CLIP

Awatar użytkownika
biernat
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 256
Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
Miejscowość: Kraków
Samochód: Clio 3ph2 RS

Re: CLIP

Właśnie po bluetooth.
Awatar użytkownika
q3ok
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 390
Rejestracja: 06 wrz 2014, 17:08
Miejscowość: Śląsk
Samochód: R26

Re: CLIP

usn pisze:
q3ok pisze:elm327 do podstawowej diagnostyki pracy silnika jest wystarczajacy.
do tego niekoniecznie torque pro, a np. pcmscan lub scantool.
pamietaj-bledow tym nie skasujesz.
ELM327 + Torque Pro kasuje błędy
Kasuje błędy TYLKO silnika, nic innego nie skasujesz.
Awatar użytkownika
biernat
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 256
Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
Miejscowość: Kraków
Samochód: Clio 3ph2 RS

Re: CLIP

Tak, bo tego wymaga standard OBDII, pewna część parametrów do odczytu (związane ze spalaniem i przez to ochroną środowiska) ma być wszędzie taka sama i dostępna praktycznie każdym interfejsem diagnostycznym, co za tym idzie obsługa błędów związanych z wtryskiem też. Resztę już sobie producent robi po swojemu, dlatego zostaje tylko Clip.
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: CLIP

q3ok pisze:
usn pisze:
q3ok pisze:elm327 do podstawowej diagnostyki pracy silnika jest wystarczajacy.
do tego niekoniecznie torque pro, a np. pcmscan lub scantool.
pamietaj-bledow tym nie skasujesz.
ELM327 + Torque Pro kasuje błędy
Kasuje błędy TYLKO silnika, nic innego nie skasujesz.
Możliwe, ja kasowałem akurat silnika.
Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem, że nie skasujesz żadnego.
Awatar użytkownika
biernat
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 256
Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
Miejscowość: Kraków
Samochód: Clio 3ph2 RS

Re: CLIP

Właśnie miałem okazję to sprawdzić, bo wyskoczył mi błąd katalizatora. Chciałem go usunąć ELMem i Torque PRO, ale nie da rady, także pozostaje tylko CLIP. Swoją drogą, to czy da się wyłączyć jakoś CLIPem diagnostykę na drugiej lambdzie, żeby pozbyć się tego błędu na zawsze?
marcinecznik
Posty: 191
Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
Samochód: megane

Re: CLIP

Nie chce mi się wierzyć, że nie da się tego błędu skasować. Musi się dać. Może źle to robisz? Czasami wystarczy robić kasowanie bez skanowania błędów. Na zapłonie. Bez odpalania. Kasujesz- odpalasz.
Jaki to dokładnie błąd?
Awatar użytkownika
usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 742
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Superb

Re: CLIP

biernat pisze:Właśnie miałem okazję to sprawdzić, bo wyskoczył mi błąd katalizatora. Chciałem go usunąć ELMem i Torque PRO, ale nie da rady, także pozostaje tylko CLIP. Swoją drogą, to czy da się wyłączyć jakoś CLIPem diagnostykę na drugiej lambdzie, żeby pozbyć się tego błędu na zawsze?
Próbowałeś ELM na zimnym silniku?
Mam Torqu Pro na androida, połączony przez Wifi.
Błąd dało się kasować tylko wtedy, gdy silnik był wyłączony (karta w czytniku).
marcinecznik
Posty: 191
Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
Samochód: megane

Re: CLIP

Zawsze kolejność jest taka:
1. Zapłon
2. Łączenie z OBD
3. Skanowanie błędów.
4. Kasowanie
5. Odpalanie lub wyłączenie zapłonu i odpalenie.

Jeśli błąd jest oporny, to próbujemy kilka razy, jak dalej się wyświetla, to robimy procedurę bez skanowania błędów- od razu kasujemy.
Awatar użytkownika
biernat
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 256
Rejestracja: 22 gru 2014, 9:53
Miejscowość: Kraków
Samochód: Clio 3ph2 RS

Re: CLIP

Ok, ja próbowałem kasować na odpalonym silniku, spróbuję na zgaszonym. Ale CLIPa i tak mam mieć, więc jeśli jest jakaś opcja wyłączenia diagnostyki katalizatora to chętnie skorzystam.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: CLIP

Chyba tylko w mapie sterownika. Ogólnie CLIP to wcale nie jest taki znakomity. Wolałbym interfejs jak np. COBB robi do EcoBoostów. CLIP jest toporny i musisz łazić z tabletem / laptopem na Windowsie żeby cokolwiek sprawdzić lub zrobić.
marcinecznik
Posty: 191
Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
Samochód: megane

Re: CLIP

W Clipie od razu sprawdź, czy masz zasilanie. Jak dobrze zainstalujesz wszystko, to nie będzie problemu z kontrolką CAN, za to ISO lubi się w ogóle nie świecić ostatnio. Od wersji chyba v1.6 wymagane jest dodatkowe zasilanie dla CLIPa, jeśli nie ma dostarczonych 13V po OBD. W praktyce wygląda tak, że często nawet jak napięcie jest ponad 13V na OBD, to i tak ISO się nie pali i z sondy du..a.
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: CLIP

A skąd wziąć napięcie powyżej 13V na wyłączonym silniku?
marcinecznik
Posty: 191
Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
Samochód: megane

Re: CLIP

Mówię o włączonym silniku. I też jest problem.
Oktawiusz
Posty: 32
Rejestracja: 24 sty 2015, 18:58
Miejscowość: Warszawa Wilanów
Samochód: Megane3 12tce 116KM
Kontakt:

Re: CLIP

Napięcie powyżej 13V jest potrzebne przy wykonywaniu reprogu modułów. Serwisy są wyposażone w zasilacze które podpinają na klemy AKU żeby zabezpieczyć napięcie. Poniekąd to jest słuszne. Przy reprogu i tak zawsze się podłączało alternatywne zasilanie. Ja zawsze podłaczałem drugie auto na kablach. Spadek napięcia w trakcie reprogu to w zasadzie uśmiercenie tego modułu. Teraz od którejś wersji wymuszone zostało sprawdzanie tego napięcia przez samą sondę.
marcinecznik
Posty: 191
Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
Samochód: megane

Re: CLIP

Ale okej. Mam 13,2 napięcia na module OBD. I jest powyżej 13. Będzie działało? :)
ODPOWIEDZ