Niech każdy decyduje sam, ale ja wymianę kata na DP uważam za niepotrzebną. I odradzam.
Hałas, potencjalne problemy z przeglądem/policją, smród spalin, ekologia wobec dyskusyjnych korzyści.
Jeszcze jedno małe spostrzeżenie. Przy poprzednim modzie, gdzie na 10T po samym programie miałem ok 210KM, po wymianie wydechu (odetkanie serii z TCE180) doszło samo z siebie, bez korekty programu, ponad 25KM. Polepszyły się przepływy. Moim zdaniem gdyby DP coś dawał zysk byłby widoczny beż zadanych dodatkowych korekt.
Downpipe M3RS
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Downpipe M3RS
No i pisałem że takie zyski były w Megane 2 czy Megane 3. Program seria pomiar i program seria z założonym DP: zysk na poziomie 20KM i 40NMusn pisze: ↑23 wrz 2021, 7:50 Niech każdy decyduje sam, ale ja wymianę kata na DP uważam za niepotrzebną. I odradzam.
Hałas, potencjalne problemy z przeglądem/policją, smród spalin, ekologia wobec dyskusyjnych korzyści.
Jeszcze jedno małe spostrzeżenie. Przy poprzednim modzie, gdzie na 10T po samym programie miałem ok 210KM, po wymianie wydechu (odetkanie serii z TCE180) doszło samo z siebie, bez korekty programu, ponad 25KM. Polepszyły się przepływy. Moim zdaniem gdyby DP coś dawał zysk byłby widoczny beż zadanych dodatkowych korekt.
Ja już DP nie handluję więc nie myśl że bronie swojego patrząc przez pryzmat sprzedaży Po prostu piszę to jak były sprawdzane auta przed i po. Oczywiście zyski były większe po programie - to nie są jednostkowe przypadki. Z tego co pamiętam to teoria Kiviego nie ma racji bytu bo był jakiś odcinek u Coobcia z montażem/zamianą i tam jakoś zamiana kata na DP czy tam kat sportowy dała widoczne rezultaty w mierzonym aucie ;-)
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Downpipe M3RS
Nie, nie patrzę przez pryzmat czyjejkolwiek sprzedaży. Czysto akademicko.
Nie wiem co pokazał coobcio, ale to raczej nie dotyczyło Megane, bo on tych aut nie dotyka. Pewnie Z-tki, a na ten temat się nie wypowiadam. Każda marka ma swoje "myki", ostatnio u Gregor10 zobaczyłem, że jednym z elementów tuningu w grupie VAG-a jest wyrzucenie jakiejś kratki na śnieg z podstawy filtra powietrza. Śmieszne to:)
Kivi kiedyś pisał na FB (niestety nie znalazłem), gdzie konkretnie są ograniczenia po stronie turbo (gorąca strona) w Megane 3 RS. I nie był to katalizator. Jakoś mnie przekonuje w tym, co mówi.
Nie wiem co pokazał coobcio, ale to raczej nie dotyczyło Megane, bo on tych aut nie dotyka. Pewnie Z-tki, a na ten temat się nie wypowiadam. Każda marka ma swoje "myki", ostatnio u Gregor10 zobaczyłem, że jednym z elementów tuningu w grupie VAG-a jest wyrzucenie jakiejś kratki na śnieg z podstawy filtra powietrza. Śmieszne to:)
Kivi kiedyś pisał na FB (niestety nie znalazłem), gdzie konkretnie są ograniczenia po stronie turbo (gorąca strona) w Megane 3 RS. I nie był to katalizator. Jakoś mnie przekonuje w tym, co mówi.
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Downpipe M3RS
A mnie nie przekonuje bo tez nie jest wszechwiedzący. Jego specjalizacja to Volvo, nie Renault - tych dopiero się uczy
Katalizator w każdym aucie jest ograniczeniem
Co do strony gorącej turbiny to jest większa (pojemniejsza) niż w turbo z saabów (ten sam typ) i nie to jest ograniczeniem możliwości tuningowych Meganek (silników F4Rt). Większym ograniczeniem jest głowica i jej przepływy
Katalizator w każdym aucie jest ograniczeniem
Co do strony gorącej turbiny to jest większa (pojemniejsza) niż w turbo z saabów (ten sam typ) i nie to jest ograniczeniem możliwości tuningowych Meganek (silników F4Rt). Większym ograniczeniem jest głowica i jej przepływy
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Downpipe M3RS
Akurat Coobcia eksperymenty to są w większości niewiele warte i nie przywiązywałbym się jakoś specjalnie do nich. Myślę, że każdy z Was ma trochę racji. Przy seryjnych nastawach jak widać czysty katalizator nie musi być wcale ograniczeniem, natomiast przy strojeniu już może być. Brakuje mi testu w którym tuner w Megane 3 RS próbuje wycisnąć max z katem a potem to samo po założeniu DP. Gdyby Kivi przedstawił takie wykresy to byłby bardziej wiarygodny. A co do tej „afery”, z tego co kojarzę to nie powiedział, że dostał bana za zdanie na temat DP, tylko że przemycił tam swoją reklamę i złamał tym regulamin.
Kolejny raz spotykam się z przypadkiem, że wyrzucenie kata w słabszych odmianach F4R z turbo 10T (163, 180) daje natychmiastowe przyrosty bez strojenia a w RS niekoniecznie. Może faktycznie nie jest on w nich aż tak wąskim gardłem..
[mention]usn [/mention] takie „myki” mnie trochę bawią, bo być może daje to jakieś efekty, ale zastanawiam się jakim kosztem. Bo wychodzi na to, że w biurach projektowych to pracują idioci a tuner jest mądrzejszy od sztabu inżynierów. Owszem, niektóre rzeczy dotyczą np. ekologii i siłą rzeczy tak coś musiało zostać zrobione, ale nie wszystko się da tym wytłumaczyć. To że coś się komuś wydaje bez sensu, to nie znaczy, że takie jest, wymaga tylko szerszego spojrzenia a do tego często brakuje wiedzy.
Kolejny raz spotykam się z przypadkiem, że wyrzucenie kata w słabszych odmianach F4R z turbo 10T (163, 180) daje natychmiastowe przyrosty bez strojenia a w RS niekoniecznie. Może faktycznie nie jest on w nich aż tak wąskim gardłem..
[mention]usn [/mention] takie „myki” mnie trochę bawią, bo być może daje to jakieś efekty, ale zastanawiam się jakim kosztem. Bo wychodzi na to, że w biurach projektowych to pracują idioci a tuner jest mądrzejszy od sztabu inżynierów. Owszem, niektóre rzeczy dotyczą np. ekologii i siłą rzeczy tak coś musiało zostać zrobione, ale nie wszystko się da tym wytłumaczyć. To że coś się komuś wydaje bez sensu, to nie znaczy, że takie jest, wymaga tylko szerszego spojrzenia a do tego często brakuje wiedzy.
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Downpipe M3RS
Kat we wszystkich wersjach F4R jest taki sam ;-) więc jedyna różnica jaka jest to to że 10T mniej dmucha
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Downpipe M3RS
Wiem, że jest taki sam. Chodziło mi o turbo i ew. resztę układy wydechowego. Że w określonych warunkach nie jest on aż tak wąskim gardłem.Shymek pisze:Kat we wszystkich wersjach F4R jest taki sam ;-) więc jedyna różnica jaka jest to to że 10T mniej dmucha
- golo89
- Fake RS Owner
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
- Miejscowość: Jelenia Góra
- Samochód: Megane III GT
Re: Downpipe M3RS
Ciekawy wątek.
A właśnie jak to w wersji GT 180ph? Warto na początku iść w DP czy znikome różnice? Ktoś ma w tym doświadczenie? Bo cena wraz z katem sportowym jest sporawa, spokojnie nowe turbo czy sprzęgło można ogarnąć w zamian.
A właśnie jak to w wersji GT 180ph? Warto na początku iść w DP czy znikome różnice? Ktoś ma w tym doświadczenie? Bo cena wraz z katem sportowym jest sporawa, spokojnie nowe turbo czy sprzęgło można ogarnąć w zamian.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Downpipe M3RS
Seryjny wydech w TCE180 jest taki, że nie powalczysz z mocą nawet na 10T. Koniecznie do wymiany. Kata nie musisz, bo jest taki sam jak w innych F4R i nie jest ograniczeniem.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Downpipe M3RS
Wszystko zależy od tego jakie masz ambicje co do mocy i jaki budżet. Wtedy można pomyśleć o modach, które mają najlepszą relację koszt vs efekt. Na tak małym turbo dużo nie ugrasz więc siłą rzeczy zostaje poluźnienie wydechu, IC i chip. IC ważne o tyle, że ta turbina pociśnięta do granic możliwości będzie mocno grzać powietrze.golo89 pisze:Ciekawy wątek.
A właśnie jak to w wersji GT 180ph? Warto na początku iść w DP czy znikome różnice? Ktoś ma w tym doświadczenie? Bo cena wraz z katem sportowym jest sporawa, spokojnie nowe turbo czy sprzęgło można ogarnąć w zamian.
- golo89
- Fake RS Owner
- Posty: 113
- Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
- Miejscowość: Jelenia Góra
- Samochód: Megane III GT
Re: Downpipe M3RS
Dzięki za odpowiedzi.
Chyba na początek sobie daruje. Żeby tutaj nie spamować zapraszam do udzielania rad w moim wątku bo za miecha mam termin u mechanika.
Chyba na początek sobie daruje. Żeby tutaj nie spamować zapraszam do udzielania rad w moim wątku bo za miecha mam termin u mechanika.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Downpipe M3RS
A co ze zwężką tuż za DP, w tym łączniku elastycznym? Temat restrykcji kręci się wokół DP, a o tym mało kto wspomina, jeśli w ogóle. Usunięcie tego daje cokolwiek? Koszt niewielki.