Jaki masz budżet?
Szanuje zdanie shymka ale wystarczy popatrzeć na najszybsze auta na torach i zawodach i jest to Megane.
Mam i r26 i torowe trophy zrobione w pełni profesjonalnie na tor. Z chęcią służę radą.
Zakup Renault Sport- który model wybrać?
- beh
- Real RS Owner
- Posty: 265
- Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
- Miejscowość: Krakow
- Samochód: CIV RS Trophy
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
tez zgadzam sie, ze nawet lekko porobione megane bedzie szybsze niz clio. Clio moze sie cudownie prowadzic nawet z fabryki, ale wollnossacy silnik nie pomaga robic z niego rakiety ktora bedzie miala szanse z dlubnieta meganka. I to nie musi byc pewnie wielce dlubnieta.
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
To jeszcze dopisz ile kasy zostało zainwestowane w te najszybsze Meganki
Jak nie wiesz to ja Ci odpowiem: budowane własnymi siłami (czyli bez kosztów warsztatu) nie licząc zakupu samochodu za jakieś włożone 30-40tys zł
Ostatnio zakup "gotowca" z kierownicą po złej stronie to ponad 55tys zł. - tu też jeszcze trochę dojdzie.
Czyli przygotowanie Megane 2 na tor by była bardzo szybka to z autem koło 60 tys zł (minimum). W Clio by było szybkie (w swojej klasie) to koszt co najmniej o połowę niższy
Pamiętajcie że na wszystkich track day'ach meganka lata z innymi autami turbo np. również z EVO czy Subaru, a takie Clio z konkurencji ma Hondy 2,0 n/a ;-)
Jak nie wiesz to ja Ci odpowiem: budowane własnymi siłami (czyli bez kosztów warsztatu) nie licząc zakupu samochodu za jakieś włożone 30-40tys zł
Ostatnio zakup "gotowca" z kierownicą po złej stronie to ponad 55tys zł. - tu też jeszcze trochę dojdzie.
Czyli przygotowanie Megane 2 na tor by była bardzo szybka to z autem koło 60 tys zł (minimum). W Clio by było szybkie (w swojej klasie) to koszt co najmniej o połowę niższy
Pamiętajcie że na wszystkich track day'ach meganka lata z innymi autami turbo np. również z EVO czy Subaru, a takie Clio z konkurencji ma Hondy 2,0 n/a ;-)
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Dodam jeszcze że potem koledzy z Clio wrzucają silnik z Megane jak chcą iść wyżej
Shymek tak tak ale nie mówimy o swoich klasach tylko, że mając Megane np seryjne r26 do Clio r27 to Megane pojedzie szybciej, robisz program i masz 270 koni co zostawi mocno w tyle Clio na Poznaniu
Shymek tak tak ale nie mówimy o swoich klasach tylko, że mając Megane np seryjne r26 do Clio r27 to Megane pojedzie szybciej, robisz program i masz 270 koni co zostawi mocno w tyle Clio na Poznaniu
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Moje srebrne jeszcze na turbo z 2 robiło sti/Evo i seryjne focusy rs
A teraz...
I raczej nie włożyłem w nie 40 tys :-P
P.s
Kurde w sumie Paweł wsadził hehehe
A teraz...
I raczej nie włożyłem w nie 40 tys :-P
P.s
Kurde w sumie Paweł wsadził hehehe
- Pawel_Wro
- Real RS Owner
- Posty: 961
- Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane RS
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Zawias 4 tys, program 2 tys, wyrzucenie środka free,
Opony i dobre klocki DS trzeba do tego i tego,
Fotel również,
O czymś zapomniałem? Gdzie tu jest 40 tysięcy?
Pomijając fakt, że Megane będzie tańsze w zakupie...
Opony i dobre klocki DS trzeba do tego i tego,
Fotel również,
O czymś zapomniałem? Gdzie tu jest 40 tysięcy?
Pomijając fakt, że Megane będzie tańsze w zakupie...
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Szpera z montażem 6 tyś zł
Zawias z ustawieniem i montażem 6 tyś zł
Gumy wszystkie 2-5 tyś zł
Klocki i tarcze 2,5 min
Fotel i pasy 5-10 tyś
Wydech 5-7 z montażem
Turbo 2 tyś z montażem
Program 2 tyś
A reszta musi być w super stanie :)
Zawias z ustawieniem i montażem 6 tyś zł
Gumy wszystkie 2-5 tyś zł
Klocki i tarcze 2,5 min
Fotel i pasy 5-10 tyś
Wydech 5-7 z montażem
Turbo 2 tyś z montażem
Program 2 tyś
A reszta musi być w super stanie :)
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Nie zgadzam się z powyższym do końca bo:
zawias z ustawieniem i montażem do Megany jest sporo wyższym kosztem bo sam zakup KW to teraz z 9 tys? Jak pisałem koreański BC Racing to szmelc :-P i tego nie ma co brać po uwagę. Dostępność zawieszeń do clio jest sporo większa w bardziej przystępnych cenach
w Meganie kątów na belce z tyłu nie zrobisz - chyba że zainwestujesz grubo i zmienisz belkę na taką która ma demontowalne czopy
Ja piszę na przykładach porządnie zrobionych Meganek - naprawdę konkurencyjnych z porobionymi evo (bo przecież nie z seryjnymi) czy autami typu proto czyli Megane Arka Kubiaka czy budowanego pod ręką Pawła Widawskiego
Dalej - Megana tańsza w zakupie ale już taka zajechana, więc na dzień dobry inwestujesz by przywrócić auto do zdrowej serii (no i dalej będzie konstrukcyjnie starsza niż Clio)
tak więc nawet jeśli koszta podobne na sam start ale Megane nie będzie wcale tak konkurencyjne w klasie jak clio w swojej. Megankę przygotowaną to porobi Cupra na stage 2 :-P czy seryjny Golf TCR bo trzeba się liczyć właśnie tez z takimi autami w klasie których na TD jest coraz więcej
P.S. Andrzej jaki czas na Poznaniu zrobiłeś Megane (wtedy kiedy była jak najbliżej serii)? Możesz tez napisać czasy zależnie od wersji "wyposażenia" auta
moje Clio o ile mnie pamięć nie myli jak było totalną serią (na najzwyklejszym zawiasie, nawet nie na CUP) zrobiło w 2015 roku na Poznaniu czas 2:00:122 (a porobione clio CUP 1:47,xxx jakoś w 2014)
zawias z ustawieniem i montażem do Megany jest sporo wyższym kosztem bo sam zakup KW to teraz z 9 tys? Jak pisałem koreański BC Racing to szmelc :-P i tego nie ma co brać po uwagę. Dostępność zawieszeń do clio jest sporo większa w bardziej przystępnych cenach
w Meganie kątów na belce z tyłu nie zrobisz - chyba że zainwestujesz grubo i zmienisz belkę na taką która ma demontowalne czopy
Ja piszę na przykładach porządnie zrobionych Meganek - naprawdę konkurencyjnych z porobionymi evo (bo przecież nie z seryjnymi) czy autami typu proto czyli Megane Arka Kubiaka czy budowanego pod ręką Pawła Widawskiego
Dalej - Megana tańsza w zakupie ale już taka zajechana, więc na dzień dobry inwestujesz by przywrócić auto do zdrowej serii (no i dalej będzie konstrukcyjnie starsza niż Clio)
tak więc nawet jeśli koszta podobne na sam start ale Megane nie będzie wcale tak konkurencyjne w klasie jak clio w swojej. Megankę przygotowaną to porobi Cupra na stage 2 :-P czy seryjny Golf TCR bo trzeba się liczyć właśnie tez z takimi autami w klasie których na TD jest coraz więcej
P.S. Andrzej jaki czas na Poznaniu zrobiłeś Megane (wtedy kiedy była jak najbliżej serii)? Możesz tez napisać czasy zależnie od wersji "wyposażenia" auta
moje Clio o ile mnie pamięć nie myli jak było totalną serią (na najzwyklejszym zawiasie, nawet nie na CUP) zrobiło w 2015 roku na Poznaniu czas 2:00:122 (a porobione clio CUP 1:47,xxx jakoś w 2014)
- Pawel_Wro
- Real RS Owner
- Posty: 961
- Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane RS
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Shymek, idziesz w zaparte, choć matematyka z każdej strony mówi inaczej
Andrzej, ma koreański zawias i co? Ustawiony prowadzi się świetnie, regulacja tyłu? Po co skoro i tak czasy robi się lepsze niż Clio,
Andrzej seryjnym R26 robił 1,55 jak dobrze pamiętam, seryjnym plus soft.
Andrzej, ma koreański zawias i co? Ustawiony prowadzi się świetnie, regulacja tyłu? Po co skoro i tak czasy robi się lepsze niż Clio,
Andrzej seryjnym R26 robił 1,55 jak dobrze pamiętam, seryjnym plus soft.
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Shymek seria r26 tylko program zrobiłem 1.53
7s to przepaść
Srebrna chcę zejść poniżej 1.48
7s to przepaść
Srebrna chcę zejść poniżej 1.48
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
No to masz seryjne bez kubłów na zwykłym zawiasie, nic nie dotknięte kontra r26 czyli już poprawiona Megane 2 RS i to jeszcze po sofcie... Dlatego pytałem o serię bo wiem ile robi
Dodaj że r26 od zwykłego RS różni się:
- szperą w serii
- kubełkami Recaro
- stabilizatrem na belce z tyłu
- poprawionym układem hamulcowym (choćby większą pompa)
- większą mocą i momentem
- wagą (jest deko lżejsza dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów)
No i kup tanio r26 :lol:
Clio Cup z zawiasem i poprawionymi hamulcami 1:47... A ty chcesz poronionym Megane zrobić gorszy czas? :-P
W Clio w serii najbardziej brakuje właśnie szpery i to tyle, wtedy wersja np CUP zrobisz czas podobny do Megane r26
Dodaj że r26 od zwykłego RS różni się:
- szperą w serii
- kubełkami Recaro
- stabilizatrem na belce z tyłu
- poprawionym układem hamulcowym (choćby większą pompa)
- większą mocą i momentem
- wagą (jest deko lżejsza dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów)
No i kup tanio r26 :lol:
Clio Cup z zawiasem i poprawionymi hamulcami 1:47... A ty chcesz poronionym Megane zrobić gorszy czas? :-P
W Clio w serii najbardziej brakuje właśnie szpery i to tyle, wtedy wersja np CUP zrobisz czas podobny do Megane r26
- FookU
- Emeryt RS
- Posty: 3364
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
- Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
- Samochód: Clio 3RS + Kadżur
- Kontakt:
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
P.S. koreański zawias jak się rozleci to nie będzie komu go naprawić. No i z doświadczenia zagranicznych znajomych - jak ktoś dużo jeździ to koreańskie guano szybko się sypie
- ravo
- Real RS Owner
- Posty: 643
- Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Megane II R26
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
No to mega ten czas. Jak jeszcze zwykły kierowca to naprawdę szacun. Jak ja byłem to oba Clio 4 rs nie schodziły poniżej 2 min
Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?
Shymek, haha chopok, po tym co piszesz i jak odpowiadasz na uzasadnione argumenty innych śmiem twierdzić że każda inna myśl niż Twoja jest po prostu zła. Faktycznie wydałem worek pieniędzy, w końcu CAI, stab i wydech który zrobiłem z kwasa (stary zardzewiał po 20 latach :) ) żeby mieć spokój na lata kosztoway mnie zawrotne 2100zł (w tym 1500zł wydech) i masz rację - chcąc więcej mocy przesiadłem się na turbo bo jest o wiele bardziej podatne na modyfikacje.
Jak już poczytasz to być może zrozumiesz czemu Rski nie zrobią z nich "wiatraków" ani na torze, ani na ulicy. Na koniec zerknij sobie w tabelki z randomowych zawódow i przeanalizuj skąd się wzieło tyle kiwików w topce, często wśród aut z napędem na 2 osie.
Zapraszając mnie na forum hondy i pisząc że masz prawdopodobnie najlepiej utrzymany egzemplarz M2 w Polsce udowodiłes tylko że są małe szanse na to żeby prowadzić z Tobą jakąś merytoryczną dyskusje. Z mojej strony EOT.
Po raz kolejny dałeś znać o swoim WIEM NAJLEPIEJ bo niestety po raz kolejny się mylisz :D Poczytaj troszku na temat tych silników, aut, osiągów, kosztów i dlaczego pchają te motory do lotusów/mrek/rx8 itp to może zmienisz zdanie, chociaż patrząc po podejściu szanse są na to małe.Shymek pisze:Po takich modach Clio czy Meganka robią wiatraki z takich aut ale ty wiesz lepiej bo masz RSa od pół roku albo trochę dłużej. ech...
P.S.2 porównujesz auto w które wpakowałeś worek kasy na części do całkowitej serii... brak słów
Jak już poczytasz to być może zrozumiesz czemu Rski nie zrobią z nich "wiatraków" ani na torze, ani na ulicy. Na koniec zerknij sobie w tabelki z randomowych zawódow i przeanalizuj skąd się wzieło tyle kiwików w topce, często wśród aut z napędem na 2 osie.
Zapraszając mnie na forum hondy i pisząc że masz prawdopodobnie najlepiej utrzymany egzemplarz M2 w Polsce udowodiłes tylko że są małe szanse na to żeby prowadzić z Tobą jakąś merytoryczną dyskusje. Z mojej strony EOT.