Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

rks

Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

Witam wszystkich :)

Wymyśliłem sobie Twingo lub Clio RS na torowo/kjsowe zabawy.

Kilka konkretnych pytań:
- jaka jest przekładnia w tych autach, ile jest lock to lock?
- czy któreś z tych aut ma mechaniczną szperę jakąś sensowną?
- czy do skrzyni w Twingo są szpery do kupienia?
- jakieś wady fabryczne/słabe punkty przy upalaniu?
- dogrzanego slicka seryjny napęd zniesie?

Inne cenne uwagi z chęcią wysłucham.
Rocznika specjalnie nie piszę, bo z chęcią wysłucham jakie są różnice i co polecacie.

Dziękuję z góry za zainteresowanie.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

Clio 2 RS czy 3 RS bo różnica zasadnicza
Awatar użytkownika
MrHT
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 207
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:19
Miejscowość: Żary
Samochód: CLIO 2 RS

Re: Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

O szpere do c2rs pytaj w maxireno. Na 100% jest. Kwestia pieniędzy. Jeśli chodzi o KJS to przy szperze pomyśl o ogranicznikach skrętu. :-) Przeguby nie są jakieś bardo wytrzymałe. W aucie też nie ma jakiegoś naddatku mocy żeby zerwać przyczepność (dobra opona i sucha nawierzchnia) to jak mu pociągniesz na skręconych kołach gazem to w serii po iluś razach przegub klęknie. A co dopiero ze szperą.
rks

Re: Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

Vasterad pisze:Clio 2 RS czy 3 RS bo różnica zasadnicza
Zdecydowanie 3 RS no i Twingo jest rozważane.
Shymek

Re: Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

Do C3 możesz dostać ruską szperę (różne wersje wstępnego napięcia sprężyny). W ciasnych zakrętach będzie szybsze niż C2 ale jak pomodzi się C2 to C3 nie ma podejścia (albo przynajmniej wymaga sporych inwestycji - kwotowo nieporównywalnie drożej niż C2).
C3 na sliku nie ma problemu z przeniesieniem mocy na asfalt czy problemów z układem napędowym. Ma bolączki synchro biegów w skrzyni i tyle. Wylatany zawias kosztuje sporo, naprawdę sporo (alu wahacze, niezależny sworzeń itp.).
Do Clio czy 2 czy 3 dostaniesz pełen pakiet poli - do Twiongo trochę z tym trudniej ;-)
Twingo to taki rzadki temat. Ani zawias nie jest tam rozwojowy ani silnik.
Awatar użytkownika
Arni
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 373
Rejestracja: 22 mar 2015, 11:46
Miejscowość: Siedlce
Samochód: był Type R EP3, jest F1 R26!

Re: Twingo/Clio RS, magiel , szpera itd.

Shymek pisze:Do C3 możesz dostać ruską szperę (różne wersje wstępnego napięcia sprężyny). W ciasnych zakrętach będzie szybsze niż C2 ale jak pomodzi się C2 to C3 nie ma podejścia (albo przynajmniej wymaga sporych inwestycji - kwotowo nieporównywalnie drożej niż C2).
C3 na sliku nie ma problemu z przeniesieniem mocy na asfalt czy problemów z układem napędowym. Ma bolączki synchro biegów w skrzyni i tyle. Wylatany zawias kosztuje sporo, naprawdę sporo (alu wahacze, niezależny sworzeń itp.).
Do Clio czy 2 czy 3 dostaniesz pełen pakiet poli - do Twiongo trochę z tym trudniej ;-)
Twingo to taki rzadki temat. Ani zawias nie jest tam rozwojowy ani silnik.
Popieram, Twingo w KJS jest trochę wynalazkiem. Najlepszy stosunek ceny do szybkości Clio 2, Clio3 droższe w zabawie a niekoniecznie szybsze, tyle że nowsze, świeższe, ładniejsze itp. Wg mnie do KJS Clio 2 to teraz super opcja i pełno się ich robi na takich imprezach w mojej okolicy. Sam jeśli nie będę potrzebował auta łączącego ładnego ładnego dupowoza dla 4 osób z autem do upalania w jednym (R26) to moge się przesiąć i odmrozić trochę kasy i u mieć w pompie ryski i zderzaczki ;)
Rally + Detailing + Rock = szczęście :)
ODPOWIEDZ