To tylko teoria, głośno myślę i zbieram informacje. Kwestia tego za ile dorwiesz części.
GT jest warte około 25k, na RS musisz szykować około 50k. Wiem, że różnic pomiędzy nimi jest sporo (nie tylko moc silnika), nie chcę tego tutaj poruszać.
Czyli do kompletu dochodzi we zerowany sterownik i wszystko samo powinno ruszyć?
Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
- Muzyk
- Sprzedawca
- Posty: 666
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 8:00
- Miejscowość: Warszawa / Piaseczno
- Samochód: Citroen C5 II HDI Exclusive
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
@usn robił takiego swapaCoupe2009 pisze:To tylko teoria, głośno myślę i zbieram informacje. Kwestia tego za ile dorwiesz części.
GT jest warte około 25k, na RS musisz szykować około 50k. Wiem, że różnic pomiędzy nimi jest sporo (nie tylko moc silnika), nie chcę tego tutaj poruszać.
Czyli do kompletu dochodzi we zerowany sterownik i wszystko samo powinno ruszyć?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
- klaudiusz76
- Real RS Owner
- Posty: 1711
- Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
- Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
- Samochód: Megane IV RS TROPHY
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Oczywiście że robiCoupe2009 pisze:To KIVI w końcu zabiera na swój warsztat Megane? Kiedyś tam pisałem i usłyszałem że nie biorą na warsztat francuzów
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- koma600
- Real RS Owner
- Posty: 2020
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
- Miejscowość: Nadarzyn
- Samochód: Megane rs 3
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Ale po co sterownik wrzucasz graty robisz mape i tyle,
Lub do swojego turbo od rs i mapa śruby na korby jak tam se chcesz.
Lub do swojego turbo od rs i mapa śruby na korby jak tam se chcesz.
- Coupe2009
- Fake RS Owner
- Posty: 246
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
- Miejscowość: EL
- Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Myślałem żeby wrzucić wsjo spod maski tj F4R874, pk4018 z listwą wtryskową i turbem zamiast się zastanawiać czy wymieniać śruby, znowu robić gdzieś program i się doszukiwać czy z programem jest coś nie tak czy coś u mnie siada. A tak włożyłbym graty na start z większym sprzęgłem + niekombinowany sterownik i by zostało. Swoje graty bym wystawił do sprzedania. Głośno myślę i kalkuluję. Kupiłbym RS ale chyba szkoda by mi było go telepać codziennie po DK91 robiąc 35k km rocznie.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
U mnie sterownik jest ze zwykłego TCE180, ale z tego co mi mówił Łukasz Poniedziałek z unitronica, to jest to samo co w RS.
Nie widzę sensu wydawać kasy na 874, chyba, że swój sprzedasz za dobre pieniądze i niewiele dopłacając kupisz 874. Dolicz koszty swapu (1500-2000) plus wymiany rozrządu, pasków, wtrysków, cewek, bo to warto zrobić, żeby mieć czystą głowę. Do tego nowy program....
Co innego skrzynia ze szperą, to napewno warto.
Nie widzę sensu wydawać kasy na 874, chyba, że swój sprzedasz za dobre pieniądze i niewiele dopłacając kupisz 874. Dolicz koszty swapu (1500-2000) plus wymiany rozrządu, pasków, wtrysków, cewek, bo to warto zrobić, żeby mieć czystą głowę. Do tego nowy program....
Co innego skrzynia ze szperą, to napewno warto.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2020, 10:40 przez usn, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Dokładnie to już lepiej kuć
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Coupe2009
- Fake RS Owner
- Posty: 246
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
- Miejscowość: EL
- Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Ze sterownikiem RS chodziło mi o to że jest już tam ori mapa na powiedzmy 265KM i race Mode. Odchodzi koszt tunera (od 1600 w górę)
Czyli lepiej założyć dwumas z rs bo moje sprzęgło powoli siada, śruby ARP i np po taniości 14T plus program albo nie ruszać tego wcale i kupić RS?
Eksploatacyjnie mam mnóstwo części nowych u siebie...
Pojeździłem RS i zryło mi banię znowu, TCE 180 zrobione na 212KM i 360Nm ma się nijak do RS 265 zwłaszcza pod względem trakcji.
Czyli lepiej założyć dwumas z rs bo moje sprzęgło powoli siada, śruby ARP i np po taniości 14T plus program albo nie ruszać tego wcale i kupić RS?
Eksploatacyjnie mam mnóstwo części nowych u siebie...
Pojeździłem RS i zryło mi banię znowu, TCE 180 zrobione na 212KM i 360Nm ma się nijak do RS 265 zwłaszcza pod względem trakcji.
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1004
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Ale trakcja wynika z zawieszenia. Chyba, że piszesz ogólnie o wrażeniach z jazdy. Na pewno sam sterownik po wyczyszczeniu i wtryski będą tańszą opcją niż strojenie. U mnie za wystrojenie GT (163KM) na 200KM chce 900 zł, komp plus wtryski kosztowały mnie 750zł a moc może już oscylować koło tych 190KM (a dzięki temu mam wydajniejsze wtryski i komputer z innymi nastawami, taki jak w RS).
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
- koma600
- Real RS Owner
- Posty: 2020
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
- Miejscowość: Nadarzyn
- Samochód: Megane rs 3
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Lepiej sprzedać i kupić rs. Bo jak wyjdzie cie finalnie taka kwota że bedziesz w szoku
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Nie sądzę, żeby wsadzenie komputera p&p z RS-a było możliwe w TCE 180 bez modyfikacji softu. Błędów pewnie wywali co niemiara.Coupe2009 pisze: Ze sterownikiem RS chodziło mi o to że jest już tam ori mapa na powiedzmy 265KM i race Mode. Odchodzi koszt tunera (od 1600 w górę)
Zresztą bałbym się jeździć na takim przekładańcu bez weryfikacji u tunera.
Jak masz z 50 tys. do wydania to napewno.Coupe2009 pisze:
Czyli lepiej założyć dwumas z rs bo moje sprzęgło powoli siada, śruby ARP i np po taniości 14T plus program albo nie ruszać tego wcale i kupić RS?
Śruby ARP mogą nie rozwiązać problemu urwanej korby. Pamiętaj, że nie wiadomo co u mnie najpierw jebło. Jeżeli prawdą jest, że w TCE 180 siedzą korby od Megane II RS to ich wytrzymałość - z tego co pamiętam - to granice 400Nm.
Ehhh.....Coupe2009 pisze: Pojeździłem RS i zryło mi banię znowu, TCE 180 zrobione na 212KM i 360Nm ma się nijak do RS 265 zwłaszcza pod względem trakcji.
Inne zawieszenie/układ kierowniczy/hamulcowy, szpera, no i turbina, która całkowicie inaczej napędza.
10T u Ciebie nie daje rady, co z tego że masz na górce te 360Nm jak zaraz spada, co przekłada się na małą moc. RS idzie jak dziki, bo ma Nm na obrotach.
- Coupe2009
- Fake RS Owner
- Posty: 246
- Rejestracja: 12 wrz 2017, 22:27
- Miejscowość: EL
- Samochód: M III TCe 180 _ 212KM 360Nm
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Tzn nie do końca chyba się zrozumieliśmy. Chodziło mi o przeszczep wszystkiego z RS pod maskę GT czyli silnik 874 z całym osprzętem plus ori sterownik z RS i to powinno ruszyć od strzała, kwestia dawcy w dobrej walucie.usn pisze: Nie sądzę, żeby wsadzenie komputera p&p z RS-a było możliwe w TCE 180 bez modyfikacji softu. Błędów pewnie wywali co niemiara.
Zresztą bałbym się jeździć na takim przekładańcu bez weryfikacji u tunera.
Odpowiednio mnie ostudziłeś :lol:usn pisze: Jak masz z 50 tys. do wydania to napewno.
Śruby ARP mogą nie rozwiązać problemu urwanej korby. Pamiętaj, że nie wiadomo co u mnie najpierw jebło. Jeżeli prawdą jest, że w TCE 180 siedzą korby od Megane II RS to ich wytrzymałość - z tego co pamiętam - to granice 400Nm.
Inne zawieszenie/układ kierowniczy/hamulcowy, szpera, no i turbina, która całkowicie inaczej napędza.
10T u Ciebie nie daje rady, co z tego że masz na górce te 360Nm jak zaraz spada, co przekłada się na małą moc. RS idzie jak dziki, bo ma Nm na obrotach.
Czyli pozostaje spokojnie siedzieć na dupie i jeździć tym co aktualnie jest (a jest lepiej niż seria z tym że bardzo szybko się przyzwyczaiłem) albo zmienić auto ;-)
Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
To nie lepiej zrobić te sprzęgło jak i tak już Ci się ślizga dorzucić szpere, wydech i turbo z RSa plus lepszy ic tuning u dobrego speca na 280KM 400Nm i nic się nie powinno stać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
Hmmmm....Coupe2009 pisze:usn pisze: Tzn nie do końca chyba się zrozumieliśmy. Chodziło mi o przeszczep wszystkiego z RS pod maskę GT czyli silnik 874 z całym osprzętem plus ori sterownik z RS i to powinno ruszyć od strzała, kwestia dawcy w dobrej walucie.
Sterownik ma niby to samo oznaczenie, ale czy jest tak samo zaprogramowany do współpracy z innymi układami samochodu (np. z kontrolą trakcji, czujnikami itd.). Jak korzystać z trybu RS, o ile zadziała, jak nie ma włącznika trybu RS? Patrzę po cenach i te 700 pln trzeba dać.
- Aro
- Fake RS Owner
- Posty: 385
- Rejestracja: 27 cze 2014, 18:13
- Miejscowość: Katowice
- Samochód: Megane III GT mod RS 277KM_362Nm
Re: Vtech, Unitronic, Compsport? Przepychanki
No z tymi 400 Nm to bym nie ryzykował jeżeli to jest granica. Ale wystroić GTka na parametry takie jak w RS czyli 260-275 KM i 360-370 Nm płaskie i na pewno będzie różnica w porównaniu do tego co uzyskuje się na 10T. A jak teraz u Ciebie z mocą i momentem??drive pisze:To nie lepiej zrobić te sprzęgło jak i tak już Ci się ślizga dorzucić szpere, wydech i turbo z RSa plus lepszy ic tuning u dobrego speca na 280KM 400Nm i nic się nie powinno stać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk