Szybkie pytanie.
Bo firma robiąca DP zasugerowała że do Megane lepiej jak by kat był za dp bo tak dla niego zdrowiej. Tylko ja mam wersję GT, turbo 14t i moc będzie ok 250KM a nie 300+.
Jakie macie zdanie?
Kat. będzie z inoxparts, 2,5 albo 2,75 cala, 200cpsi, euro4. Chce żeby auto było dalej na co dzień przyjemne, w miarę ciche i spełniające normy spalin.
Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
-
- Real RS Owner
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
- Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
- Samochód: Megane 2 RS
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Jeżeli katalizator ma spełniać normy musi być nagrzany a im dalej od turbo tym mniej nagrzany katalizator i gorsza jego praca . Oryginał jest zaraz za turbo nie bez powodu , możesz zrobić sztukę dla sztuki aby na przeglądach się nie czepiali i dać go za DP ale na przegląd musisz mieć mocno nagrzany wydech bo inaczej nie przejdzie normy a i to nie jest pewne . Ja u siebie mam kata wbudowanego w DP tak jak robią np Cobra i chyba Skorpiony .
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Z tym nagrzaniem kata to trochę bzdura - fakt żeby pracował jak najwydajniej to musi być nagrzany ale... u mnie Megane bez katalizatora spełniało normy wiec nawet z zimnym katem by przeszło badanie
- golo89
- Fake RS Owner
- Posty: 112
- Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
- Miejscowość: Jelenia Góra
- Samochód: Megane III GT
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Dzięki. Zamówiłem póki co osobno DP i katalizator euro 4. Postaramy się go dać jak najbliżej za DP. Może tuż za plecionkom się uda. Miejsce było by dobre bo już kat nie grzał by bloku silnika a był by na tyle blisko że nie będzie ewentualnie problemu z "dogrzaniem". Myślę też że jak kilka razy do roku będę chciał wyskoczyć na tor to tym bardziej lepiej jak kat dam za DP.
Dobrze wiedzieć że nawet bez kata spełnia normy A jak katalizator ma wpływ na dźwięk wydechu?
Dobrze wiedzieć że nawet bez kata spełnia normy A jak katalizator ma wpływ na dźwięk wydechu?
-
- Real RS Owner
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
- Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
- Samochód: Megane 2 RS
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Szymon ale tylko wersję do 2005 roku które mają euro 3 wklepane w dowód od 2005 chyba mają czy coś podobnego masz już euro 4 i nie jesteś w stanie bez kata spełnić norm euro 4 przynajmniej tak mi diagnosta z okręgowej stacji tłumaczył . Faktycznie ja pomimo posiadania wydmuszki katalizatora spełniałem normę euro 3 ale euro 4 już nie dopiero po montażu katalizatora w dp spełniam normy euro 4.
-
- Real RS Owner
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
- Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
- Samochód: Megane 2 RS
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
. Katalizator delikatnie zmienia dźwięk silnika na mniej agresywny no i nie strzela z wydechu ani nie zieje ogniem
- koma600
- Real RS Owner
- Posty: 2019
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 1:08
- Miejscowość: Nadarzyn
- Samochód: Megane rs 3
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Słuchaj w rajdówce jest na końcu i świeci na czerwono .
- matusz8919
- Real RS Owner
- Posty: 315
- Rejestracja: 19 paź 2017, 8:21
- Miejscowość: LUBIN
- Samochód: Megane II ph1 Sport
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Taki przykład trochę z kapelusza lekko mówiąc, w uturbionych rajdówkach jedno że jest bogato a drugie system podtrzymania turbo pompuje paliwo w wydech gdzie się spala i to też zajebiście podnosi temperaturę wydechu.
Ja osobiście nie mam kata i na przeglądzie się nie czepiają, spaliny w normie
Ja osobiście nie mam kata i na przeglądzie się nie czepiają, spaliny w normie
-
- Real RS Owner
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
- Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
- Samochód: Megane 2 RS
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
ale Ty masz przedlifta gdzie minimum jest euro 3 w poliftach jest już euro 4 a tym bardziej w Megane 3.matusz8919 pisze: ↑02 gru 2022, 13:04 Ja osobiście nie mam kata i na przeglądzie się nie czepiają, spaliny w normie
-
- Real RS Owner
- Posty: 111
- Rejestracja: 01 gru 2021, 21:19
- Miejscowość: Bledzew / Lubuskie
- Samochód: Megane 2 RS
- Kontakt:
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Dodatkowo nie wiem jaki rocznik kolega ma Megane 3 ale wszystko powyżej 2009 już podobno ma mieć euro 5
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Tylko tam idziesz pełnym ogniem cały czas, a nie kulasz się od świateł do świateł...
- golo89
- Fake RS Owner
- Posty: 112
- Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
- Miejscowość: Jelenia Góra
- Samochód: Megane III GT
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Pasuje! Badałeś spaliny, wszystko OK? Ja bym go owinął termoizolacją jeszcze .
- golo89
- Fake RS Owner
- Posty: 112
- Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
- Miejscowość: Jelenia Góra
- Samochód: Megane III GT
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Nie badałem Przegląd oczywiście przechodzi bez problemu
Izolacja jest tylko na DP.
Izolacja jest tylko na DP.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 17 mar 2021, 13:36
- Samochód: Megane III RS Trophy PH3
Re: Sportowy katalizator "w" czy "za" downpipe
Prawidłowo, na DP to obowiązkowo. Ja zaizolowałbym go ze względu na to, żeby szybciej łapał temperaturę roboczą i aby kabina się tak nie nagrzewała podczas upalania, gdzieś w tej okolicy jest wymiennik ciepła od klimy. Pewnie w praktyce niewiele by to dało, ale takie mam skrzywienie