Megane IV RS - deaktywacja ABS

Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Megane IV RS - deaktywacja ABS

Macie jakiś patent do RS IV na deaktywację ABS?
Czy to prawda, że przy wyjęciu bezpiecznika wyłącza się wspomaganie? (nie kombinowałem sam jeszcze)
Jakiś patent typu rozłączenie gdzieś po drodze któregoś z czujników w kole?
Jest możliwość zrobienia tego elektronicznie? Idealnie byłoby gdyby w trybie RACE dodać deaktywację ABS.
Niestety ABS w trybie race jest praktycznie szosowy, na torze beznadziejnie długie dohamowania a po 10 minutach jazdy temperatura tarcz 550 stopni.
z góry dzięki za porady.
D.
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

i myslisz, ze po wylaczeniu abs bedziesz szybszy na torze i precyzyjnieszy?
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Z całym szacunkiem, ale w czym ten ABS przeszkadza? Na torze Meganą byłem kilkanaście razy a łącznie to to pewnie dziesiąt. Na forum są tacy co są szybsi ode mnie i im tez ABS w aucie nie przeszkadza. Skupiłbym się na poprawie techniki hamowania, a nie wyłączeniu ABSu. Powinieneś hamować na granicy przyczepności tak, żeby ABS nie działał. Sugerując się Twoim opisem wnoszę, że bez ABSu byś zrobił placki na oponie po 1 okrążeniu blokując koła.

P.S. Na jakim torze byłeś?
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Panowie, darujmy sobie może dyskusję "dlaczego" i o technice jazdy. Szanuję Waszą wiedzę w tym zakresie - ale dzięki.
Akurat jeździłem na torze Jastrząb. w zał. tabela wyników. Po prostu nie chcę robić na razie poważniejszych modyfikacji - chcę deaktywować tymczasowo ABS.
Załączniki
IMG_0278.jpeg
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Nie wiem w jakim kontekście wrzucaz tabelę, ale akurat na tym TD @beh też był Clio :D

DDT4ALL powinno się dać. Ew. po prostu odpinając czujnik ABS w kole.
https://youtu.be/66XMgdm-iVo

DDT4ALL trochę się bawiłem i można tym auto zepsuć. :)
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Odłącznik ABS (czujnika w kole) zrobiony z czujnika do Megane + czujnika Nissana Juke (odwrotny wtyk) Do tego chłodzenie hamulców. Testowane z klockami DS Uno. Daje radę sesję 10 minutową na Łodzi przejechać na suchym w lato przy +20C na pełnej pi.... bez żadnych okrążeń chłodzących.
Softem nie da się wyłączyć ABS. Niestety chłodzenia hamulców fabrycznie w tym samochodzie producent praktycznie nie przewidział... W prawym nadkolu jest kilka szparek fabrycznie w lewym wcale.
Załączniki
IMG_0472.jpeg
IMG_0474.jpeg
IMG_0483.jpeg
IMG_0490.jpeg
IMG_0509.jpeg
IMG_0679.jpeg
IMG_0680.jpeg
IMG_0681.jpeg
IMG_0683.jpeg
IMG_0687.jpeg
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

:thumb:
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Szanuję za pomysłowość z ABS choć nie rozumiem tego problemu z hamulcami bo sam go nie mam.

Na Łodzi na seryjnym klocku i Cup2 spokojnie mogę robić 1:01 a na Silesii z DS UNO 2 kołka bez chłodzenia przy 30 stopniach w lato z czasami poniżej 2 min. Szybciej mi auto puchnie niż hamulec siada.
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

umówmy się zatem na Łodzi, pokażesz mi jak jeździsz 1:01 na kółko przez 10 minut na szosowym klocku bez dymu z hamulców M4RS i chętnie zapłacę Ci za dojazd, za wpisowe i zapłacę Ci, żebyś pouczył mnie jeździć - bo chętnie się tej sztuki nauczę. Podaj tylko pasującą Ci datę - jest w najbliższym czasie sporo tackday'i na Łodzi - ja się dostosuję, bo warto dla takiej okazji do nauki.

ewentualnie w międzyczasie może spróbuj rozpędzić się seryjnym M4RS gdzieś pod domem na seryjnym klocku do ~80km/h zhamuj z pedałem do podłogi do ~10km/h rozpędź się niezwłocznie z powrotem do 80km/h ponownie zhamuj i powtórz to 10 razy pod rząd, jakby w okolicy 6-go razu pojawił się dym to przerwij :)
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Małe niezrozumienie - 10 minut ciągłej jazdy ogniem nie pojadę bo auto nie wydoli - olej, woda itd. 2-3 kółka ogniem maks i chłodzę z szacunku do francuskiego gruza. :) Onboardy mam na YouTube włącznie z 1:01. Łódź jest najmniej wymagającym torem dla hamulców. To nie Silesia z hamowaniem ze 190 do 50. Miałem DS2500, teraz używam DS UNO i seria nie jest taka tragiczna tyle, że nie wytrzyma jazdy całej sesji bez częstego chłodzenia.
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

ja Ci gwarantuję, że w 100% seryjne M4RS Trophy bez problemu wytrzyma silnikowo 10 minut na Łodzi czy nawet 15 minut na Jastrzębiu w lato, na pełnym ogniu z temperaturą oleju w normie i wody w normie. Chętnie przyjadę i Ci to zademonstruję.

A tak czy inaczej podtrzymuję moją propozycję - chciałbym zobaczyć i nauczyć się jak jeździć na Łodzi fabryczną M4RS o fabrycznej masie 3 kółka pod rząd z czasem 1:01s na seryjnym klocku i szosowej oponie - bez dymienia z hamulców - ja ponoszę Twoje koszty imprezy. Pomiar czasu na torowym TAG Heuer. Dostosuję się do terminu.
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Jesli cup2 uznamy za drogowe to majac m4rs w ciemno bym sie zalozyl.z ta lodzia.

Inna sprawa, ze nadal jestem ciekaw co Ci daje odlaczenie abs
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Mogę pojechać na serii klocku, ale na semi slicku bo sprzedałem 19stki i przeszedłem na 18 z semi slicku fz201. :-D

W przyszłym tygodniu chyba będę na Łodzi i może nie będę zmieniał przed wyjazdem na UNO. Tylko tak w sumie co mam udowodnić? Że da się na serii klocku 1:01 na semi slicku? Bez żadnego problemu, może nawet 1:00 szczególnie, że teraz pogodę poniżej stopni można trafić. Nie wiem czy da radę 3 kółka pod rząd ale 1 czy 2 absolutnie tak (potem chłodzenie).

Kolejny dowód - kolega upalal na Silesii od początku do końca sesji nie pamiętając o chłodzeniu i działało to jakoś. "Jakoś" bo po zmianie na inny klocek stwierdził, że jest pewniejszy hamulec. Na Łodzi też jeździł na serii i robił po 1:03 - 1:04 również nie chłodząc tak często jak ja.

Co do 10 minut jazdy ciągiem - moja obcina doładowanie o połowę szybko, ale chyba znalazłem przyczynę - nieskręcona rura od dolotu między obudowa filtra a turbo. :-D

Ostatnia sprawa - styl jazdy. Może jeździsz agresywnie albo ja delikatnie - nie wiem. Z grubsza problemów z hamulcami nie miałem, a na DS UNO + Castrol SRF w ogóle mogę zapomnieć o hamulcach.

Co ciekawe na gładkiej tarczy w poprzedniej Megance i DS UNO coś było nie tak i klocek się przegrzewał do tego stopnia, że po 1 Silesii spaliłem gumki w tloczkach. W Trophy w tym roku z 8 razy na torze byłem w tym 4 na Silesii i nic.
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

nie chodzi o czas jako taki tylko o napędzanie się i hamowanie niezbędne do jego osiągnięcia i intensywność działania ABS'u. Po prostu w tym aucie (M4RS) producent praktycznie nie zrobił chłodzenia hamulców a auto jest jednak fabrycznie dość ciężkie. Zwróciłem już na to uwagę oglądając ten samochód w salonie - kierownik dealera, podobno specjalista od aut sportowych wzruszył ramionami i powiedział, że pewnie producent zapewnił inny obieg powietrza. Otóż nie zapewnił. W wersji fabrycznej seryjny klocek w M4RS dymi po serii 5-6 dohamowań 80-10-80-10... km/h.
Upalaliśmy niedawno z klientami na evencie w słomczynie kilka aut w tym np. Clio 4RS i nie ma tego problemu w tym samochodzie. w M4RS hamulce są najch.... elementem tego samochodu.
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

co do ABS'u - ilość ciepła wydzielona na klocku/tarczy jest proporcjonalna do energii wydzielonej wskutek tarcia klocek tarcza. Jeśli wyobrazisz sobie, że nie masz ABS'u i zahamujesz 100% to zablokujesz koła, praktycznie cała energia wydzieli się wskutek tarcia miedzy opona i nawierzchnią. Zniszczysz oczywiście oponę ale hamulce wydzielą minimalną ilość ciepła. Jeśli zahamujesz "normalnie" bez ABS'u tak, że koło będzie tarło o asfalt ale nadal obracało się - będziesz zużywał dużo bardziej oponę ale mniej grzał hamulce.
Dodatkowo, część aut - nawet tych z fabryczną szperą jak Golf GTI performance lub aut 4x4 jak np. Golf-R, cupra, ma fabrycznie uruchomione systemy XDS+ dohamowujące np tylne wewnętrzne koło w zakręcie, prostujące hamulcami korektę hamowania na wprost czy wspomagające szperę i to dodatkowo dobija hamulce.
ODPOWIEDZ