę ale trzeba dobrać gwint, a nie pamiętam jaki tam był. Ja u siebie po prostu chłodniczkę fabryczną wyłączyłem z obiegu wody i tyle.
- wander
- Real RS Owner
- Posty: 681
- Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
- Miejscowość: Płock
- Samochód: MIII RS CUP
Re: Chłodnica oleju
Znalazłem jeszcze coś takiego odnośnie ustawienia chłodnicy.
Do góry króćcami przy wymianie oleju zawsze nam zostaje stary olej w chłodnicy. Więc muszę tak wykąbinować aby była pionowo i dół chłodnicy nad podstawka filtra.... To by było idealne.
I myślę że do dołu króćcami nie jest zalecany montaż, bo mogła by być taka sytuacja że olej płynął by tylko dolnymi kanałami chłodnicy.Do góry króćcami przy wymianie oleju zawsze nam zostaje stary olej w chłodnicy. Więc muszę tak wykąbinować aby była pionowo i dół chłodnicy nad podstawka filtra.... To by było idealne.
- hakunamatata
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lip 2017, 6:48
- Miejscowość: Wieliczka
- Samochód: Swift Sport
Re: Chłodnica oleju
Jako, że temat nie wyczerpany w 100%, może spróbujemy go reanimować? Z relacji widziałem, że kilku użytkowników jeździ po torach swoimi megankami. Jak wyglądają u Was temperatury oleju oraz setup na którym jeździcie?