Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Szybkie pytanie.
Bo firma robiąca DP zasugerowała że do Megane lepiej jak by kat był za dp bo tak dla niego zdrowiej. Tylko ja mam wersję GT, turbo 14t i moc będzie ok 250KM a nie 300+.
Jakie macie zdanie?
Kat. będzie z inoxparts, 2,5 albo 2,75 cala, 200cpsi, euro4. Chce żeby auto było dalej na co dzień przyjemne, w miarę ciche i spełniające normy spalin.
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Jeżeli katalizator ma spełniać normy musi być nagrzany a im dalej od turbo tym mniej nagrzany katalizator i gorsza jego praca . Oryginał jest zaraz za turbo nie bez powodu , możesz zrobić sztukę dla sztuki aby na przeglądach się nie czepiali i dać go za DP ale na przegląd musisz mieć mocno nagrzany wydech bo inaczej nie przejdzie normy a i to nie jest pewne . Ja u siebie mam kata wbudowanego w DP tak jak robią np Cobra i chyba Skorpiony .
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Z tym nagrzaniem kata to trochę bzdura - fakt żeby pracował jak najwydajniej to musi być nagrzany ale... u mnie Megane bez katalizatora spełniało normy wiec nawet z zimnym katem by przeszło badanie
Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Dzięki. Zamówiłem póki co osobno DP i katalizator euro 4. Postaramy się go dać jak najbliżej za DP. Może tuż za plecionkom się uda. Miejsce było by dobre bo już kat nie grzał by bloku silnika a był by na tyle blisko że nie będzie ewentualnie problemu z "dogrzaniem". Myślę też że jak kilka razy do roku będę chciał wyskoczyć na tor to tym bardziej lepiej jak kat dam za DP.
Dobrze wiedzieć że nawet bez kata spełnia normy :D A jak katalizator ma wpływ na dźwięk wydechu?
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Shymek pisze: 01 gru 2022, 10:30 Megane bez katalizatora spełniało normy wiec nawet z zimnym katem by przeszło badanie
Szymon ale tylko wersję do 2005 roku które mają euro 3 wklepane w dowód od 2005 chyba mają czy coś podobnego masz już euro 4 i nie jesteś w stanie bez kata spełnić norm euro 4 przynajmniej tak mi diagnosta z okręgowej stacji tłumaczył . Faktycznie ja pomimo posiadania wydmuszki katalizatora spełniałem normę euro 3 ale euro 4 już nie dopiero po montażu katalizatora w dp spełniam normy euro 4.
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

golo89 pisze: 01 gru 2022, 20:21 A jak katalizator ma wpływ na dźwięk wydechu
Obrazek. Katalizator delikatnie zmienia dźwięk silnika na mniej agresywny no i nie strzela z wydechu ani nie zieje ogniem :)
Awatar użytkownika
koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2020
Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Słuchaj w rajdówce jest na końcu i świeci na czerwono .
Awatar użytkownika
matusz8919
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 313
Rejestracja: 19 paź 2017, 8:21
Miejscowość: LUBIN
Samochód: Megane II ph1 Sport
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Taki przykład trochę z kapelusza lekko mówiąc, w uturbionych rajdówkach jedno że jest bogato a drugie system podtrzymania turbo pompuje paliwo w wydech gdzie się spala i to też zajebiście podnosi temperaturę wydechu.
Ja osobiście nie mam kata i na przeglądzie się nie czepiają, spaliny w normie
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

matusz8919 pisze: 02 gru 2022, 13:04 Ja osobiście nie mam kata i na przeglądzie się nie czepiają, spaliny w normie
ale Ty masz przedlifta gdzie minimum jest euro 3 w poliftach jest już euro 4 a tym bardziej w Megane 3.
danielo9
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 111
Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
Samochód: Megane 2 RS
Kontakt:

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Dodatkowo nie wiem jaki rocznik kolega ma Megane 3 ale wszystko powyżej 2009 już podobno ma mieć euro 5 :)
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

koma600 pisze: 02 gru 2022, 11:34 Słuchaj w rajdówce jest na końcu i świeci na czerwono
Tylko tam idziesz pełnym ogniem cały czas, a nie kulasz się od świateł do świateł...
Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Siedzi "za" ;)
Załączniki
IMG-20230517-WA0014.jpg
IMG-20230517-WA0015 (2).jpg
progressiff
Posty: 72
Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
Samochód: Megane III RS Trophy PH3

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Pasuje! Badałeś spaliny, wszystko OK? Ja bym go owinął termoizolacją jeszcze ;).
Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Nie badałem :P Przegląd oczywiście przechodzi bez problemu ;)
Izolacja jest tylko na DP.
progressiff
Posty: 72
Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
Samochód: Megane III RS Trophy PH3

Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe

Prawidłowo, na DP to obowiązkowo. Ja zaizolowałbym go ze względu na to, żeby szybciej łapał temperaturę roboczą i aby kabina się tak nie nagrzewała podczas upalania, gdzieś w tej okolicy jest wymiennik ciepła od klimy. Pewnie w praktyce niewiele by to dało, ale takie mam skrzywienie :P
ODPOWIEDZ