Modyfikacje silnika i dalsze kroki

Tubik95
Posty: 3
Rejestracja: 19 sty 2023, 20:34
Samochód: Megane 3 RS Monaco GP
Kontakt:

Modyfikacje silnika i dalsze kroki

Cześć wszystkim, w tym tygodniu zaczynam modyfikacje silnika i wydechu w mojej megi 3rs. Zacząłem od dp firmy rm motors, reszta wydechu jest w trakcie przygotowań, a a cały układ skończy się na tym ze będzie to przelot 3” z puszka końcowa sterowana przepustnica. Następna rzeczą jaka mam zamiar zrobić jest stage 1 w granicach 290/300 koni + launch + popsy. I teraz nadchodzi moje pytanie. Dostałem ostrzeżenie żeby uważać na tłoki ponieważ mogą pękać, a z tego co tutaj czytam i z innych źródeł prawie nikt nie pisał o tym aby jakoś mocno się tym przejmować. Dlatego moje pytanie brzmi co o tym sądzicie. Oczywiście wiadomo, zaraz po tym wjeżdża customowy ic dla lepszego chłodzenia. A kolejnym pytaniem jest to która hamownie polecacie bardziej i dlaczego, ponieważ zastanawiam się nad Unitroniciem a Kivi factory. Dzięki ;)
Awatar użytkownika
Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 867
Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

Re: Modyfikacje silnika i dalsze kroki

Tłok może pęknąć, ale tylko gdy dmuchniesz na niego z 1.7 bara lub więcej, czego nie osiągniesz na seryjnej turbo. Poza tym tłoki to jeden z wytrzymalszych elementów tego silnika. Potrafi pęknąć głowica między świecą a zaworem najczęściej, ale to raczej zdarza się u użytkowników z LPG.
Awatar użytkownika
przemek2175
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2018, 11:55
Miejscowość: Lublin
Samochód: Megane I coupe F7R i M3RS

Re: Modyfikacje silnika i dalsze kroki

Ja u siebie nam 302 km i 470nm :) do tego mocne popsy. Launcha nie chciałem. Robiłem w hpm performance w Puławach gość dość dobrze się zna i sam ma kilka renowek. Jeżdżę tak od roku w tym raz na torze. Wydech to downpipe wycięty środkowy i przed końcem aktywny. Zmieniony mam też cooler na fmica ;) tak jak kolega wyżej pisał bardziej się martw o głowice bo lubi pękać
Awatar użytkownika
golo89
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 112
Rejestracja: 20 sty 2021, 23:15
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Megane III GT

Re: Modyfikacje silnika i dalsze kroki

Panowie jak wygląda tutaj launch przy manualu? Sprzęgło, jedynka, gaz w podłogę i puszczasz sprzęgło? Na ile obrotów macie ustawionego?
ODPOWIEDZ