Hamowanie silnikiem
Hamowanie silnikiem
Siemanko wszystkim, jak ma się hamowanie silnikiem w naszych RS do koła dwumasowego? Ktoś może wie coś bliżej w tym temacie czy ten styl jazdy wpływa niekorzystnie na ten nie tani element?
-
- Real RS Owner
- Posty: 1171
- Rejestracja: 06 gru 2015, 11:14
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: M3GT220@304 kombi
Re: Hamowanie silnikiem
Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni
Re: Hamowanie silnikiem
maxkorzen pisze:Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni
A poza tym trzeba uważać, bo w ogóle jazda samochodem grozi jego zużyciem. :-)
Re: Hamowanie silnikiem
:-D :-D :-D :-DVasterad pisze:maxkorzen pisze:Samo hamowanie ok, tylko przy redukcji dobrze jest wyrównać obroty silnika i skrzyni
A poza tym trzeba uważać, bo w ogóle jazda samochodem grozi jego zużyciem. :-)
robik
C IV Trophy
C IV Trophy
- klaudiusz76
- Real RS Owner
- Posty: 1712
- Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
- Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
- Samochód: Megane IV RS TROPHY
Re: Hamowanie silnikiem
Kiedyś się hamowało z "międzygazem" ..... ale nie wiem czy to dalej jest potrzebne
Re: Hamowanie silnikiem
Przy seryjnych skrzyniach, ma to wpływ na ich żywotność, aczkolwiek nie przywiązywał bym się aż tak bardzo do tej informacji, banan na ustach zrekompensuje naprawy
Re: Hamowanie silnikiem
Zmienia się kierunek pracy zespołu napędowego na poduszkach. Jak masz seryjne to najszybciej poleci ta reakcyjna - dolna na środku. Większość kierowców dojeżdża np 3 albo nawet 4 biegu do stopu albo krzyżówki, więc mocowania tak nie pracują. A jak sobie zbijesz z 5 do 2 to silnik się troszkę pobuja. Jak będziesz robił z międzygazem to zminimalizujesz szarpnięcia i poślizg sprzęgła.
Co do samego koła dwumasowego to jest to sytuacja analogiczna jak z poduszkami. Zmienia się kierunek działania momentu. Więc tłumik pracuje w dwóch kierunkach. A czy się szybciej zużywa to nie mam pojęcia.
IMHO jak jazda ma być dynamiczna i bezpieczna to nie ma opcji na jeżdżenie jak dupa i wciskanie sprzęgła i hamulca na 4 biegu. Pzdr.
Co do samego koła dwumasowego to jest to sytuacja analogiczna jak z poduszkami. Zmienia się kierunek działania momentu. Więc tłumik pracuje w dwóch kierunkach. A czy się szybciej zużywa to nie mam pojęcia.
IMHO jak jazda ma być dynamiczna i bezpieczna to nie ma opcji na jeżdżenie jak dupa i wciskanie sprzęgła i hamulca na 4 biegu. Pzdr.
- Tanner
- Real RS Owner
- Posty: 656
- Rejestracja: 05 kwie 2014, 7:44
- Miejscowość: Gdańsk/Kraków/Bielsko-Biała
- Samochód: Renault Megane III Trophy
Re: Hamowanie silnikiem
Ja zawsze redukuje pokolei w doł do 2 albo 1, zawsze z międzygazem bo baardzo przyjemnie strzela :-D
W temacie poduszek - podejrzewam je trochę, bo jak jadę na 5-tce 70 albo na 6-tce 90 i utrzymuję prędkość wiec delikatnie dodaje/odejmuje gazu to czuć luzy i drążek zmiany biegów się rusza. Objawy mi pasują, ale przebiegu mam 35 tys więc chyba jeszcze nie... no ale upewniliście mnie, będzie trzeba zrobić.
W temacie poduszek - podejrzewam je trochę, bo jak jadę na 5-tce 70 albo na 6-tce 90 i utrzymuję prędkość wiec delikatnie dodaje/odejmuje gazu to czuć luzy i drążek zmiany biegów się rusza. Objawy mi pasują, ale przebiegu mam 35 tys więc chyba jeszcze nie... no ale upewniliście mnie, będzie trzeba zrobić.
Re: Hamowanie silnikiem
[quote="Tanner"]Ja zawsze redukuje pokolei w doł do 2 albo 1, zawsze z międzygazem bo baardzo przyjemnie strzela :-D /quote]
zdecydowanie
zdecydowanie
Re: Hamowanie silnikiem
To Megane 3 RS ma dwumasę ? ale czemu :shock:
Lancia Ypsilon 1.2 60KM -> Renault Clio Sport 2.0 182KM -> Suzuki Swift 1.0 53KM -> Renault Megane RS 2.0 250KM