Spalanie RS225
-
- Real RS Owner
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 maja 2016, 11:15
- Samochód: Megane II RS
Re: Spalanie RS225
Płyn hamulcowy idzie do wymiany przy najbliższej wizycie w serwisie, klocki nie pamiętam jakiego są producenta. Hamulec określiłbym jako bardzo skuteczny, ale niezbyt wydajny.
Re: Spalanie RS225
To sprawdź jeszcze czy Ci się tylne zaciski nie zapiekły - normalna sprawa że tam tłoczek umiera. U mnie w Meg tył prawie nie hamuje...
- zelu
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 sie 2015, 7:52
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megange II ph I Sport
Re: Spalanie RS225
Dzisiaj dokladnie przyjrzałem sie spalaniu i tak
przy 150kmh 6bieg 3tys obr komp pokazuje 8,2-8,5 i dziwne bo afr okolice 15.2
przy 120kmh 6bieg 7-7,4
teraz pytanie czemu zawsze w trasie mam spalanie w okolicach 11l
przy 150kmh 6bieg 3tys obr komp pokazuje 8,2-8,5 i dziwne bo afr okolice 15.2
przy 120kmh 6bieg 7-7,4
teraz pytanie czemu zawsze w trasie mam spalanie w okolicach 11l
-
- Real RS Owner
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 maja 2016, 11:15
- Samochód: Megane II RS
Re: Spalanie RS225
Dzięki za obserwację, Twój pali około 15-20% mniej niż mój. Jakie masz opony, ciśnienie (ja dziś nabiłem 2.5 przód (było 2,3) i tył na 2.3 (było 1.9)), modyfikacje samochodu?
Re: Spalanie RS225
AFR przy cząstkowych otwarciach przepustnicy (dla seryjnego ECU lub po jakimś drobnym tuningu) jest w okolicach 14,7 - czyli lambda=1. Sterowanie jest w tzw pętli zamkniętej ---> tak jak zmienia się napięcie na lambdzie, tak też zmienia się AFR (logiczne :p) W chwili gdy otwieramy przepustnice na maksa lub w okolicach (tzw WOT) to układ wchodzi na pętle otwartą. Lambda jest pomijana. W sterowniku dla określonego ciśnienia, obrotów i obciążenia zapisany jest czas wtrysku i moment zapłonu. AFR w okolicach 15 dla dupowozu przy jeździe na niskim obciążeniu jest normalny.
- zelu
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 sie 2015, 7:52
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megange II ph I Sport
Re: Spalanie RS225
Teraz jeżdżę na zimowkach 225/40 bo lato mam w malowaniu. Ciśnienie takie samo jak napisałeś 2.5 i 2.3krzysiek328 pisze:Dzięki za obserwację, Twój pali około 15-20% mniej niż mój. Jakie masz opony, ciśnienie (ja dziś nabiłem 2.5 przód (było 2,3) i tył na 2.3 (było 1.9)), modyfikacje samochodu?
Kompletny wydech na 3" z jednym tlumikiem i większy ic.
Z tym afr też mi się wydaje że przy spokojniej jeździe ze stałymi obrotami sterownik specjalnie robi lekko ubogo.
Przy pełnym bucie schodzi nawet w okolice niskiego 10 czyli jest zdrowo podlane. Skalibruje jeszcze raz sondę na wszelki wypadek
- kudlaty
- Fake RS Owner
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 15:34
- Miejscowość: Lublin
- Samochód: L3GT C4RS
- Kontakt:
Re: Spalanie RS225
Przed remontem spalanie w trasie ok 8-9l zależy od stylu jazdy i prędkości (kumplowi udało się nawet zejść do równego 7). Ale przy prędkościach nawet powyżej 150+ spalanie nie przekroczyło mi 10l.
W mieście stylem mieszanym 12-13l. Pełnym ogniem to i 20l potrafiła wciągnąć. Jak będzie teraz zobaczymy po dotarciu silnika ;-)
W mieście stylem mieszanym 12-13l. Pełnym ogniem to i 20l potrafiła wciągnąć. Jak będzie teraz zobaczymy po dotarciu silnika ;-)
- Arni
- Real RS Owner
- Posty: 373
- Rejestracja: 22 mar 2015, 11:46
- Miejscowość: Siedlce
- Samochód: był Type R EP3, jest F1 R26!
Re: Spalanie RS225
Kasowanje kompa pokladowego a potem dojazd na Ułęż 60 km, 80 km na ostro ścigania a w bramie na wyjeździe pokazywalo 36l powrót tyle samo km i po baku czyli jakieś 25l na 100km. Auto po wydechu i programie 250 KM, ale wynik był
Rally + Detailing + Rock = szczęście :)
-
- Real RS Owner
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 maja 2016, 11:15
- Samochód: Megane II RS
Re: Spalanie RS225
No coz, poki co jezdze i obserwuje, moze musze troche spokojniej jezdzic to sie spalanie unormuje. W lipcu zrobie program i mam nadzieje, ze nie zacznie wciagac jeszcze wiecej przy takiej samej dynamice jazdy