witam wszystkich po zajaraniu się jazda torowa jako nowy, szukałem samochodu dla siebie i mam Clio.
Natłok informacji doprowadził mnie do mętliku w głowie. jest ktoś w stanie mniej więcej po kolei opisać co zrobić by zrobić z niego torowca? narazie co potrafiłem na szybko to wybebeszyłem go całego. co dalej zawias? sprzęgło? poduszki silnika? coś jeszcze gdzieś mi się przewinęło na temat negatywu?
Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Opona pewnie semi slick.a felga ori 17 i opona 215/40 Jam mam teraz zimowe czy inny rozmiar
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1003
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Wejdź na kanał Jagodowy TV na Youtube i znajdź filmy z Kivim i jego przygotowaniem samochodu (Clio 3) na tor. Będzie tam wszystko w wersji full.Szofer pisze:witam wszystkich po zajaraniu się jazda torowa jako nowy, szukałem samochodu dla siebie i mam Clio.
Natłok informacji doprowadził mnie do mętliku w głowie. jest ktoś w stanie mniej więcej po kolei opisać co zrobić by zrobić z niego torowca? narazie co potrafiłem na szybko to wybebeszyłem go całego. co dalej zawias? sprzęgło? poduszki silnika? coś jeszcze gdzieś mi się przewinęło na temat negatywu?
https://www.youtube.com/c/JagodowyTV/search?query=clio
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Szczerze nie do końca zgadzam się z tym co mówi tam kivi.
Wywal środek
Kup porządny fotel i porządne pasy
Kup klocki min ds2500 przód i dobre tarcze
Nowe płyn hamulcowy
Kup dobry gwint
Kup dobre opony
Kup szpere
Jedź na geometrię. Ustaw auto gdzieś porządnie - mi to dało sekundę na krótkim torze.
I jeździj ile się da.
Potem to już będą niuanse
Wywal środek
Kup porządny fotel i porządne pasy
Kup klocki min ds2500 przód i dobre tarcze
Nowe płyn hamulcowy
Kup dobry gwint
Kup dobre opony
Kup szpere
Jedź na geometrię. Ustaw auto gdzieś porządnie - mi to dało sekundę na krótkim torze.
I jeździj ile się da.
Potem to już będą niuanse
- beh
- Real RS Owner
- Posty: 265
- Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
- Miejscowość: Krakow
- Samochód: CIV RS Trophy
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
ravo pewnie dobrze prawi jesli juz jezdziles i masz doświadczenie... tylko, ze z pytania wnoszę, ze pewnie nie wiele. A jesli tak, to klocki/plyn + jakies semi (nie koniecznie topowe :P) wg mnie wystarcza. Szpera czy zawias zrobia auto (nie Ciebie) szybszym, ale jesli zamierzasz sie uczyc tym autem, to wydaj poki co kase z nich na jazde, a z czasem mozesz je dolozyc jak bedziesz widzial, ze nic z auta wiece nie wycisniesz i bedzeisz pewny, ze faktycznie warto wydac tyle na ta sek :)
No chyba, ze jestes juz objezdzony, to mnie zignoruj :)
No chyba, ze jestes juz objezdzony, to mnie zignoruj :)
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
U kiviego widzialem i chyba budżet nieograniczony. Co narazie to spodek pusty kubełki i pasy, mam cos problem z biegami strasznie sprężyście wchodzą zero precyzji. Raczej skrzynia czy short shifter zmieni sprawę? Zawieszenie tez mam w planie jezdzic. Koza źle sie jezdzi :)
Wszedł sportowy wkład K&N
Czy skupienie sie na wadze i zmiennie biegów to dobra droga?
W rajdówkach widzialem szyby z poliwęglanu warto czy to bardziej widzimisie i nie warto
Wszedł sportowy wkład K&N
Czy skupienie sie na wadze i zmiennie biegów to dobra droga?
W rajdówkach widzialem szyby z poliwęglanu warto czy to bardziej widzimisie i nie warto
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
O szybach myślę od roku. Są za i przeciw. Zyskasz około 10kg wysoko położonej masy ale czy warto?
Możesz zamontować short shifter co kto lubi, ja w r26 mam a wolę skrzynię trophy. Naprawdę nie grzebał bym nic z silnikiem. A gdzie jeździsz? I na jakich oponach i jakie klocki?
Możesz zamontować short shifter co kto lubi, ja w r26 mam a wolę skrzynię trophy. Naprawdę nie grzebał bym nic z silnikiem. A gdzie jeździsz? I na jakich oponach i jakie klocki?
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1003
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Zadbaj by biegi dobrze wchodziły czyli minimum wymiana linek i mechanizmu lub regeneracja.Szofer pisze:... mam cos problem z biegami strasznie sprężyście wchodzą zero precyzji.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Jako nowy w temacie mozesz bardziej wyjaśnić jak skontrolować linki i mechanizm? Ktory mechanizm w skrzyni?
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Zawias jeśli CUP może zostać. W Clio 3 must have to szpera - bardzo dużo zmienia.
Przy montażu szpery robi się rewizję skrzyni - wymieniasz synchra, olej i będzie ok.
Linki czy wybierak to padały w Megane2 - C3 nie ma tej przypadłości
Klocki, płyn, opony i wystarczy na początek.
Przy montażu szpery robi się rewizję skrzyni - wymieniasz synchra, olej i będzie ok.
Linki czy wybierak to padały w Megane2 - C3 nie ma tej przypadłości
Klocki, płyn, opony i wystarczy na początek.
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
No wlasnie zawias seria, priorytety jakie założyłem sobie to:
-waga
-przyczepność
-przyspieszenie
Ogólny plan mam taki najniższa waga, obniżyć zawieszenie, opony na tor, fotele i kierownica, doprecyzowac zmianę biegów, porobic cos z wydechem tylko co?
Pozniej troche pojezdzic i dozbierac na szparę, jakis dolot tylko jaki?, negatywy ustawić, maksymalnie odchudzić jakies boczki lekkie i szyby
Jak myslicie plan dobry? Czy cos zmienic ?
-waga
-przyczepność
-przyspieszenie
Ogólny plan mam taki najniższa waga, obniżyć zawieszenie, opony na tor, fotele i kierownica, doprecyzowac zmianę biegów, porobic cos z wydechem tylko co?
Pozniej troche pojezdzic i dozbierac na szparę, jakis dolot tylko jaki?, negatywy ustawić, maksymalnie odchudzić jakies boczki lekkie i szyby
Jak myslicie plan dobry? Czy cos zmienic ?
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 22 kwie 2020, 6:07
- Samochód: Laguna 3
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Jak widać po filmikach u kiviego auto dobrze się odpycha i dobre czasy robi jak na auto wolnossące. Budżet u niego był nie ograniczony. Z silnika już więcej nie uzyskasz chyba ze walki włożysz inne bardziej ostre.
Musisz is w przetarty szlak czyli poprawienie prowadzenia i wagę to jedyny sukces w tym aucie
Musisz is w przetarty szlak czyli poprawienie prowadzenia i wagę to jedyny sukces w tym aucie
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Silnika i wydechu nie ruszaj. Nie warto.
chyba że chcesz poprawić głowicę by przypadkiem nie urwał się zawór (ten typ tak ma). Wtedy supertech + obróbka u Kuśmierz Motorsport
Ogólnie bez sensu jest robić większą moc bo w zakręcie bez szpery będziesz tracił. Potem mając 200 czy 300 koni będzie Cię w zakręcie objeżdżać 180KM piździk :-P i co z tego że go na prostej przegonisz jak będziesz go hamował w zakręcie? ;-)
chyba że chcesz poprawić głowicę by przypadkiem nie urwał się zawór (ten typ tak ma). Wtedy supertech + obróbka u Kuśmierz Motorsport
Ogólnie bez sensu jest robić większą moc bo w zakręcie bez szpery będziesz tracił. Potem mając 200 czy 300 koni będzie Cię w zakręcie objeżdżać 180KM piździk :-P i co z tego że go na prostej przegonisz jak będziesz go hamował w zakręcie? ;-)
- 777
- Real RS Owner
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 paź 2016, 1:14
- Miejscowość: Kołobrzeg
- Samochód: Clio 182 FF
- Kontakt:
Re: Clio 3 R.S. ph1 od zera do torowca
Obniżając auto psujesz sobie roll center.Szofer pisze:No wlasnie zawias seria, priorytety jakie założyłem sobie to:
-waga
-przyczepność
-przyspieszenie
Ogólny plan mam taki najniższa waga, obniżyć zawieszenie, opony na tor, fotele i kierownica, doprecyzowac zmianę biegów, porobic cos z wydechem tylko co?
Pozniej troche pojezdzic i dozbierac na szparę, jakis dolot tylko jaki?, negatywy ustawić, maksymalnie odchudzić jakies boczki lekkie i szyby
Jak myslicie plan dobry? Czy cos zmienic ?