Układ dolotowy M3RS

Awatar użytkownika
przemek2175
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2018, 11:55
Miejscowość: Lublin
Samochód: Megane I coupe F7R i M3RS

Układ dolotowy M3RS

Witam robił ktoś customowy układ dolotowy do m3rs? Zastanawiam się co jest lepszym wyborem z kwasiaka czy z aluminium. Do tego będzie intercooler z fmica
Awatar użytkownika
Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 867
Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

Re: Układ dolotowy M3RS

Aluminium ze względu na wagę ;)
Awatar użytkownika
wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 681
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:51
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

Re: Układ dolotowy M3RS

Tak jak kiedyś pisaliśmy ja przynajmniej między turbo a intercoolerem będe robił z kwasiaka, bo wykorzystam(zostawię) kawałek oryginalnej rury .
A tak na prawdę ile zaoszczędzisz? 0,5 - 1 kg? stosując aluminum? A żeby to pospawać musisz mieć "fachowca"
Awatar użytkownika
przemek2175
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2018, 11:55
Miejscowość: Lublin
Samochód: Megane I coupe F7R i M3RS

Re: Układ dolotowy M3RS

I tak dolot będę oddawał gdzieś do spawania więc mnie zastanawiało co lepsze 😉
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Układ dolotowy M3RS

Zdecydowanie aluminium - nie ze względu na wagę bo to jest tylko dodatkowy plus. Aluminium ma lepsze właściwości przewodnictwa ciepła. Jak na postoju załapie temperaturę to potrafi ją szybko oddać w trakcie jazdy na zewnątrz, a kwasiak jak temperaturę załapie to bardzo wolno ją oddaje przez co podnosi znacząco temperaturę w dolocie.
Oczywiście są tacy którzy twierdzą że doloty, sroty, pierdoty czy nawiewy zimnego powietrza nie mają znaczenia bo to przecież IC chłodzi powietrze z turbiny. Owszem jest w tym część racji bo o ile IC nie schłodzi temp poniżej jakiegoś poziomu to łatwiej mu to przyjdzie jak będzie do niego wpadało chłodniejsze niż cieplejsze powietrze ;)
Na chłopski rozum:
IC jest w stanie obniżyć temperaturę powietrza np. o około 20 stopni (przy założeniu 17 stopni temp. otoczenia). Z zimnym dolotem wpada 40 - wylatuje 20. Bez dolotu wpada 60 - wylatuje 30 czy 25 ;) (bez zimnego dolotu wydaje się że IC pracuje wydajnej ale fizycznie temp. na przepustnicy będzie ciut wyższa, a w silnikach turbo te 2, 3 czy 5 stopni będą jednak robiły ogromną różnicę tym bardziej odczuwalną im wyższa będzie temperatura otoczenia)

Tak samo jest jeszcze z oddawaniem ciepła w zależności od "koloru". Niby czyste alu nie przyjmuje tak temp np. od słońca jak malowane (anodowane) na czarno ale ten czarny potrafi lepiej temp oddać. Tak więc nie ma to tylko znaczenia estetycznego :thumb:
ODPOWIEDZ