Clio IV RS edc 200

tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Clio IV RS edc 200

Hej,
witam wszystkich uzytkownikow! Mimo ze wczesniej nie pisalem, jako fan marki sledze forum z od dosyć dawna. Jako nastolatek marzylem oczywiscie o megane rs :oops: . Kolega jakis czas temu zakupil taka z 2013 r. (Wersja z Cup), wiec mialem okazję takze samodzielnie kilka dni pojezdzic. Auto oczywiście prowadzi sie świetnie, ale jest dla mnie za twarde zeby użytkować na codzień (czasem chciałbym zabrać zone I dziecko). Nawet jesli mialoby byc drugim w domu, a takiego teraz szukam. Wobec powyższego zaczalem myslec o clio rs edc 200. Duzo czytalem I wiem ze nie jest tak sportowe jak jego poprzednicy, ale dla mnie to akurat zaleta. Nie jestem kierowca rajdowym, a I druga para drzwi sie przyda.Moc tez bylaby wystarczająca, a slabe plastiki wewnątrz jakos przelkne. Cieszy mnie rowniez obecność automatu.... no wlasnie i tu pojawia sie pierwsze ,, ale". Skrzynia edc to chyba dla mnie najwiekszy minus tego auta. Ciezko bylo mi znaleźć rzetelne informację na jej temat, ale z tego co przeczytalem delikatnie mowiac nie zbiera najlepszych opinii. Ponoc w normalnym trybie jest wolna, czasem zastanawia sie zanim wrzuci jedynke, badz odcina zaplon zamiast zmienic bieg, a niektorym uzytkownikom po pewnym czasie zaczyna szarpac. Czy rzeczywisice jest az tak zle? Moze ktos z Was użytkuje Clio RS z ta skrzynia? Moze istnieje mozliwosc upgrade-u oprogramowania, ktore poprawia prace? Bede wdzieczny za kazda opinie. Moj budzet na auto to 60 tys. Wielkie dzieki!
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Clio IV RS edc 200

tt.zawadzki pisze: Ciezko bylo mi znaleźć rzetelne informację na jej temat, ale z tego co przeczytalem delikatnie mowiac nie zbiera najlepszych opinii. Ponoc w normalnym trybie jest wolna, czasem zastanawia sie zanim wrzuci jedynke, badz odcina zaplon zamiast zmienic bieg, a niektorym uzytkownikom po pewnym czasie zaczyna szarpac. Czy rzeczywisice jest az tak zle? Moze ktos z Was użytkuje Clio RS z ta skrzynia? Moze istnieje mozliwosc upgrade-u oprogramowania, ktore poprawia prace? Bede wdzieczny za kazda opinie. Moj budzet na auto to 60 tys. Wielkie dzieki!
To co piszesz o skrzyni to słyszałem zanim kupiłem samochód w 2014. Nie wiem gdzie te legendy powstały. :mrgreen:

Co do budżetu to bym dołożył piątkę bo za 60 może być ciężko znaleźć sensowną sztukę.
Shymek

Re: Clio IV RS edc 200

Legendy i mity najczęściej powstają u KONKURENCJI ;-)
tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Re: Clio IV RS edc 200

O to wlasnie mi chodzilo, tj. o opinie uzytkownikow tego modelu! Nawet jesli to tylko legendy szczerze mowiac nie sadze ze nie ma w nich choc ziarna prawdy i zle mowi, w dodatku bez powodu, tylko konkurencja ;). Shymek, jesli miales na mysli akurat ta niemiecka, to chyba w kwestii skrzyn dwusprzeglowych ciezko im zagrozic ;). Niemniej Vasterad jesli nie skrzynia to co wg Ciebie jest najslabszym punktem ostatniego clio rs? Jesli chodzi o zwiekszenie budzetu to zupelnie sie zgadzam, mysle ze lepiej dolozyc i byc zadowolonym. Tymczasem na otomoto jest kilka w granicach 50-55k PLN. "Ulepy"?
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Clio IV RS edc 200

Nie ma żadnych słabych stron / mankamentów o ile nie masz zamiaru nic modyfikować. :P

Nie próbuj kupić jak najtaniej to będzie dobrze. Aktualnie nie ma ogłoszeń z pośrednimi cenami, ale jeszcze miesiąc temu było sporo używanych między 60-70k. W okolicach 50 raczej nie znajdziesz dobrego egzemplarza, ale to tylko moje zdanie.
tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Re: Clio IV RS edc 200

Nie raczej nie planuje nic modyfikowac. Pelna zgoda, jesli uznam ze po prostu nie stac mnie na fajny egzemplarz zaczne szukac starszego modelu za 45-50. W kazdym razie dzieki za podzielenie sie swoim zdaniem! :) jesli sa na forum rowniez inni mniej lub rownie zadowoleni uzytkownicy clio 4 z edc,dajcie prosze znac co sadzicie o Waszym aucie.
Awatar użytkownika
GoW41990
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 166
Rejestracja: 12 lut 2015, 9:47
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Clio RS EDC 1.6 200

Re: Clio IV RS edc 200

Ja również posiadam te auto, przez całą moją jazde dwu letnia prawie i 22k przebiegu nic sie nie dzieje, zadnych problemów z nią nigdy nie miałem. biegi zmienia płynnie bez jakichś szarpniec czy cos. Dodatm ze auto ma obecnie przeszło 240KM/340NM. Skrzynia pomimo mocy daje rade wyśmienicie, nie narzekam naprawde.
tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Re: Clio IV RS edc 200

Super. Dzieki. A co zmodyfikowales ze szczególnie moment tak imponujaco podskoczyl? A naped tylko przednia os daje rade czy czesto para w gwizdek?
Shymek

Re: Clio IV RS edc 200

Przy tak małej mocy dlaczego napęd nie ma dawać rady?
tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Re: Clio IV RS edc 200

Tak tylko pytam. Mialem okazje co prawda raz, ale prowadzic focusa st mk2. 250 km I 340 Nm tyle ze chyba z dwa I pol litra pojemności. Jak dla mnie patrzac po latwosci z jaka buksowaly przednie kola wydawalo sie ze to za duzo jak na przednia os bez mechanicznego wspomagania
Shymek

Re: Clio IV RS edc 200

Bo ST to taka buedna wersja RSa. Nie była tworzona by mieć taką moc. Cis jak w Renault wersje RS i GT ;-)
Różnice w zawieszeniu są tak ogromne że faktycznie później taka moc wydaje się za duża.
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia opon czy kierowcy (pedał gazu nie działa w położeniach 0 lub 1 ;-) )
tt.zawadzki
Posty: 44
Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
Miejscowość: Warszawa
Samochód: GT220 Grandtour

Re: Clio IV RS edc 200

Kwestia kierowcy I opon na pewno. Pytajac myślałem o sytuacji w miare plynnego przyspieszania bez zbednego mielenia przy wcisnieciu w podłogę, gdzie efekt ten np. W golfie VI R w zasadzie nie występuje. Oczywiście to inna bajka I niestety jeszcze nie moj budzet. Pozdro
maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1171
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:14
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

Re: Clio IV RS edc 200

Ale ruszając na wprost szpera i tak nie jest zbyt pomocna.
Awatar użytkownika
GoW41990
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 166
Rejestracja: 12 lut 2015, 9:47
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Clio RS EDC 1.6 200

Re: Clio IV RS edc 200

Trakcje ze startu zatrzymanego to mozna zerwac i autem 100 koni, wiadomo w Clio jest elektroniczna szpera, która cos tam daje. lecz z rolki 40km/h + jest naprawde dobrze nie zrywa przyczepnosci.
Co do modyfikacji:
DP bez kata 3`
Brak środkowego
Intercooler Airtec
Program
Efekt to własnie jest to co pisałem wczesniej, dokładnie wyszło 243km/339,6NM
Shymek

Re: Clio IV RS edc 200

maxkorzen pisze:Ale ruszając na wprost szpera i tak nie jest zbyt pomocna.
No i tu się mocno mylisz ;-)

Ja poprzez brak szpery na samym starcie traciłem nawet około 1 sekundy, a to jest kosmicznie dużo
ODPOWIEDZ