Hej,
witam wszystkich uzytkownikow! Mimo ze wczesniej nie pisalem, jako fan marki sledze forum z od dosyć dawna. Jako nastolatek marzylem oczywiscie o megane rs :oops: . Kolega jakis czas temu zakupil taka z 2013 r. (Wersja z Cup), wiec mialem okazję takze samodzielnie kilka dni pojezdzic. Auto oczywiście prowadzi sie świetnie, ale jest dla mnie za twarde zeby użytkować na codzień (czasem chciałbym zabrać zone I dziecko). Nawet jesli mialoby byc drugim w domu, a takiego teraz szukam. Wobec powyższego zaczalem myslec o clio rs edc 200. Duzo czytalem I wiem ze nie jest tak sportowe jak jego poprzednicy, ale dla mnie to akurat zaleta. Nie jestem kierowca rajdowym, a I druga para drzwi sie przyda.Moc tez bylaby wystarczająca, a slabe plastiki wewnątrz jakos przelkne. Cieszy mnie rowniez obecność automatu.... no wlasnie i tu pojawia sie pierwsze ,, ale". Skrzynia edc to chyba dla mnie najwiekszy minus tego auta. Ciezko bylo mi znaleźć rzetelne informację na jej temat, ale z tego co przeczytalem delikatnie mowiac nie zbiera najlepszych opinii. Ponoc w normalnym trybie jest wolna, czasem zastanawia sie zanim wrzuci jedynke, badz odcina zaplon zamiast zmienic bieg, a niektorym uzytkownikom po pewnym czasie zaczyna szarpac. Czy rzeczywisice jest az tak zle? Moze ktos z Was użytkuje Clio RS z ta skrzynia? Moze istnieje mozliwosc upgrade-u oprogramowania, ktore poprawia prace? Bede wdzieczny za kazda opinie. Moj budzet na auto to 60 tys. Wielkie dzieki!
Clio IV RS edc 200
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
To co piszesz o skrzyni to słyszałem zanim kupiłem samochód w 2014. Nie wiem gdzie te legendy powstały. :mrgreen:tt.zawadzki pisze: Ciezko bylo mi znaleźć rzetelne informację na jej temat, ale z tego co przeczytalem delikatnie mowiac nie zbiera najlepszych opinii. Ponoc w normalnym trybie jest wolna, czasem zastanawia sie zanim wrzuci jedynke, badz odcina zaplon zamiast zmienic bieg, a niektorym uzytkownikom po pewnym czasie zaczyna szarpac. Czy rzeczywisice jest az tak zle? Moze ktos z Was użytkuje Clio RS z ta skrzynia? Moze istnieje mozliwosc upgrade-u oprogramowania, ktore poprawia prace? Bede wdzieczny za kazda opinie. Moj budzet na auto to 60 tys. Wielkie dzieki!
Co do budżetu to bym dołożył piątkę bo za 60 może być ciężko znaleźć sensowną sztukę.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
O to wlasnie mi chodzilo, tj. o opinie uzytkownikow tego modelu! Nawet jesli to tylko legendy szczerze mowiac nie sadze ze nie ma w nich choc ziarna prawdy i zle mowi, w dodatku bez powodu, tylko konkurencja . Shymek, jesli miales na mysli akurat ta niemiecka, to chyba w kwestii skrzyn dwusprzeglowych ciezko im zagrozic . Niemniej Vasterad jesli nie skrzynia to co wg Ciebie jest najslabszym punktem ostatniego clio rs? Jesli chodzi o zwiekszenie budzetu to zupelnie sie zgadzam, mysle ze lepiej dolozyc i byc zadowolonym. Tymczasem na otomoto jest kilka w granicach 50-55k PLN. "Ulepy"?
Re: Clio IV RS edc 200
Nie ma żadnych słabych stron / mankamentów o ile nie masz zamiaru nic modyfikować.
Nie próbuj kupić jak najtaniej to będzie dobrze. Aktualnie nie ma ogłoszeń z pośrednimi cenami, ale jeszcze miesiąc temu było sporo używanych między 60-70k. W okolicach 50 raczej nie znajdziesz dobrego egzemplarza, ale to tylko moje zdanie.
Nie próbuj kupić jak najtaniej to będzie dobrze. Aktualnie nie ma ogłoszeń z pośrednimi cenami, ale jeszcze miesiąc temu było sporo używanych między 60-70k. W okolicach 50 raczej nie znajdziesz dobrego egzemplarza, ale to tylko moje zdanie.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
Nie raczej nie planuje nic modyfikowac. Pelna zgoda, jesli uznam ze po prostu nie stac mnie na fajny egzemplarz zaczne szukac starszego modelu za 45-50. W kazdym razie dzieki za podzielenie sie swoim zdaniem! jesli sa na forum rowniez inni mniej lub rownie zadowoleni uzytkownicy clio 4 z edc,dajcie prosze znac co sadzicie o Waszym aucie.
- GoW41990
- Real RS Owner
- Posty: 166
- Rejestracja: 12 lut 2015, 9:47
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Clio RS EDC 1.6 200
Re: Clio IV RS edc 200
Ja również posiadam te auto, przez całą moją jazde dwu letnia prawie i 22k przebiegu nic sie nie dzieje, zadnych problemów z nią nigdy nie miałem. biegi zmienia płynnie bez jakichś szarpniec czy cos. Dodatm ze auto ma obecnie przeszło 240KM/340NM. Skrzynia pomimo mocy daje rade wyśmienicie, nie narzekam naprawde.
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
Super. Dzieki. A co zmodyfikowales ze szczególnie moment tak imponujaco podskoczyl? A naped tylko przednia os daje rade czy czesto para w gwizdek?
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
Tak tylko pytam. Mialem okazje co prawda raz, ale prowadzic focusa st mk2. 250 km I 340 Nm tyle ze chyba z dwa I pol litra pojemności. Jak dla mnie patrzac po latwosci z jaka buksowaly przednie kola wydawalo sie ze to za duzo jak na przednia os bez mechanicznego wspomagania
Re: Clio IV RS edc 200
Bo ST to taka buedna wersja RSa. Nie była tworzona by mieć taką moc. Cis jak w Renault wersje RS i GT ;-)
Różnice w zawieszeniu są tak ogromne że faktycznie później taka moc wydaje się za duża.
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia opon czy kierowcy (pedał gazu nie działa w położeniach 0 lub 1 ;-) )
Różnice w zawieszeniu są tak ogromne że faktycznie później taka moc wydaje się za duża.
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia opon czy kierowcy (pedał gazu nie działa w położeniach 0 lub 1 ;-) )
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 31 lip 2014, 18:15
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: GT220 Grandtour
Re: Clio IV RS edc 200
Kwestia kierowcy I opon na pewno. Pytajac myślałem o sytuacji w miare plynnego przyspieszania bez zbednego mielenia przy wcisnieciu w podłogę, gdzie efekt ten np. W golfie VI R w zasadzie nie występuje. Oczywiście to inna bajka I niestety jeszcze nie moj budzet. Pozdro
- GoW41990
- Real RS Owner
- Posty: 166
- Rejestracja: 12 lut 2015, 9:47
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Clio RS EDC 1.6 200
Re: Clio IV RS edc 200
Trakcje ze startu zatrzymanego to mozna zerwac i autem 100 koni, wiadomo w Clio jest elektroniczna szpera, która cos tam daje. lecz z rolki 40km/h + jest naprawde dobrze nie zrywa przyczepnosci.
Co do modyfikacji:
DP bez kata 3`
Brak środkowego
Intercooler Airtec
Program
Efekt to własnie jest to co pisałem wczesniej, dokładnie wyszło 243km/339,6NM
Co do modyfikacji:
DP bez kata 3`
Brak środkowego
Intercooler Airtec
Program
Efekt to własnie jest to co pisałem wczesniej, dokładnie wyszło 243km/339,6NM
Re: Clio IV RS edc 200
No i tu się mocno mylisz ;-)maxkorzen pisze:Ale ruszając na wprost szpera i tak nie jest zbyt pomocna.
Ja poprzez brak szpery na samym starcie traciłem nawet około 1 sekundy, a to jest kosmicznie dużo