Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Ciekawe jak długo wytrzyma silnik bo ostatnio padają jak muchy nawet przy mniejszych mocach niż 270KM :-D
Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Skąd takie złe informacje masz :P
Pewnie większość rozbija się o eksploatacje. Częste zmiany oleju, nie pałowanie na zimnym itd. Ale też i dlatego nie mam zamiaru podchodzić pod 300.
A silnik przecież ten sam co w RS tylko korby i szpilki inne?
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Korby szpilki i tłoki inne , więc jak widać nie do końca taki sam silnik . Tłoki potrafią poddać się już przy okolicy 220 km
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Glowica , walki inne też
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Silnik ma ten sam feler co silnik w Megane 2 RS. Pękają półki na tłokach :-D

Coraz więcej użytkowników ma tą przypadłość
Awatar użytkownika
Aro
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 385
Rejestracja: 27 cze 2014, 18:13
Miejscowość: Katowice
Samochód: Megane III GT mod RS 277KM_362Nm

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

U mnie na 10t wpierw 230 KM i 370 Nm ale wywalało błędy i szarpało a był IC z Rs i wydech 2,5 cala. Korekta do 220 KM i 378 Nm ale moment szybko leciał w dół. Auto górą słabo jechało. Po zmianie turbiny na 15t 277 Km i 360 Nm w miarę płaski moment (nie chciałem przesadzać ) i ciągnie do odcinki. Jeżeli zmieniłeś sprzęgło i dwumas z rs to nie ma się co bawić w strojenie tej małej turbinki tylko wsadzić z turbo z rs.
Malinex2
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2020, 17:59
Samochód: Gt220

Re: Możliwości seryjnego turbo od Megane GT (10t)

Dla informacji autora postu ...
U mnie konfig taki :
-Ic rs
-wkładka kn
-rezonator wywalony z błotnika i dana kibel rura z puszki filtra na wprost w zderzak
-świece RS
- sprzęgło i dwymas RS
-końcowy wydech z RS.

Hamownia jako serie pokazała 196 ps i 330 niuta . Soft poszedł na 228 ps i 360 niuta . Niestety jak to 10 tka , zdycha bardzo góra , dlatego zakupiłem już używane turbo 14 t . Jako cel obieram sobie 250-260 ps i 370-380 niutka . W moim przypadku wyczyściłem jeszcze map sensory , włożony jest nowy zawór zmiennych faz bo stary przeciekał już wtyczką . 14 t zrobi bez problemu 270-280 konii , bo pamiętajcie , że 2.0 tce ma zmienne fazy , którymi można kilka konii ugrać więcej niż w 2rs np. podobno korby ma też troche lepsze niż poprzednicy . U mnie auto lata na lpg , także oszczędnie i w miare fajnie podaje
ODPOWIEDZ