Megane III RS - daily?
: 26 sie 2018, 20:47
Cześć,
zamierzam wymienić samochód na coś młodszego i jeśli się da, to mocniejszego, ale niekoniecznie droższego w eksploatacji
Zacząłem od budżetu 30k zł i szukaniu Civica UFO TypeR, później Laguna Coupe 2.0T - ale Civica mi odradzono do mojego użytkowania, a Laguna do mnie jakoś nie przemawia...
Później szedłem w stronę ekonomii - Astra GTC 1.4 140 KM - później chip na 170KM i LPG, ale... ładny egzemplarz z navi (zależy mi na muzyce przez BT) to wydatek powyżej 40k zł i tu dochodzę do Meg III RS, która podobała mi się od dłuższego czasu, ale odrzucałem ją z uwagi na cenę 45k vs 30k, które chciałem wydać.
Trafiłem tutaj, przejrzałem tematy, trochę się dowiedziałem, ale mam jeszcze kilka pytań i chciałbym poznać Wasze opinie na temat sensowności zakupu dla moich wymagań i możliwości
Od razu napiszę, że chciałbym zamontować LPG, może też chip tuning (nie taki z Allegro ) na jakąś bezpieczną wartość i żeby zoptymalizować dawkowanie paliwa.
1. Czy mając te ~45k zł mogę w ogóle myśleć o zakupie III RS? Przeglądam otomoto i jest trochę aut w tym przedziale, oczywiście przed zakupem odwiedziłbym ASO i sprawdził na bimmer check.
Np.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2
2. Jak wygląda koszt utrzymania takiej Megane, dużo części pasuje ze zwykłej, czy raczej większość produkowana tylko do RS?
Chciałbym żeby auto było tańsze lub podobnie drogie jak moje obecne (mam trochę części unikatowych, tylko dla mojego silnika, także koszty napraw są zauważalnie wysokie)
Dla przykładu w moim samochodzie:
-tarcza hamulcowa - 250zł/szt, klocki ~100-150zł/oś
-rozrząd z wymianą - 3.5 roku temu płaciłem 1200-1300 zł
-zawieszenie - wielowahacz, także raczej droższa sprawa
-amortyzatory tył - 650 zł/komplet
-przegub wewnętrzny z półośką - wymieniam co rok-półtora, bo więcej nie wytrzyma - 600-700 zł strona kierowcy
3. Jakie jest realne spalanie?
Moja codzienna jazda do pracy to w jedną stronę: 3km miasto, 28km autostrada (jeżdżę 140km/h), 4 km miasto.
W drodze do pracy zależałoby mi na niskim spalaniu, nie oczekuję, że auto z taką mocą będzie palić 7l benzyny
Z góry dzięki za pomoc
zamierzam wymienić samochód na coś młodszego i jeśli się da, to mocniejszego, ale niekoniecznie droższego w eksploatacji
Zacząłem od budżetu 30k zł i szukaniu Civica UFO TypeR, później Laguna Coupe 2.0T - ale Civica mi odradzono do mojego użytkowania, a Laguna do mnie jakoś nie przemawia...
Później szedłem w stronę ekonomii - Astra GTC 1.4 140 KM - później chip na 170KM i LPG, ale... ładny egzemplarz z navi (zależy mi na muzyce przez BT) to wydatek powyżej 40k zł i tu dochodzę do Meg III RS, która podobała mi się od dłuższego czasu, ale odrzucałem ją z uwagi na cenę 45k vs 30k, które chciałem wydać.
Trafiłem tutaj, przejrzałem tematy, trochę się dowiedziałem, ale mam jeszcze kilka pytań i chciałbym poznać Wasze opinie na temat sensowności zakupu dla moich wymagań i możliwości
Od razu napiszę, że chciałbym zamontować LPG, może też chip tuning (nie taki z Allegro ) na jakąś bezpieczną wartość i żeby zoptymalizować dawkowanie paliwa.
1. Czy mając te ~45k zł mogę w ogóle myśleć o zakupie III RS? Przeglądam otomoto i jest trochę aut w tym przedziale, oczywiście przed zakupem odwiedziłbym ASO i sprawdził na bimmer check.
Np.
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-m ... 4487b16bc2
2. Jak wygląda koszt utrzymania takiej Megane, dużo części pasuje ze zwykłej, czy raczej większość produkowana tylko do RS?
Chciałbym żeby auto było tańsze lub podobnie drogie jak moje obecne (mam trochę części unikatowych, tylko dla mojego silnika, także koszty napraw są zauważalnie wysokie)
Dla przykładu w moim samochodzie:
-tarcza hamulcowa - 250zł/szt, klocki ~100-150zł/oś
-rozrząd z wymianą - 3.5 roku temu płaciłem 1200-1300 zł
-zawieszenie - wielowahacz, także raczej droższa sprawa
-amortyzatory tył - 650 zł/komplet
-przegub wewnętrzny z półośką - wymieniam co rok-półtora, bo więcej nie wytrzyma - 600-700 zł strona kierowcy
3. Jakie jest realne spalanie?
Moja codzienna jazda do pracy to w jedną stronę: 3km miasto, 28km autostrada (jeżdżę 140km/h), 4 km miasto.
W drodze do pracy zależałoby mi na niskim spalaniu, nie oczekuję, że auto z taką mocą będzie palić 7l benzyny
Z góry dzięki za pomoc