Naprawa zawieszeń gwintowanych KW V3 / Clubsport i innych

Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Naprawa zawieszeń gwintowanych KW V3 / Clubsport i innych

Zgodnie z sugestiami zakładam nowy temat i przenoszę dyskusję z mojego tematu.

W między czasie wróciły moje przednie amortyzatory KW po serwisie w Niemczech. Miałem problem z jednym - minimalnie podciekało przy regulacji odbicia. Zostało wymienione tłoczysko i uszczelniacze. Drugi po pomiarach wykazał znikome zużycie i stwierdzili, że nie zalecają rewizji tego amortyzatora. Wszystko było robione na mój koszt. Wymiana tłoczyska z uszczelniaczami + testy dwóch amortyzatorów... 2000 PLN. :lol: Tak czy siak tańsza opcja niż nowe V3 za 8000.

Szukając alternatyw 2 miesiące temu nie znalazłem żadnego serwisu robiącego rewizję KW. Kilka dni temu znalazłem jeden serwis, który rzekomo naprawia KW na oryginalnych częściach i następnym razem pewnie tam bym wysłał. Na pocieszenie KW przynajmniej dało nowe naklejki z nowymi numerami seryjnymi. ;-)

Obrazek
Awatar użytkownika
Aleksy
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 84
Rejestracja: 19 wrz 2018, 8:34
Samochód: Megane 3 RS e36 328i
Kontakt:

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Jest taki zakład co się nazywa Nagengast, w Trójmieście. Regenerują KW, podsyłałem im naszego Clubsporta w tragicznym stanie. Regenerują kompleksowo amor, cena coś koło 550 zł za sztukę. Dorobili mi nawet za te pieniądze dolne pokrętła od regulacji. Auto przejechało cały sezon i amory dalej w świetnym stanie. Także na przyszłość polecam :-)
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Kurła to za cenę jednego bym wszystkie 4 przeserwisował. :shock: Po ilu sezonach Clubsport potrzebował regeneracji?
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

i czemu nie na gwarancje tego CS skoro "tragiczny stan"?
Awatar użytkownika
Aleksy
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 84
Rejestracja: 19 wrz 2018, 8:34
Samochód: Megane 3 RS e36 328i
Kontakt:

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

beh pisze:i czemu nie na gwarancje tego CS skoro "tragiczny stan"?
Bo zawieszenie miało parę torowych lat za sobą i miało prawo już niedomagać. Tłoczyska dostały sporego luzu i amory mocno stukały.
Z gwarancją w KW jest też słaby temat, można czekać na decyzje miesiącami, a koniec końców nic z tego nie wychodzi :-)
Vasterad pisze:Kurła to za cenę jednego bym wszystkie 4 przeserwisował. :shock: Po ilu sezonach Clubsport potrzebował regeneracji?
Ciężko powiedzieć, poprzedni właściciel kupował ten zawias, obstawiam że miał jakieś 3-4 lata.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Że ja o nich zapomniałem. Faktycznie regenerują i to dobrze amorki różnych marek. Dobrze że mi przypomniałeś to im wyślę swój do poprawki bo mi się ułamało górne mocowanie tylnego amora :/
Awatar użytkownika
Aleksy
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 84
Rejestracja: 19 wrz 2018, 8:34
Samochód: Megane 3 RS e36 328i
Kontakt:

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Shymek pisze:Że ja o nich zapomniałem. Faktycznie regenerują i to dobrze amorki różnych marek. Dobrze że mi przypomniałeś to im wyślę swój do poprawki bo mi się ułamało górne mocowanie tylnego amora :/
Bardzo polecam, ja zapłaciłem niecałe 1100 zł za przednie z wysyłką i akcja trwała 10 dni. Z tego co Pan mi mówił to rozbierają amory w dokument, dorabiają sami części na wzór oryginalnych i składają na nowo. Ja sobie ich sprawdziłem bo to było najlepsze wyjście, no i co najwyżej miałem do stracenia dwa amory w złym stanie. Auto zrobiło w tym sezonie około 1500 km torowych, z ostrym atakowaniem tarek (w tym tych wysokich na ringu i pomarańczowych na Poznaniu) i brak oznak zużycia. Każdemu ich polecam :-)

KW chce żeby wysłać im amory na swój koszt do DE, tam dopiero diagnozują i naprawiają to co trzeba - czasowo trwa to długo, a o koszcie nawet nie wspominam.

Sorry za OT :mrgreen:
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

to nie jest OT! to jest dobre info, ktore przyda sie przyszlym pokoleniom! np moze mi, bo kupilem CS :)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Trzeba jakiś temat stworzyć albo coś
speed555
Posty: 14
Rejestracja: 06 paź 2020, 20:11
Samochód: Megane IV RS Trophy

Re: Megane 4 RS Trophy Facelift

Shymek pisze:Trzeba jakiś temat stworzyć albo coś
Dokładnie. Też jestem za aby w dziale Mechanika założyć temat o amorach/zawieszeniu i wspomnieć o tej firmie od regeneracji.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Naprawa zawieszeń gwintowanych KW / Bilstein itd.

Zgodnie z sugestiami zakładam nowy temat i przenoszę dyskusję z mojego tematu.

Firma którą znalazłem i która deklaruje naprawę KW na oryginalnych częściach zmiennych to MXprofi Suspension

https://www.facebook.com/mxprofisuspension/

Napisałem do KW z zapytaniem czy mają zapisane wykres z testu amortyzatorów. Podesłali mi wykres sztuki, którą uznali za w pełno sprawną ze znikomym zużyciem. Nie wiem tylko czy na wykresie jest porównany mój do wzorca czy to dwa testy tego jednego amortyzatora. Dowiedziałem się również, że charakterystyka jest badana na domyślnych ustawieniach kompresji i odbicia.

Obrazek
ODPOWIEDZ