Strona 3 z 4

Re: Downpipe M3RS

: 10 wrz 2021, 19:55
autor: MarcinDebski
sc_rafi pisze:MarcinDebski, dziękuję za pomocną wypowiedź Obrazek.
Czekam za dostępnością i zamawiam z Yakato.
Emulator, śruby, uszczelki też u nich zamawiałeś?
Cały komplet od nich Obrazek
Polecam, mam u siebie DP + brak środkowego tłumika i w końcu brzmi to jak trzeba. Najlepsze jest to, że jak lecisz w trasie bez większego obciążenia to w środku jest cicho prawie jak w serii i nie męczy.

Re: Downpipe M3RS

: 10 wrz 2021, 20:24
autor: sc_rafi
Cenna informacja bo na chwilę obecną u mnie środkowy tłumik wyleciał i trochę się martwiłem jak będzie w trasie po montażu DP bo jednak auto na codzień 😃

P.S. PatiEK_PL tobie też dziękuję za opinię o Yakato

Re: Downpipe M3RS

: 13 wrz 2021, 9:28
autor: Stifler
Ja tylko dodam mam dp z ebay i niedawno założyłem z powrotem środkowy tłumik i już załuje. Nie sądziłem że aż tak bardzo wyciszy wydech sam środkowy. (jest zdecydwoanie ciszej oraz popsy są ledwo słyszalne w kabinie)

Re: Downpipe M3RS

: 16 wrz 2021, 13:50
autor: progressiff
Panowie a czy DP daje jakiś realny przyrost mocy i momentu przekładający się na osiągi/elastyczność? Przy założeniu, że reszta silnika zostaje seryjna. Wykresy z hamowni przed/po ciężko znaleźć. W jednym z filmów na YT Kivi wspominał, że w Megane 3 RS downpipe daje znikome efekty i podobno przedstawiał nawet na to dowody tu na forum, ale posty zostały skasowane, może ktoś ze starszych stażem forumowiczów coś pamięta.

Re: Downpipe M3RS

: 16 wrz 2021, 18:21
autor: sc_rafi
To jest wykres od kiviego z grupy megane rs na fb
Link do wpisu poniżej

https://facebook.com/groups/Megane.RS.P ... 020708000/

Jednak to przy seryjnej mape.
Nie jestem ekspertem ale sądzę że większa była by różnica po modzie.

Gdy swoją seryjną byłem na hamowni spr ile kucy jest w rzeczywistości tuner powiedział że po montażu dp i programie góra powinna się zdecydowanie poprawić.
Zobaczymy jesienią 😉

Re: Downpipe M3RS

: 17 wrz 2021, 14:01
autor: FookU
W nowym aucie jak jest czysty katalizator to faktycznie DP nie da za wiele bez programu, a tu właśnie na takim aucie był pomiar. Co nie zmienia faktu że lekko góra dygnęła :-D

U mnie w aucie bardziej leciwym dało przyrost 20KM i 40Nm tak mnie więcej. Znam tez więcej takich przypadków z podobnymi przyrostami

Re: Downpipe M3RS

: 17 wrz 2021, 18:33
autor: klaudiusz76
sc_rafi pisze:To jest wykres od kiviego z grupy megane rs na fb
Link do wpisu poniżej

https://facebook.com/groups/Megane.RS.P ... 020708000/

Jednak to przy seryjnej mape.
Nie jestem ekspertem ale sądzę że większa była by różnica po modzie.

Gdy swoją seryjną byłem na hamowni spr ile kucy jest w rzeczywistości tuner powiedział że po montażu dp i programie góra powinna się zdecydowanie poprawić.
Zobaczymy jesienią Obrazek
Fajnie plik sie nazywa ….. „pomiar downpipe od Kloda” ha ha ha

Shymek to DP od Ciebie Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Downpipe M3RS

: 21 wrz 2021, 21:11
autor: usn
Przecież u Klaudiusza był program i też nie było różnicy.
progressiff pisze: 16 wrz 2021, 13:50 W jednym z filmów na YT Kivi wspominał, że w Megane 3 RS downpipe daje znikome efekty i podobno przedstawiał nawet na to dowody tu na forum, ale posty zostały skasowane, może ktoś ze starszych stażem forumowiczów coś pamięta.
Ostatnio mi mówił, że nawet bana za tego DP tu dostał:) Choć admini zaprzeczają.
sc_rafi pisze: 16 wrz 2021, 18:21 Gdy swoją seryjną byłem na hamowni spr ile kucy jest w rzeczywistości tuner powiedział że po montażu dp i programie góra powinna się zdecydowanie poprawić.
Zobaczymy jesienią
Niech Ci da na to papier (gwarancję pokrycia kosztów ponownego montażu katalizatora), jeżeli nie będzie "zdecydowanej poprawy". Założę się, że nie da. A który to taki tuner?
Jak chcesz odczuć zdecydowaną różnicę to załóż porządny cooler (o ile nie masz)

Re: Downpipe M3RS

: 21 wrz 2021, 21:22
autor: progressiff
sc_rafi pisze:To jest wykres od kiviego z grupy megane rs na fb
Link do wpisu poniżej

https://facebook.com/groups/Megane.RS.P ... 020708000/

Jednak to przy seryjnej mape.
Nie jestem ekspertem ale sądzę że większa była by różnica po modzie.

Gdy swoją seryjną byłem na hamowni spr ile kucy jest w rzeczywistości tuner powiedział że po montażu dp i programie góra powinna się zdecydowanie poprawić.
Zobaczymy jesienią Obrazek
Ciekawe, dzięki! Niemniej brakuje mi tu testu właśnie po sofcie z DP i z oryginalnym katalizatorem. Z tego co słyszałem to z DP można w górnym zakresie obrotów nieco zubożyć mieszankę, gdyż nie trzeba martwić się temperaturą kata, co przekłada się na trochę wyższą moc. Tylko nikt nie zdefiniował tego „trochę”. Druga sprawa jaka mnie zastanawia to na ile negatywnie wpływa obecność kata na żywotność silnika i turbo po programie.
[mention]Shymek [/mention] zaskoczył mnie fakt, że w normalnie eksploatowanym (bez zamulania), zdrowym silniku z turbo-benzyną katalizator może się przytkać. Na chłopski rozum tam jest taka energia spalin, że trudno sobie wyobrazić, aby coś tam mogło się osadzić. A jednak

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 8:17
autor: FookU
usn pisze: 21 wrz 2021, 21:11 Przecież u Klaudiusza był program i też nie było różnicy.
progressiff pisze: 16 wrz 2021, 13:50 W jednym z filmów na YT Kivi wspominał, że w Megane 3 RS downpipe daje znikome efekty i podobno przedstawiał nawet na to dowody tu na forum, ale posty zostały skasowane, może ktoś ze starszych stażem forumowiczów coś pamięta.
Ostatnio mi mówił, że nawet bana za tego DP tu dostał:) Choć admini zaprzeczają.


Niech Ci da na to papier (gwarancję pokrycia kosztów ponownego montażu katalizatora), jeżeli nie będzie "zdecydowanej poprawy". Założę się, że nie da. A który to taki tuner?
Jak chcesz odczuć zdecydowaną różnicę to załóż porządny cooler (o ile nie masz)
Po pierwsze z Krzysztofem wyjaśniałem temat bana osobiście i była mowa że dostał go (ode mnie) tak jak każdy za niespełnienie Regulaminu Forum (choć i miał informację co należy zrobić by go spełnić). Może zapomniał i wybrał lepiej brzmiącą dla niego wersję. Tak więc proszę uprzejmie nie powielaj tej bzdury

Po drugie nie będę się wypowiadał na temat tego że DP daje znikome efekty bo jest to bzdurą. Było nie raz już udowadniane że może i w miarę świeżym aucie nie czuć różnicy bo kat jest czysty ale czym dalej w las tym więcej efektów na +.
Jedyny szczegół w jakim zmieniłem zdanie to taki że nie ma znaczącej różnicy między DP 2,75 a 3" (oprócz wielkości co akurat jest plusem wersji 2,75")

Po trzecie - ja się z chęcią z Tobą założę że będzie różnica na programie z seryjnym katem, a DP i będzie ona znacząca.

P.S. są tematy na które w ogólnodostępnej dyskusji wolę nie pisać z racji szacunku do wykonywanej pracy ;-)


co do przytykania kata - wystarczy że powoli pada Ci sonda lambda (jest zwykła, a nie szerokopasmowa), są przekłamania i syf z silnika leci do kata. To nie kat sportowy by nic się tam nie osadzało. Funkcja kata jest taka że właśnie ma on zatrzymywać syf więc po 10 latach na pewno ni będzie wyglądał w środku jak nowy ;-) Wystarczy spojrzeć na końcówkę układu wydechowego - jakbyś nie jeździł to i tak "sadza" się tam powoli osadza, a skoro osadza się tam to co dzieje się w kacie?

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 11:16
autor: Kampos
Z tą sadzą to akurat niepotrzebnie porownujesz na końcówce wydechu. To tak jak z kominem w centralnym ogrzewaniu. Na początku im bliżej pieca (w tym przypadku silnika) tym temperatura spalin jest dużo wyższa i nic się nie osadza, a im bliżej końca komina tym zimniej i sadzy osadza się więcej.
To taki przykład trochę z życia wzięty, zawsze jak czyszczę komin w domu, to przypchany jest od połowy w górę :P

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 11:34
autor: progressiff
Shymek pisze:
usn pisze: 21 wrz 2021, 21:11 Przecież u Klaudiusza był program i też nie było różnicy.
progressiff pisze: 16 wrz 2021, 13:50 W jednym z filmów na YT Kivi wspominał, że w Megane 3 RS downpipe daje znikome efekty i podobno przedstawiał nawet na to dowody tu na forum, ale posty zostały skasowane, może ktoś ze starszych stażem forumowiczów coś pamięta.
Ostatnio mi mówił, że nawet bana za tego DP tu dostał:) Choć admini zaprzeczają.


Niech Ci da na to papier (gwarancję pokrycia kosztów ponownego montażu katalizatora), jeżeli nie będzie "zdecydowanej poprawy". Założę się, że nie da. A który to taki tuner?
Jak chcesz odczuć zdecydowaną różnicę to załóż porządny cooler (o ile nie masz)
Po pierwsze z Krzysztofem wyjaśniałem temat bana osobiście i była mowa że dostał go (ode mnie) tak jak każdy za niespełnienie Regulaminu Forum (choć i miał informację co należy zrobić by go spełnić). Może zapomniał i wybrał lepiej brzmiącą dla niego wersję. Tak więc proszę uprzejmie nie powielaj tej bzdury

Po drugie nie będę się wypowiadał na temat tego że DP daje znikome efekty bo jest to bzdurą. Było nie raz już udowadniane że może i w miarę świeżym aucie nie czuć różnicy bo kat jest czysty ale czym dalej w las tym więcej efektów na +.
Jedyny szczegół w jakim zmieniłem zdanie to taki że nie ma znaczącej różnicy między DP 2,75 a 3" (oprócz wielkości co akurat jest plusem wersji 2,75")

Po trzecie - ja się z chęcią z Tobą założę że będzie różnica na programie z seryjnym katem, a DP i będzie ona znacząca.

P.S. są tematy na które w ogólnodostępnej dyskusji wolę nie pisać z racji szacunku do wykonywanej pracy ;-)


co do przytykania kata - wystarczy że powoli pada Ci sonda lambda (jest zwykła, a nie szerokopasmowa), są przekłamania i syf z silnika leci do kata. To nie kat sportowy by nic się tam nie osadzało. Funkcja kata jest taka że właśnie ma on zatrzymywać syf więc po 10 latach na pewno ni będzie wyglądał w środku jak nowy ;-) Wystarczy spojrzeć na końcówkę układu wydechowego - jakbyś nie jeździł to i tak "sadza" się tam powoli osadza, a skoro osadza się tam to co dzieje się w kacie?
Teoria o przekłamaniach lambdy ma sens. Rozumiem, że wskazana jest zatem profilaktyczna wymiana sondy. Jakaś propozycja co do interwału km/lata?

Co do osadzania się sadzy to przychylam się do opinii kolegi Kampos, że porównanie końcówki wydechu do odcinka tuż za turbo jest niezbyt fortunne.

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 16:33
autor: FookU
Kampos pisze: 22 wrz 2021, 11:16 Z tą sadzą to akurat niepotrzebnie porownujesz na końcówce wydechu. To tak jak z kominem w centralnym ogrzewaniu. Na początku im bliżej pieca (w tym przypadku silnika) tym temperatura spalin jest dużo wyższa i nic się nie osadza, a im bliżej końca komina tym zimniej i sadzy osadza się więcej.
To taki przykład trochę z życia wzięty, zawsze jak czyszczę komin w domu, to przypchany jest od połowy w górę :P
Są kominie też "filtr" jest zaraz za piecem? Bo nie przypominam sobie by u mnie był jakikolwiek.
Tak czy inaczej często były naprawy aut gdzie moc odzyskiwały fabryczną po wymianie katalizatora na nowy czy po specjalnym myciu.

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 17:08
autor: usn
progressiff pisze: 22 wrz 2021, 11:34 o pierwsze z Krzysztofem wyjaśniałem temat bana osobiście i była mowa że dostał go (ode mnie) tak jak każdy za niespełnienie Regulaminu Forum (choć i miał informację co należy zrobić by go spełnić). Może zapomniał i wybrał lepiej brzmiącą dla niego wersję. Tak więc proszę uprzejmie nie powielaj tej bzdury

Po drugie nie będę się wypowiadał na temat tego że DP daje znikome efekty bo jest to bzdurą. Było nie raz już udowadniane że może i w miarę świeżym aucie nie czuć różnicy bo kat jest czysty ale czym dalej w las tym więcej efektów na +.
Kivi uważał (w lipcu 2021 r.) , że ban poleciał za akcję z DP. Dodam, że jak go dostał to nie był jeszcze aż tak mocno rozpoznawalny jako tuner Renault Sport. Ale ok zostawmy to.

A teraz co daje DP.
Poniżej załączam dwa zdjęcia z pomiarów mojego auta.
Czym one się różnią?
Tym, że w pierwszym przypadku auto było przed wymianą IC na Wagnera i z katalizatorem, a w drugim po wstawieniu Wagnera i DP.
Oczywiście w obu przypadkach auto jest po programie.
Testy zrobiłem po to, aby sprawdzić co dały mody, na tej samej hamowni (żeby nie było, że tendencyjnie), po kilku dniach.
Różnice jak dla mnie są takie, że jedynie Wagner zrobił różnicę, a co ciekawe w pierwszym pomiarze przy założonym katalizatorze wyszło najwięcej ze wszystkich pomiarów(!).
To, co wrzucał kivi potwierdza moje (podkreślam) doświadczenia.

Re: Downpipe M3RS

: 22 wrz 2021, 22:54
autor: FookU
Ale po montażu DP robi się program a nie montuje DP na auto po programie i oczekuje przyrostów.
Poza tym w Twoim przypadku zapomniałeś napisać że ograniczeniem jest silnik (głowica) i turbosprężarka.
No i jeszcze przyrosty są też w jakimś zakresie obrotów co widać po tych wycinkach wykresów.

Co do Kiviego - byłem u niego w kwietniu więc skoro nie zrozumiał co mu powiedziałem i dalej gada bzdury to już nie moja wina. Widocznie woli kreować sobie inną rzeczywistość ale mnie się tego komentować już więcej nie chce.
Na forum ludzie nie dostają bana za swoje zdanie tylko za niedostosowanie się do regulaminu. I tylko tyle.