Strona 1 z 8

Megane III RS - daily?

: 26 sie 2018, 20:47
autor: JasonBoo
Cześć,
zamierzam wymienić samochód na coś młodszego i jeśli się da, to mocniejszego, ale niekoniecznie droższego w eksploatacji :D
Zacząłem od budżetu 30k zł i szukaniu Civica UFO TypeR, później Laguna Coupe 2.0T - ale Civica mi odradzono do mojego użytkowania, a Laguna do mnie jakoś nie przemawia...
Później szedłem w stronę ekonomii - Astra GTC 1.4 140 KM - później chip na 170KM i LPG, ale... ładny egzemplarz z navi (zależy mi na muzyce przez BT) to wydatek powyżej 40k zł i tu dochodzę do Meg III RS, która podobała mi się od dłuższego czasu, ale odrzucałem ją z uwagi na cenę 45k vs 30k, które chciałem wydać.

Trafiłem tutaj, przejrzałem tematy, trochę się dowiedziałem, ale mam jeszcze kilka pytań i chciałbym poznać Wasze opinie na temat sensowności zakupu dla moich wymagań i możliwości :)
Od razu napiszę, że chciałbym zamontować LPG, może też chip tuning (nie taki z Allegro :D) na jakąś bezpieczną wartość i żeby zoptymalizować dawkowanie paliwa.

1. Czy mając te ~45k zł mogę w ogóle myśleć o zakupie III RS? Przeglądam otomoto i jest trochę aut w tym przedziale, oczywiście przed zakupem odwiedziłbym ASO i sprawdził na bimmer check.
Np.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2

2. Jak wygląda koszt utrzymania takiej Megane, dużo części pasuje ze zwykłej, czy raczej większość produkowana tylko do RS?
Chciałbym żeby auto było tańsze lub podobnie drogie jak moje obecne (mam trochę części unikatowych, tylko dla mojego silnika, także koszty napraw są zauważalnie wysokie)
Dla przykładu w moim samochodzie:
-tarcza hamulcowa - 250zł/szt, klocki ~100-150zł/oś
-rozrząd z wymianą - 3.5 roku temu płaciłem 1200-1300 zł
-zawieszenie - wielowahacz, także raczej droższa sprawa
-amortyzatory tył - 650 zł/komplet
-przegub wewnętrzny z półośką - wymieniam co rok-półtora, bo więcej nie wytrzyma - 600-700 zł strona kierowcy

3. Jakie jest realne spalanie?
Moja codzienna jazda do pracy to w jedną stronę: 3km miasto, 28km autostrada (jeżdżę 140km/h), 4 km miasto.
W drodze do pracy zależałoby mi na niskim spalaniu, nie oczekuję, że auto z taką mocą będzie palić 7l benzyny :D

Z góry dzięki za pomoc :)

Re: Megane III RS - daily?

: 26 sie 2018, 21:55
autor: koma600
Doliczysz gaz i mapę i wyjdzie cię 50tyś i tak dalej i dalej

Re: Megane III RS - daily?

: 27 sie 2018, 8:09
autor: JasonBoo
Tak, zdaję sobie sprawę, budżet ma być na zakup samochodu. LPG i reszta będzie później I nie liczę tego do tych ~45k ;)

Re: Megane III RS - daily?

: 27 sie 2018, 8:25
autor: koma600
Myślę że coś znajdziesz, części to wszystko pod rs od zwykłego to możesz wycieraczki założyć, lub dywanik czy inna bzdure. Kwestia jaki egzemplarz ci się trafi i jak duzo pochłonie pakiet startowy.

Re: Megane III RS - daily?

: 27 sie 2018, 9:42
autor: LiszoGt
oh... pakiet startowy... słowo klucz.. :D

Re: Megane III RS - daily?

: 27 sie 2018, 11:30
autor: JasonBoo
Czyli nie jest tak kolorowo jak myślałem :/

Re: Megane III RS - daily?

: 28 sie 2018, 11:10
autor: drive
Możesz iść na kompromis i szukać gt ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Megane III RS - daily?

: 28 sie 2018, 13:38
autor: aro821
Czemu laguna nie przemawia? Z budżetu by sporo zostało na chipsa i LPG

Re: Megane III RS - daily?

: 28 sie 2018, 20:02
autor: JasonBoo
Paskudny przód, chyba trzeba będzie odpuścić RS i iść w kierunku rozsądku - jakiś Leon FR czy coś.

Re: Megane III RS - daily?

: 28 sie 2018, 23:16
autor: koma600
Niewiem czy do fr założysz lpg

Re: Megane III RS - daily?

: 29 sie 2018, 8:54
autor: LiszoGt
Leony ssają :D moją GT robię Leonka cupre II 340 hpz jego procedurką lub bez :D :D . (mierzyliśmy się w mieście, tak mniej więcej do 150 nie wiem jakby to było na a4.. :D ale pewnie bym dostał lanie) Narzeka tylko na jedno, na spalanie....
Nie wiem tez jakie masz priorytety.. :-D
Znajdź sobie dobrą sztukę GT zrobisz parę modów i masz 300 i lpg :) Części jak i ubezpieczenie 50% z rs-a 8-) (np - tarcze oem przód + klocki 480 zl kpl - rozrząd ok 400 zl ) / albo odłóż jeszcze trochę i poluj na rs-a

Moj kumpel ma fajna sztukę, kolor biały 2010 , wszystko porobione chce 42k, cup recearo,wydech 3,sprzęgło,nowy silnik itd... Tylko ,ze jest to anglik :-P nie wiem czy się boisz czy nie,ale dałem ci alternatywę - wiec na pw

Re: Megane III RS - daily?

: 29 sie 2018, 10:19
autor: Yerzo
A może Focusa ST z lat 2005-2011 ? 5 cylindrów, ładnie znosi gaz, duże możliwości rozwojowe, znajdziesz poniżej 30 tysięcy.

Re: Megane III RS - daily?

: 04 wrz 2018, 10:24
autor: Pływak
JasonBoo pisze:Cześć
Siema, też robiłem przesiadka z Alfy wiec może rozwieje twoje wątpliwości. Tak, za 45k zł kupisz RS'a ale jak to twój cały budżet to odpuść, jak masz 5-10Kzł dodatkowo to kupuj śmiało.

Części?

Komplet tarcz oryginalnych Renault 650zł na przód, klocki 350zł. Zamienniki Brembo tarcze 550zl, klocki 150zł.
Rozrząd? kompletny zestaw INA troszkę ponad 300zł wymiana to już zależy od miasta od 150zł do 500zł
Świece? Dość drogie bo zalecane są irydowe NGK 50-60zł sztuka ale biorąc pod uwagę żywotność koszt znikomy.
Pakiet startowy czyli olej, filtry, rozrząd, świece kosztował mnie chyba koło 1200zł
Zawieszenie? Fakt wielowahacza nie ma ale żeby to auto trzymało się drogi w wersji RS jest zupełnie inna konstrukcja zawieszenia jak w pozostałych Megankach. Są po 3 sworznie na stronę i dolny wahacz. Najczęściej padają dolne sworznie zwrotnicy. Te zwrotnicy kosztują ok 150zł sztuka (są 4), a wahacza koło 200zł sztuka (są 2)

Inne drogie niespodzianki, które mogą wyjść przy aucie z przebiegiem koło 100K km? Dumas i sprzęgło. Nie ma zamienników cały komplet OE u forumowego kolegi ok 3K zł w zależności od dostępności w dodatku łożyska w skrzyni lubią się wysypać i trzeba ją wybebeszać. Jak będziesz miał kumulacje czyli i dwumas i łożyska to minimum 5K zł trzeba będzie położyć. Drogie sa tez tarcze tył bo reno wymyśliło, ze w ich autach tarcza piasta, łożysko, i pierścień ABS są razem. Tak jest w zwykłej meganie i tak jest w RS sek w tym, ze RS ma większa średnice tarczy jak zwykła megana. Do niedawna były tylko tarcze OE po 6-7stów sztuka, teraz na szczęście pojawiają się już zamienniki o wiele taniej.

Ubezpieczanie na RS'a nie odstaje od innych aut. Płaciłem 3 miesiące temu 482zł za samo OC na rok :)

LPG? Bezproblemowe. Koszt instalacji ok 3400zł. Stag Qbox lub KME Nevo, do tego wtryski Eko Power lub Yeti i reduktor KME TWIN lub Magic Power i masz zapas na jakieś 320-340KM. Miałem zakładać i temat zglebiłem dość poważnie ale tak się złożyło, ze w końcu nie założyłem, a szkoda bo zwróciło by się już dawno temu, a teraz bym śmigał za połowę ceny. Spalanie w trasie przy dynamicznej jeździe 10-11. zamulając idzie zejść do 8,5-9 ale to nie jazda. Po mieście 13-14. Przy pałowaniu? 20 może braknąć ;)

Ogólnie jak kupisz auto gdzie najdroższe bolączki są zrobione będzie ok, a jak nie były jeszcze robione dorzuć ewentualny pakiet rozruchowy minimum 5K zł, który może się przydać w ciągu kilku miesięcy po zakupie. Koszty są sporo wyższe niż zwykłej Megany ale chyba najniższe za auto o tych osiągach i tym prowadzeniu.

Opcje masz dwie albo poczekać i kupić coś co będzie w 100% spełniać twoje oczekiwania czyli RS albo kupić coś tańszego i później pluć sobie w brodę, ze jednak to nie ejst to co chcieliśmy. Na twoim miejscu zaczekał bym pół roku rok. Ceny RS trochę spadną Ty trochę siana odłożysz jak potrzebujesz auto na już brałbym Focusa 2 ST FL tak jak kolega wyżej wspomniał.

Re: Megane III RS - daily?

: 04 wrz 2018, 15:49
autor: JasonBoo
Akurat nie zamierzałem i nie zamierzam wydawać więcej na auto z tego rocznika.
W takim razie wolę postawić na rozsądek i sporo młodsze auto za tę samą ceną.

Re: Megane III RS - daily?

: 05 wrz 2018, 14:07
autor: LiszoGt
Pływak, pochwal się gdzie robią OC za 490 zł do rs-a :) bo coś nie dowierzam.. :D albo po prostu zróbmy akcje grupową na to OC :-P