Cześć,
Przy okazji ostatnich upałów przyszedł mi do głowy ten temat. To, że wyższa temperatura powietrza negatywnie wpływa na osiągi każdy wie, ale zastanawia mnie ile dokładnie tracimy tej mocy wraz ze wzrostem temperatury.
W internecie znalazłem taką tabelę http://www.godula.pl/print.php?page=art ... t&artid=14
Według niej przykładowo pomiędzy 25 a 50 stopniami mamy spadek 4% mocy.
Ciekawi mnie czy faktycznie tak to wygląda w praktyce (oczywiście mam na myśli zwłaszcza nasze Renówki). Zgaduję że przy współczesnych silnikach wpływ na to może mieć dodatkowo ECU. Ale jeśli tak, to jaki? Dla bezpieczeństwa obniża moc jeszcze bardziej, czy może kompensuje stratę podnosząc doładowanie?
Badał ktoś głębiej ten temat? Może mierzyliście przyspieszenie przy różnych temperaturach? Ciekawi mnie jak bardzo opłacalna jest walka o obniżenie temperatury w dolocie montując chociażby wydajniejszy intercooler.
Temperatura w dolocie a moc
Re: Temperatura w dolocie a moc
Sensowna granica umowna to 50 stopni. Powyżej włączają się limitery termiczne.
Ecu nie podniesie doładowania aby zrównoważyć straty. Każdy tabryczny program ma za zadanie chronić jednostkę napędową. Nie katalogowa moc jest priorytetem, a ochrona przed spalaniem stukowym i normy emisji spalin. A limiterów w nowych autach jest dużo.
Ecu nie podniesie doładowania aby zrównoważyć straty. Każdy tabryczny program ma za zadanie chronić jednostkę napędową. Nie katalogowa moc jest priorytetem, a ochrona przed spalaniem stukowym i normy emisji spalin. A limiterów w nowych autach jest dużo.
- usn
- Fake RS Owner
- Posty: 742
- Rejestracja: 24 lut 2017, 22:02
- Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
- Samochód: Superb
Re: Temperatura w dolocie a moc
Dam Ci przykład na seryjnym IC z M3 RS.
Trzy kolejne pomiary, jeden po drugim - 313KM, 305KM, 277KM.
Po zamianie na Wagnera 3 kolejne pomiary praktycznie identyczne - różnica 2KM.
Ta sama hamownia, b. zbliżona temperatura otoczenia.
Trzy kolejne pomiary, jeden po drugim - 313KM, 305KM, 277KM.
Po zamianie na Wagnera 3 kolejne pomiary praktycznie identyczne - różnica 2KM.
Ta sama hamownia, b. zbliżona temperatura otoczenia.
Re: Temperatura w dolocie a moc
W 4 RS jest dobry stockowy cooler jeśli chodzi o temperatury. 30 stopniowy upał na track dayu i temp w dolocie od 38 do 45 maks.
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: Temperatura w dolocie a moc
A jaką 4 rs ma turbinę i jakie jest doładowanie w serii?Vasterad pisze:W 4 RS jest dobry stockowy cooler jeśli chodzi o temperatury. 30 stopniowy upał na track dayu i temp w dolocie od 38 do 45 maks.