Kucizna do daily F4R 774

DamianE05
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2022, 9:36
Samochód: L2 GT

Kucizna do daily F4R 774

Szukam zestawu tłok/korba od m3rs ale jak wiadomo graniczy to aktualnie z cudem tak więc zrodził się pomysł aby zakuć słupek F4R 774.
Docelowo okolica 350KM/450nm. Auto bez torowej jazdy, po prostu daily z zapasem, w dodatku na trasach z lpg. Jest sens się pchać w kuty tłok plus korbę czy lepiej odżałować i kupić kompletny słupek M3rs i rozebrać go na graty? Jakie macie doświadczenia po zakuciu tego silnika?
Wytrzyma to przy odpowiednim traktowaniu 100 000 km czy trup po 10 000 chlejący olej litrami ?
damians1341
Posty: 30
Rejestracja: 20 kwie 2022, 21:56
Samochód: Megane II R26

Re: Kucizna do daily F4R 774

Też przymierzam się do takiego zabiegu i mocy do 350km i też myślę aby zakuc ten silnik bo tłoki z RSA i korby to ciężko dostać
Słupek będę mieć z L2 głowice pozdrawiam
Laguna 2.0 T
DamianE05
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2022, 9:36
Samochód: L2 GT

Re: Kucizna do daily F4R 774

Ja jak będę zakuwał motor to swojego nie ruszam. Słupek z głowicą idzie wyrwać za 1000-1500zl tłoki nadwymiar głowica do obrobki i można się bawić. Zabieg wyjdzie taniej niż kupno motoru z M3RS a przynajmniej jak najdzie fanaberia można dmuchnąć więcej :-D
damians1341
Posty: 30
Rejestracja: 20 kwie 2022, 21:56
Samochód: Megane II R26

Re: Kucizna do daily F4R 774

Też mam taki zamiar ciekawe tylko ile taki silnik wytrzymuje i jak z trwałością

Damian a turbinę jaką założysz?
Laguna 2.0 T
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Kucizna do daily F4R 774

Korby i tłoki z 3rs wytrzymują ok 350km i okolice 500Nm . Sam silnik wytrzyma spokojnie 400 km bez grzebania w nim poza tłokami i korbami . Ogólnie na forum na FB Megane rs jest parę osób co mają okolice 320 km i 430 Nm na seryjnym słupku z m2rs tylko na innych turbo i podobno nic się nie urwało i nic nie wybuchło . Niestety więcej opinii i doświadczeń jest z tym iż seryjny silnik z m2rs wytrzymuje do 400Nm i okolice 300 km . Ja u siebie mam zrobiony gruby remont silnika plus turbo z 3rs oraz wtryski z 3rs . Silnik aktualnie jest na etapie docierania ale już niedługo będzie strojenie i będę chciał właśnie okolice 300 km i 400Nm .
DamianE05
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2022, 9:36
Samochód: L2 GT

Re: Kucizna do daily F4R 774

Aktualnie siedzi już 15T jedynie planuje jeśli spadnie to na kuty dół to zrobić głowice tak od postaw aby poprawić przepływy bez mocnego podnoszenia doładowania. Bo tutaj niestety głowica też sporo trzyma. Kompletny porting kanałów plus większe zawory, koszt taki co przy porządnej hybrydzie(19T) a jednak przy daily coś co jest ORI lepiej się sprawdzi przy wyższych przebiegach.
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Kucizna do daily F4R 774

Skoro tak to nie pakuj się w kucizne , jeżeli ma być tylko do normalnej jazdy zrób na Ori słupku to samo co ja chcę zrobić i też będziesz zadowolony bo bez jakiś wyczynów tylko przy codziennym użytkowaniu za bardzo nie odczujesz różnicy względem 300 ps i no 405 Nm a 350 ps i 450Nm . Pamiętaj jeszcze jedno ze skoro Megane 3rs na Ori tłokach i korbach wyda 500Nm i 350 km to nie znaczy że w Megane 2rs to osiągniesz bo niestety nie . Inny sterownik oraz zmienna faza plus ostrzejsze walki robią swoje . Możesz przerzucić np wałek z 3rs do 2 rs ale bez niemniej fazy lecz zyskasz trochę mocniejszy dół. Jak chcesz najlepszych efektów to 15T obróbka głowicy plus wałki z 2.0 16V f4r bez turbo ( są ostrzejsze nawet bardziej niż w Megane3rs ) wtedy przy tłokach i korbach z 3rs spokojnie 340 km i okolice 470 Nm .
DamianE05
Posty: 4
Rejestracja: 23 sie 2022, 9:36
Samochód: L2 GT

Re: Kucizna do daily F4R 774

Ja to wiem że pakowanie się w kucizne jest mało racjonalne, tak samo jak mało racjonalne jest wydanie za goły słupek 8k bo tyle średnio wołają za M3RS.
Na szybko licząc tyle mnie wyjdzie zakuty słupek z obrobioną głowicą gdzie jak poniesie mnie kiedyś fantazja (a to może się zdarzyć) mogę śmiało dmuchać więcej. Stąd też pomysł że jak złożę drugi piec, nie bawić w strojenie tego na S3000 tylko dozbierać siana i stawiać to na emu black. Koszt przejścia na ten sterownik to raptem 2-3 strojenia gdzie już po jednym jestem zniesmaczony ;-)
damians1341
Posty: 30
Rejestracja: 20 kwie 2022, 21:56
Samochód: Megane II R26

Re: Kucizna do daily F4R 774

Tez myślałem nad kucizna tylko jak to przekłada się na Daily ktoś powie jak z wytrzymałością aktualnie jestem na poszukaniu bloku f4 ale widzę że z korbami i tłokami z RSA będzie problem
Laguna 2.0 T
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Kucizna do daily F4R 774

Ja u siebie w remont silnika wsadzilem ponad 9,5k nie szalejac zbytnio a gdzie tłoki i korby z 3rs ..... Jedynie turbo i wtryski trzeba odliczyć ok 2,5k . Zaznaczam że wszystko co mogłem robiłem sam , zakład mi tylko sprawdził blok i wal oraz robił głowice profilaktycznie ale i tak skasowane 1300 zł . Panewki , pompa oleju , uszczelki , 2 tłoki , itd . Muszę w końcu zrobić opis w swoim temacie ;)

Czy kute czy Ori wytrzymałość w codziennym użytkowaniu ta sama wiadomo jak zaczniesz dmuchać mocniej to seria się podda kucizna wytrzyma
damians1341
Posty: 30
Rejestracja: 20 kwie 2022, 21:56
Samochód: Megane II R26

Re: Kucizna do daily F4R 774

To co zes tam wsadził że wyszło 9.5tys
Laguna 2.0 T
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Kucizna do daily F4R 774

Właśnie chodzi o to że nic prawie najdroższa to turbo i wtryski a tak w silniku wszystko nowe śruby na główne śruby arp korbowodowe , śruby na głowę , nowa Ori pompa z zestawem napędowym pompy , komplet wszystkich uszczelek OEM , sam uszczelka pod głowicę 320 zł , pompa oleju 350 zł OEM , zestaw napędu pompy 340 zł , komplet śrub do silnika okolice 1000zl bo arp na korby drogie . Nowe panewki główne i korbowodowe OEM , nowe pierścienie sam byłem w szoku jak to wszystko policzyłem a zaznaczam że w hurtowni mam zniżkę więc wiecie . Map sensory to koszt ok 400 zł Ori , świece z rs3 irydowe 200 zł bo mają wyższa ciepłotę , założę temat i opiszę cały remont ale to w najbliższym czasie .
damians1341
Posty: 30
Rejestracja: 20 kwie 2022, 21:56
Samochód: Megane II R26

Re: Kucizna do daily F4R 774

Ok czekam za opisem wrzuć jakieś zdj
Laguna 2.0 T
ODPOWIEDZ