CLIP
Re: CLIP
Kasuje błędy TYLKO silnika, nic innego nie skasujesz.usn pisze:ELM327 + Torque Pro kasuje błędyq3ok pisze:elm327 do podstawowej diagnostyki pracy silnika jest wystarczajacy.
do tego niekoniecznie torque pro, a np. pcmscan lub scantool.
pamietaj-bledow tym nie skasujesz.
- biernat
- Real RS Owner
- Posty: 256
- Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
- Miejscowość: Kraków
- Samochód: Clio 3ph2 RS
Re: CLIP
Tak, bo tego wymaga standard OBDII, pewna część parametrów do odczytu (związane ze spalaniem i przez to ochroną środowiska) ma być wszędzie taka sama i dostępna praktycznie każdym interfejsem diagnostycznym, co za tym idzie obsługa błędów związanych z wtryskiem też. Resztę już sobie producent robi po swojemu, dlatego zostaje tylko Clip.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: CLIP
Możliwe, ja kasowałem akurat silnika.q3ok pisze:Kasuje błędy TYLKO silnika, nic innego nie skasujesz.usn pisze:ELM327 + Torque Pro kasuje błędyq3ok pisze:elm327 do podstawowej diagnostyki pracy silnika jest wystarczajacy.
do tego niekoniecznie torque pro, a np. pcmscan lub scantool.
pamietaj-bledow tym nie skasujesz.
Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że nie skasujesz żadnego.
- biernat
- Real RS Owner
- Posty: 256
- Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
- Miejscowość: Kraków
- Samochód: Clio 3ph2 RS
Re: CLIP
Właśnie miałem okazję to sprawdzić, bo wyskoczył mi błąd katalizatora. Chciałem go usunąć ELMem i Torque PRO, ale nie da rady, także pozostaje tylko CLIP. Swoją drogą, to czy da się wyłączyć jakoś CLIPem diagnostykę na drugiej lambdzie, żeby pozbyć się tego błędu na zawsze?
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane
Re: CLIP
Nie chce mi się wierzyć, że nie da się tego błędu skasować. Musi się dać. Może źle to robisz? Czasami wystarczy robić kasowanie bez skanowania błędów. Na zapłonie. Bez odpalania. Kasujesz- odpalasz.
Jaki to dokładnie błąd?
Jaki to dokładnie błąd?
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: CLIP
Próbowałeś ELM na zimnym silniku?biernat pisze:Właśnie miałem okazję to sprawdzić, bo wyskoczył mi błąd katalizatora. Chciałem go usunąć ELMem i Torque PRO, ale nie da rady, także pozostaje tylko CLIP. Swoją drogą, to czy da się wyłączyć jakoś CLIPem diagnostykę na drugiej lambdzie, żeby pozbyć się tego błędu na zawsze?
Mam Torqu Pro na androida, połączony przez Wifi.
Błąd dało się kasować tylko wtedy, gdy silnik był wyłączony (karta w czytniku).
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane
Re: CLIP
Zawsze kolejność jest taka:
1. Zapłon
2. Łączenie z OBD
3. Skanowanie błędów.
4. Kasowanie
5. Odpalanie lub wyłączenie zapłonu i odpalenie.
Jeśli błąd jest oporny, to próbujemy kilka razy, jak dalej się wyświetla, to robimy procedurę bez skanowania błędów- od razu kasujemy.
1. Zapłon
2. Łączenie z OBD
3. Skanowanie błędów.
4. Kasowanie
5. Odpalanie lub wyłączenie zapłonu i odpalenie.
Jeśli błąd jest oporny, to próbujemy kilka razy, jak dalej się wyświetla, to robimy procedurę bez skanowania błędów- od razu kasujemy.
Re: CLIP
Chyba tylko w mapie sterownika. Ogólnie CLIP to wcale nie jest taki znakomity. Wolałbym interfejs jak np. COBB robi do EcoBoostów. CLIP jest toporny i musisz łazić z tabletem / laptopem na Windowsie żeby cokolwiek sprawdzić lub zrobić.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane
Re: CLIP
W Clipie od razu sprawdź, czy masz zasilanie. Jak dobrze zainstalujesz wszystko, to nie będzie problemu z kontrolką CAN, za to ISO lubi się w ogóle nie świecić ostatnio. Od wersji chyba v1.6 wymagane jest dodatkowe zasilanie dla CLIPa, jeśli nie ma dostarczonych 13V po OBD. W praktyce wygląda tak, że często nawet jak napięcie jest ponad 13V na OBD, to i tak ISO się nie pali i z sondy du..a.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 sty 2015, 18:58
- Miejscowość: Warszawa Wilanów
- Samochód: Megane3 12tce 116KM
- Kontakt:
Re: CLIP
Napięcie powyżej 13V jest potrzebne przy wykonywaniu reprogu modułów. Serwisy są wyposażone w zasilacze które podpinają na klemy AKU żeby zabezpieczyć napięcie. Poniekąd to jest słuszne. Przy reprogu i tak zawsze się podłączało alternatywne zasilanie. Ja zawsze podłaczałem drugie auto na kablach. Spadek napięcia w trakcie reprogu to w zasadzie uśmiercenie tego modułu. Teraz od którejś wersji wymuszone zostało sprawdzanie tego napięcia przez samą sondę.
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane