Witam serdecznie.
Znajomy ma zamiar kupic Megane RS 225 z 2005 roku. Ja jezdze Laguna GT 204 z 2005 roku. Chcialem zapytac, bardziej obeznanych znawcow marki Renault, o roznice w mechanice obu aut.
Na co zwrocic uwage przy kupnie Megany? Jakie sa jej typowe "bolaczki"?? takie jak w Lagunie, np. czujniki ksenonow, kolo pasowe walu korbowego, sprezarka klimy itp?
Czy zawieszenie w obu autach (tylna belka, wahacze, sworznie itp) sa takie same, na tej samej zasadzie budowane?
Jak to jest z silnikiem? Niby taki sam F4RT, ale jednak, a wrecz na pewno, sie roznia.. Nie wiem czy tylko wtryskami, dmuchawa i programe?
Chce pomoc znajomemu i za wczasu sie przygotowac..
p.s. czy w Megane zlacze OBD jest tam gdzie w Lalce?
p.s2. jesli dubluje temat to przepraszam i prosze o pokierowanie. szukajka mi nic nie wyrzuca..
Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
na co zwrócić uwagę przy zakupie :
1) zawieszenie przednie pod kątem luzów, stan amortyzatorów, luzy na przekładni kierowniczej, stan łożysk zwrotnic (czy kierownica wraca na położenie do jazdy na wprost po skręcie kół - podczas jazdy)
W ASO dostępne są całe wahacze (dość drogie naturalnie) ale można wymienić sworznie z Espace i Silentblock Wahacza ze zwykłej Megane, Amorki natomiast musisz kupić oryginały sztuka ok 1200 zł lub kupić komplet a UK za ok 1500 z transportem, do łożysk zwrotnic często dostaje się bród i zapiekają się ASO przewiduje wyminę całej zwrotnicy za ok 3tyś ale można je regenerować (instrukcje na forum) na forum są opisane elementy zawieszenia
2) Sprzęgło i dwumasa, jedno i drugie nie należny do zbyt trwałych ,
3) wszystkie upierdliwości z innych Megane tj.
sterowniki szyb, fotokomórki i pstryczki w klamkach Hands free, kostki elektryczne i brak styku w nich, skrzypiące plastiki... generalnie pierdoły ale upierdliwe
4) silniki się różnią: tłoki są "słabsze" jest inne mniejsze turbo i mniejsze wtryski
5) Gniazdo OBD jest ukryte za klapka poniżej czytnika kart
to tak po krotce
1) zawieszenie przednie pod kątem luzów, stan amortyzatorów, luzy na przekładni kierowniczej, stan łożysk zwrotnic (czy kierownica wraca na położenie do jazdy na wprost po skręcie kół - podczas jazdy)
W ASO dostępne są całe wahacze (dość drogie naturalnie) ale można wymienić sworznie z Espace i Silentblock Wahacza ze zwykłej Megane, Amorki natomiast musisz kupić oryginały sztuka ok 1200 zł lub kupić komplet a UK za ok 1500 z transportem, do łożysk zwrotnic często dostaje się bród i zapiekają się ASO przewiduje wyminę całej zwrotnicy za ok 3tyś ale można je regenerować (instrukcje na forum) na forum są opisane elementy zawieszenia
2) Sprzęgło i dwumasa, jedno i drugie nie należny do zbyt trwałych ,
3) wszystkie upierdliwości z innych Megane tj.
sterowniki szyb, fotokomórki i pstryczki w klamkach Hands free, kostki elektryczne i brak styku w nich, skrzypiące plastiki... generalnie pierdoły ale upierdliwe
4) silniki się różnią: tłoki są "słabsze" jest inne mniejsze turbo i mniejsze wtryski
5) Gniazdo OBD jest ukryte za klapka poniżej czytnika kart
to tak po krotce
Megane II Sport - kompendium wiedzy- Update
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Megane 2005 to będzie przedlift - ZAWSZE JEśli sprzedawca ma wersje poliftową i mówi że jest prawidłowo to temat takiego auta należy odpuścić?
Wersje przed i poliftowe różnią się: zderzak przód + światła przód, światła tył, w srodku inne zegary + całe podświetlenie (białe w poliftach, pomarańczowe w przedliftowych), na fotelach haft renault sport jest w innym miejscu (zgłówki w poliftach, oparcie w przedliftach). Czcionka napisu Renault sport też się zmieniła w wersjach poliftowych jak i umieszczenie znaczka na tylnej klapie (w poliftach z prawej strony, w przedliftach z lewej strony)
Tak jak krizz napisał najważniejsze jest zawieszenie (amory nie pasują ze zwykłego megane!!!) tak jeszcze zwrócił bym uwagę na hamulce. O ile klocki nie są dużym kosztem to przednie tarcze ni d ość że trudno dostać to do najtańszych też nie należą (w ASO kroją okrutnie).
Do powyższego dorzuciłbym jeszcze zwrócenie uwagi na przetwornicę xenonu - w przedliftach xenon był ZAWSZE! Przetwornica jest 12PINowa z wbudowanym modułem samopoziomowania. Często się zdarza że jak reflektor paruje dostaje się do niej woda. Nowa w sklepie nie do dostania. Używki ceny 350+. Nie każdą da się zregenerować...
Przy autach modyfikowanych trzeba uważać na moment obrotowy. Górna granica seryjnych śrub korbowodów to 400Nm (a czasami lubią pękać i przy mniejszym momencie...)
Wersje przed i poliftowe różnią się: zderzak przód + światła przód, światła tył, w srodku inne zegary + całe podświetlenie (białe w poliftach, pomarańczowe w przedliftowych), na fotelach haft renault sport jest w innym miejscu (zgłówki w poliftach, oparcie w przedliftach). Czcionka napisu Renault sport też się zmieniła w wersjach poliftowych jak i umieszczenie znaczka na tylnej klapie (w poliftach z prawej strony, w przedliftach z lewej strony)
Tak jak krizz napisał najważniejsze jest zawieszenie (amory nie pasują ze zwykłego megane!!!) tak jeszcze zwrócił bym uwagę na hamulce. O ile klocki nie są dużym kosztem to przednie tarcze ni d ość że trudno dostać to do najtańszych też nie należą (w ASO kroją okrutnie).
Do powyższego dorzuciłbym jeszcze zwrócenie uwagi na przetwornicę xenonu - w przedliftach xenon był ZAWSZE! Przetwornica jest 12PINowa z wbudowanym modułem samopoziomowania. Często się zdarza że jak reflektor paruje dostaje się do niej woda. Nowa w sklepie nie do dostania. Używki ceny 350+. Nie każdą da się zregenerować...
Przy autach modyfikowanych trzeba uważać na moment obrotowy. Górna granica seryjnych śrub korbowodów to 400Nm (a czasami lubią pękać i przy mniejszym momencie...)
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Tutaj piszesz o różnicach MIIRS i LIIGT? Akurat te elementy są dokładnie takie same. Z Shymkiem kiedyś porównywaliśmy (korespondencyjnie) w Dialogsie i wyszło na to, że: korby, tłoki, turbo, wtryski są takie same w jego RS i mojej GT. Jeśli chodzi o zwykłą Lagunę 2.0T (163 i 170 KM) to faktycznie te elementy się różnią i są słabsze tudzież mniejsze.krrizz pisze:4) silniki się różnią: tłoki są "słabsze" jest inne mniejsze turbo i mniejsze wtryski
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Zeus porównywałem z silnikiem z Megane 163 bo chyba taki ma Laguna ?? przyznaje Laguny w ogóle nie znam
Gregonek - wrzuć linka do ogłoszenia może coś powiemy o nim
Gregonek - wrzuć linka do ogłoszenia może coś powiemy o nim
Ostatnio zmieniony 01 lis 2014, 13:28 przez krrizz, łącznie zmieniany 1 raz.
Megane II Sport - kompendium wiedzy- Update
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
No to tak jak wyżej napisałem. GT ma praktycznie taki sam silnik jak MIIRS, a zwykła 2.0T ma tak samo "słabszy" jak w zwykłej Megane. W skrócie: LII GT == MII RS > LII 2.0T == MII 2.0T.
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Laguna GT miała 205KM ;-) i po nr części jest to samo co w silniku Meg2Sport
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Witam.
Dzieki wielkie wszystkim za rozwiniecie tematu. Wiele ciekawostek piszecie Panowie..
Czyli poliftowa Laguna bedzie od 2006 roku?
Czy przetwornice xenonu z autopoziomowaniem mozna sprawdzic bez rozbierania lamp? Np. tak jak w Lagunie, ze auto wykonuje test po kazdym wlaczeniu zaplonu (lampy w dol max, pozniej do gory, a pozniej w ustalona pozycje)?
Shymek swietnie opisales, roznice przed liftem i po.. Z takim opisem mozna "isc walczyc"..
Dysponuje moze ktos danymi z przyspieszenia Megane RS225 vs Laguna GT? Ale takimi rzeczywistymi, np robionymi przez siebie? Ciekawi mnie ile szybciej Megana sie zbierze od zera, niz Laguna..
Jeszcze raz wielkie podziekowanie dla Was Panowie..
Dzieki wielkie wszystkim za rozwiniecie tematu. Wiele ciekawostek piszecie Panowie..
Czyli poliftowa Laguna bedzie od 2006 roku?
Czy przetwornice xenonu z autopoziomowaniem mozna sprawdzic bez rozbierania lamp? Np. tak jak w Lagunie, ze auto wykonuje test po kazdym wlaczeniu zaplonu (lampy w dol max, pozniej do gory, a pozniej w ustalona pozycje)?
Shymek swietnie opisales, roznice przed liftem i po.. Z takim opisem mozna "isc walczyc"..
Dysponuje moze ktos danymi z przyspieszenia Megane RS225 vs Laguna GT? Ale takimi rzeczywistymi, np robionymi przez siebie? Ciekawi mnie ile szybciej Megana sie zbierze od zera, niz Laguna..
Jeszcze raz wielkie podziekowanie dla Was Panowie..
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Zdrowa Meg ma katalogowe 6,5 do 100. Zdrowa Meg z modami ma mniej niż 6 ;-)
Tak przetwornice robią test po każdorazowym uruchomieniu świateł.
Tak przetwornice robią test po każdorazowym uruchomieniu świateł.
Re: Megane RS 225 vs Laguna GT 204
Megane II Sport - kompendium wiedzy- Update
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=323#323
Moja Megane
http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?t=50