Hamowanie silnikiem

Awatar użytkownika
Bistol
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 47
Rejestracja: 30 kwie 2017, 20:50
Samochód: Megane III RS

Hamowanie silnikiem

Siemanko wszystkim, jak ma się hamowanie silnikiem w naszych RS do koła dwumasowego? Ktoś może wie coś bliżej w tym temacie czy ten styl jazdy wpływa niekorzystnie na ten nie tani element? :)
maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1171
Rejestracja: 06 gru 2015, 11:14
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

Re: Hamowanie silnikiem

Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Hamowanie silnikiem

maxkorzen pisze:Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni

A poza tym trzeba uważać, bo w ogóle jazda samochodem grozi jego zużyciem. :-)
Awatar użytkownika
robik
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 156
Rejestracja: 27 cze 2016, 12:12
Samochód: clio rs trophy

Re: Hamowanie silnikiem

Vasterad pisze:
maxkorzen pisze:Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni

A poza tym trzeba uważać, bo w ogóle jazda samochodem grozi jego zużyciem. :-)
:-D :-D :-D :-D
robik
C IV Trophy
Awatar użytkownika
klaudiusz76
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1711
Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
Samochód: Megane IV RS TROPHY

Re: Hamowanie silnikiem

Kiedyś się hamowało z "międzygazem" ..... ale nie wiem czy to dalej jest potrzebne
lukasz09
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2017, 9:53
Miejscowość: krakow
Samochód: audi a3

Re: Hamowanie silnikiem

Przy seryjnych skrzyniach, ma to wpływ na ich żywotność, aczkolwiek nie przywiązywał bym się aż tak bardzo do tej informacji, banan na ustach zrekompensuje naprawy :D
Awatar użytkownika
MrHT
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 207
Rejestracja: 16 sie 2015, 8:19
Miejscowość: Żary
Samochód: CLIO 2 RS

Re: Hamowanie silnikiem

Zmienia się kierunek pracy zespołu napędowego na poduszkach. Jak masz seryjne to najszybciej poleci ta reakcyjna - dolna na środku. Większość kierowców dojeżdża np 3 albo nawet 4 biegu do stopu albo krzyżówki, więc mocowania tak nie pracują. A jak sobie zbijesz z 5 do 2 to silnik się troszkę pobuja. Jak będziesz robił z międzygazem to zminimalizujesz szarpnięcia i poślizg sprzęgła.
Co do samego koła dwumasowego to jest to sytuacja analogiczna jak z poduszkami. Zmienia się kierunek działania momentu. Więc tłumik pracuje w dwóch kierunkach. A czy się szybciej zużywa to nie mam pojęcia.
IMHO jak jazda ma być dynamiczna i bezpieczna to nie ma opcji na jeżdżenie jak dupa i wciskanie sprzęgła i hamulca na 4 biegu. Pzdr.
Awatar użytkownika
Tanner
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 656
Rejestracja: 05 kwie 2014, 7:44
Miejscowość: Gdańsk/Kraków/Bielsko-Biała
Samochód: Renault Megane III Trophy

Re: Hamowanie silnikiem

Ja zawsze redukuje pokolei w doł do 2 albo 1, zawsze z międzygazem bo baardzo przyjemnie strzela :-D
W temacie poduszek - podejrzewam je trochę, bo jak jadę na 5-tce 70 albo na 6-tce 90 i utrzymuję prędkość wiec delikatnie dodaje/odejmuje gazu to czuć luzy i drążek zmiany biegów się rusza. Objawy mi pasują, ale przebiegu mam 35 tys więc chyba jeszcze nie... no ale upewniliście mnie, będzie trzeba zrobić.
lukasz09
Posty: 15
Rejestracja: 15 wrz 2017, 9:53
Miejscowość: krakow
Samochód: audi a3

Re: Hamowanie silnikiem

[quote="Tanner"]Ja zawsze redukuje pokolei w doł do 2 albo 1, zawsze z międzygazem bo baardzo przyjemnie strzela :-D /quote]

zdecydowanie :D
proximo
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2018, 22:18
Samochód: Megane III RS 250

Re: Hamowanie silnikiem

To Megane 3 RS ma dwumasę ? ale czemu :shock:
Lancia Ypsilon 1.2 60KM -> Renault Clio Sport 2.0 182KM -> Suzuki Swift 1.0 53KM -> Renault Megane RS 2.0 250KM
ODPOWIEDZ