Modyfikacje na 350hp

EmEs

Modyfikacje na 350hp

Witam

Planuje przeprowadzić kolejny etap modyfikacji w mojej meg3rs.
aktualnie generuje 290hp oraz 458nm.
Mam wstawiony większy IC oraz pełen przelot, filtr sportowy.

Planuje teraz przekroczyć 350hp wymieniając turbo na hybrydę.
Oczywiście dodatkowo wymienię chłodnicę oleju na większą, sprzęgło na mocniejsze, oraz łożyska w skrzyni.

Co jeszcze trzeba zrobić przy takich modyfikacjach?
Polecicie jakieś części, gdzie co kupić? Ew gdzie zadzwonić, kogo podpytać.

Pozdrawiam
MS
Awatar użytkownika
mek
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 539
Rejestracja: 28 lis 2014, 17:50
Miejscowość: NE
Samochód: RuinedGT
Kontakt:

Re: Modyfikacje na 350hp

Witam.
Z tego co się orientowałem (mam u siebie w M2RS dół silnika z M3RS) to poza tym co masz i co planujesz zrobić, to będziesz potrzbował większych wtrysków. W grę wchodzą jedynie Siemens DEKA 630CC, lub Bosch 714CC, które nie są dostępne. Rozmawiałem też na ten temat z chłopakiem z RS-R i on twierdzi, że przy hybrydzie na dobrym programie można wycisnąć około 360KM/520Nm. Zalecił też nie przekraczać ładowania 1,6 bara :)
Co do wtrysków, ja mam Bosch 714CC i jakoś w przeciągu 2 tygodni będę stroił na nich auto. Jeżeli się nie uda to będą na sprzedaż.
Shymek

Re: Modyfikacje na 350hp

Wtryski seryjne wystarczą - w Megane3 RS rośnie ciśnienie na listwie wraz z wzrostem doładowania.
Jak już chcesz na jakieś zamieniać to Bosche 980cc z fmic.pl - są identyczne jak seria tylko dużo wydajniejsze
Chłodnicę oleju na większą? To jest tam już jakaś? ;-)
IC - tylko Wagner
Wydech: DP
Jakie mocniejsze sprzęgło planujesz?
EmEs

Re: Modyfikacje na 350hp

Witam
Shymek pisze:Chłodnicę oleju na większą? To jest tam już jakaś? ;-)
Patrzyłem u sąsiada silnik 2.0t z renault i tam za filtrem była chłodnica. Ewentualnie wiadomo jaką i gdzie kupić?
Shymek pisze:Jakie mocniejsze sprzęgło planujesz?
Słyszałem wiele opinii, że przy ponad 500nm seryjne sprzęgło jest do bani i trzeba założyć coś sportowego. Dlatego pytam :)

Rozmawiałem dziś z Panem z Perun Turbo, powiedział, że koszt przerobienia mojej turbiny to około 1900zł
Strojenie 1200

Pozdrawiam
MS
Awatar użytkownika
MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 358
Rejestracja: 17 lis 2015, 16:04
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

Re: Modyfikacje na 350hp

Jak masz dolot i wydech to powinienes na seryjnej turbinie niec 330.. bez ruszania czegokolwiek wiecej.
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Modyfikacje na 350hp

EmEs pisze:
Patrzyłem u sąsiada silnik 2.0t z renault i tam za filtrem była chłodnica. Ewentualnie wiadomo jaką i gdzie kupić?
To jest seryjny wymiennik ciepła, który pomaga dogrzać olej. Jeśli nie ma tam termostatu (a na pewno nie ma bo to Renault) to w skrajnych warunkach zamiast chłodzić to podgrzewa olej. Proponuję zewnętrzną chłodnicę oleju Mocal/Setrab/Mishimoto. Wystarczy 9-13 rzędów na rdzeniu 13cm jeśli tylko do jazdy na co dzień. Choć nie jest konieczna według mnie. ;-)
Shymek

Re: Modyfikacje na 350hp

MATI pisze:Jak masz dolot i wydech to powinienes na seryjnej turbinie niec 330.. bez ruszania czegokolwiek wiecej.
Nie ma takiej opcji! ;-)
Prawdziwych koni max 320i to już na granicy jej możliwości.
Awatar użytkownika
Tanner
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 656
Rejestracja: 05 kwie 2014, 7:44
Miejscowość: Gdańsk/Kraków/Bielsko-Biała
Samochód: Renault Megane III Trophy

Re: Modyfikacje na 350hp

No tak, ale pytanie czemu teraz jest tylko 290.
Awatar użytkownika
Tanner
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 656
Rejestracja: 05 kwie 2014, 7:44
Miejscowość: Gdańsk/Kraków/Bielsko-Biała
Samochód: Renault Megane III Trophy

Re: Modyfikacje na 350hp

Ok, czyli jasna sprawa:
IC + remap = 290 koni
DP + IC + remap = 320 koni
DP + IC + hybryda + remap = 360 koni

Opcjonalnie chłodnica oleju ale to w zależności od sposobu używania auta, sama w sobie nic nie daje, ale na torze może być wymagana, zależy jak się ciśnie. Temp oleju podana w rs-monitor jest z czujnika czy jakieś dziwne liczenie?

Wtryski - nie trzeba zmieniać, seryjne są ok, chyba, że jest jakiś zysk z większych wtrysków pracujących na mniejszym otwarciu względem serii na długich czasach?
Awatar użytkownika
klaudiusz76
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1711
Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
Samochód: Megane IV RS TROPHY

Re: Modyfikacje na 350hp

DP + usunięcie srodkowego tłumika + remap powinno dać ok 300-320 KM
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Modyfikacje na 350hp

Tanner pisze:Temp oleju podana w rs-monitor jest z czujnika czy jakieś dziwne liczenie?
Raczej dziwne liczenie, choć na zagranicznych forach wyczytałem, że da się OBD pobierać dane z "czujnika temperatury", więc może jest fizycznie. Trzeba w dialogysie poszperać.
Awatar użytkownika
Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 349
Rejestracja: 10 wrz 2015, 9:25
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane RS340

Re: Modyfikacje na 350hp

Podepnę się pod temat. Lepiej do RS2 włożyć dół od RS3 -korby, tłoki, wał? pasuje 1 do 1, czy kupić kucizne dedykowaną do RS2?
In Progress Megane III R.S. 265+
In Past Megane II R.S. 225 + 260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm
Shymek

Re: Modyfikacje na 350hp

Lepiej kucizne - wtedy możesz i 500KM robić ;-) a dół Meg3 to tak na oko do 360KM
Awatar użytkownika
MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 358
Rejestracja: 17 lis 2015, 16:04
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

Re: Modyfikacje na 350hp

Potwierdzam.. jak raz zakujesz to potem nie otwierasz tylko zmieniasz turbo i wtryski :D

Chociaz w meg 2 bym sie zastanowil.. bo malo kto dobrze ogarnia tego zasranego SAGEMa :(
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)
ODPOWIEDZ