Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Szofer
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2020, 18:36
Samochód: Chce clio 3rs

Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

witam wszystkich po zajaraniu się jazda torowa jako nowy, szukałem samochodu dla siebie i mam Clio.
Natłok informacji doprowadził mnie do mętliku w głowie. jest ktoś w stanie mniej więcej po kolei opisać co zrobić by zrobić z niego torowca? narazie co potrafiłem na szybko to wybebeszyłem go całego. co dalej zawias? sprzęgło? poduszki silnika? coś jeszcze gdzieś mi się przewinęło na temat negatywu?
Awatar użytkownika
777
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2016, 1:14
Miejscowość: Kołobrzeg
Samochód: Clio 182 FF
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

opony, szpera.
Szofer
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2020, 18:36
Samochód: Chce clio 3rs

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Opona pewnie semi slick.a felga ori 17 i opona 215/40 Jam mam teraz zimowe czy inny rozmiar
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1002
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Szofer pisze:witam wszystkich po zajaraniu się jazda torowa jako nowy, szukałem samochodu dla siebie i mam Clio.
Natłok informacji doprowadził mnie do mętliku w głowie. jest ktoś w stanie mniej więcej po kolei opisać co zrobić by zrobić z niego torowca? narazie co potrafiłem na szybko to wybebeszyłem go całego. co dalej zawias? sprzęgło? poduszki silnika? coś jeszcze gdzieś mi się przewinęło na temat negatywu?
Wejdź na kanał Jagodowy TV na Youtube i znajdź filmy z Kivim i jego przygotowaniem samochodu (Clio 3) na tor. Będzie tam wszystko w wersji full.

https://www.youtube.com/c/JagodowyTV/search?query=clio
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Szczerze nie do końca zgadzam się z tym co mówi tam kivi.
Wywal środek
Kup porządny fotel i porządne pasy
Kup klocki min ds2500 przód i dobre tarcze
Nowe płyn hamulcowy
Kup dobry gwint
Kup dobre opony
Kup szpere
Jedź na geometrię. Ustaw auto gdzieś porządnie - mi to dało sekundę na krótkim torze.
I jeździj ile się da.

Potem to już będą niuanse
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

ravo pewnie dobrze prawi jesli juz jezdziles i masz doświadczenie... tylko, ze z pytania wnoszę, ze pewnie nie wiele. A jesli tak, to klocki/plyn + jakies semi (nie koniecznie topowe :P) wg mnie wystarcza. Szpera czy zawias zrobia auto (nie Ciebie) szybszym, ale jesli zamierzasz sie uczyc tym autem, to wydaj poki co kase z nich na jazde, a z czasem mozesz je dolozyc jak bedziesz widzial, ze nic z auta wiece nie wycisniesz i bedzeisz pewny, ze faktycznie warto wydac tyle na ta sek :)
No chyba, ze jestes juz objezdzony, to mnie zignoruj :)
Szofer
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2020, 18:36
Samochód: Chce clio 3rs

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

U kiviego widzialem i chyba budżet nieograniczony. Co narazie to spodek pusty kubełki i pasy, mam cos problem z biegami strasznie sprężyście wchodzą zero precyzji. Raczej skrzynia czy short shifter zmieni sprawę? Zawieszenie tez mam w planie jezdzic. Koza źle sie jezdzi :)
Wszedł sportowy wkład K&N
Czy skupienie sie na wadze i zmiennie biegów to dobra droga?
W rajdówkach widzialem szyby z poliwęglanu warto czy to bardziej widzimisie i nie warto
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

O szybach myślę od roku. Są za i przeciw. Zyskasz około 10kg wysoko położonej masy ale czy warto?
Możesz zamontować short shifter co kto lubi, ja w r26 mam a wolę skrzynię trophy. Naprawdę nie grzebał bym nic z silnikiem. A gdzie jeździsz? I na jakich oponach i jakie klocki?
MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 1002
Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Szofer pisze:... mam cos problem z biegami strasznie sprężyście wchodzą zero precyzji.
Zadbaj by biegi dobrze wchodziły czyli minimum wymiana linek i mechanizmu lub regeneracja.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Szofer
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2020, 18:36
Samochód: Chce clio 3rs

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Jako nowy w temacie mozesz bardziej wyjaśnić jak skontrolować linki i mechanizm? Ktory mechanizm w skrzyni?
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Zawias jeśli CUP może zostać. W Clio 3 must have to szpera - bardzo dużo zmienia.
Przy montażu szpery robi się rewizję skrzyni - wymieniasz synchra, olej i będzie ok.
Linki czy wybierak to padały w Megane2 - C3 nie ma tej przypadłości
Klocki, płyn, opony i wystarczy na początek.
Szofer
Posty: 16
Rejestracja: 22 gru 2020, 18:36
Samochód: Chce clio 3rs

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

No wlasnie zawias seria, priorytety jakie założyłem sobie to:
-waga
-przyczepność
-przyspieszenie
Ogólny plan mam taki najniższa waga, obniżyć zawieszenie, opony na tor, fotele i kierownica, doprecyzowac zmianę biegów, porobic cos z wydechem tylko co?
Pozniej troche pojezdzic i dozbierac na szparę, jakis dolot tylko jaki?, negatywy ustawić, maksymalnie odchudzić jakies boczki lekkie i szyby
Jak myslicie plan dobry? Czy cos zmienic ?
rally_krakow
Posty: 79
Rejestracja: 22 kwie 2020, 6:07
Samochód: Laguna 3

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Jak widać po filmikach u kiviego auto dobrze się odpycha i dobre czasy robi jak na auto wolnossące. Budżet u niego był nie ograniczony. Z silnika już więcej nie uzyskasz chyba ze walki włożysz inne bardziej ostre.

Musisz is w przetarty szlak czyli poprawienie prowadzenia i wagę to jedyny sukces w tym aucie
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Silnika i wydechu nie ruszaj. Nie warto.
chyba że chcesz poprawić głowicę by przypadkiem nie urwał się zawór (ten typ tak ma). Wtedy supertech + obróbka u Kuśmierz Motorsport

Ogólnie bez sensu jest robić większą moc bo w zakręcie bez szpery będziesz tracił. Potem mając 200 czy 300 koni będzie Cię w zakręcie objeżdżać 180KM piździk :-P i co z tego że go na prostej przegonisz jak będziesz go hamował w zakręcie? ;-)
Awatar użytkownika
777
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 30
Rejestracja: 20 paź 2016, 1:14
Miejscowość: Kołobrzeg
Samochód: Clio 182 FF
Kontakt:

Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca

Szofer pisze:No wlasnie zawias seria, priorytety jakie założyłem sobie to:
-waga
-przyczepność
-przyspieszenie
Ogólny plan mam taki najniższa waga, obniżyć zawieszenie, opony na tor, fotele i kierownica, doprecyzowac zmianę biegów, porobic cos z wydechem tylko co?
Pozniej troche pojezdzic i dozbierac na szparę, jakis dolot tylko jaki?, negatywy ustawić, maksymalnie odchudzić jakies boczki lekkie i szyby
Jak myslicie plan dobry? Czy cos zmienic ?
Obniżając auto psujesz sobie roll center.
ODPOWIEDZ