Megane IV RS - deaktywacja ABS

Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

Widziałeś cały kit i z jakimi jest opcjami montażu? Widziałeś przepływy powietrza w RS-trophy? Widziałeś ile waży RS-Trophy? Widziałeś z jakimi hamulcami i z jakim wyposażeniem było auto któe zrobiło rekord n-b ringu?
Załączniki
Screenshot 2021-09-03 at 21.57.02.png
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

beh pisze: 03 wrz 2021, 14:12 w trakcie td zmieniales na yellow i jezdziles bez dotarcia
tak, zrobiłem to niezgodnie ze sztuką. ale nie o "przydymienie" z nowego klocka mi chodzi. organiczne klocki szosowe mają spoiwo z żywicy fenolowo-formaldehydowej, która w temperaturze ponad 350C zaczyna zmieniać się w tzw. "węgiel szklisty". chwilowo taki klocek zniesie wyższą temperaturę ale grzany dłuższy czas zacznie "dymić" gotującą się żywicą i się zeszkliwiać. już po jednym takim zagotowaniu klocek robi się twardszy a po kilku robi się porcelanowy i trze o tarczę jakby był zużyty do zera.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

A jak w Trophy R porobili fabrycznie nawiewy na hamulce? Bo te wloty w miejscu halogenów to faktycznie było w materiałach reklamowych pisane, że są do dolotu powietrza a nie na hamulce.
Dawid
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2020, 12:12
Samochód: Megane IV RS TROPHY TCe 300 EDC FAP

Re: Megane IV RS - deaktywacja ABS

nie rozbierałem trophy-R :) ale generalnie w komorze silnika powstaje spore nadciśnienie (i jest to też problem aerodynamiczny bo (1) powietrze jest tłoczone pod samochód, (2) nad maską powstaje podciśnienie od szybszego przepływu powietrza i powstaje na masce pewna niewielka siła nośna podobna do tej na skrzydle samolotu)
dla lepszego przepływu powietrza są wyloty - np. te na błotnikach i powietrze pójdzie sobie tez w nadkola otworami bez "bezpośredniego" kanału - tyle, że będzie trochę cieplejsze. te kratki dolotowe same w sobie są po prostu dolotami zimnego powietrza. jak chcesz to powietrze doprowadzić bezpośrednio do filtra, to na jedną stronę musisz dokręcić dodatkową nakładkę na kratkę i dopiero ona ma króciec do zamontowania dodatkowej rury, którą musisz sobie dokupić.
ODPOWIEDZ