Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Jaki masz budżet?

Szanuje zdanie shymka ale wystarczy popatrzeć na najszybsze auta na torach i zawodach i jest to Megane.

Mam i r26 i torowe trophy zrobione w pełni profesjonalnie na tor. Z chęcią służę radą.
Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

tez zgadzam sie, ze nawet lekko porobione megane bedzie szybsze niz clio. Clio moze sie cudownie prowadzic nawet z fabryki, ale wollnossacy silnik nie pomaga robic z niego rakiety ktora bedzie miala szanse z dlubnieta meganka. I to nie musi byc pewnie wielce dlubnieta.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

To jeszcze dopisz ile kasy zostało zainwestowane w te najszybsze Meganki :-)

Jak nie wiesz to ja Ci odpowiem: budowane własnymi siłami (czyli bez kosztów warsztatu) nie licząc zakupu samochodu za jakieś włożone 30-40tys zł
Ostatnio zakup "gotowca" z kierownicą po złej stronie to ponad 55tys zł. - tu też jeszcze trochę dojdzie.

Czyli przygotowanie Megane 2 na tor by była bardzo szybka to z autem koło 60 tys zł (minimum). W Clio by było szybkie (w swojej klasie) to koszt co najmniej o połowę niższy


Pamiętajcie że na wszystkich track day'ach meganka lata z innymi autami turbo np. również z EVO czy Subaru, a takie Clio z konkurencji ma Hondy 2,0 n/a ;-)
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Dodam jeszcze że potem koledzy z Clio wrzucają silnik z Megane jak chcą iść wyżej :-)

Shymek tak tak ale nie mówimy o swoich klasach tylko, że mając Megane np seryjne r26 do Clio r27 to Megane pojedzie szybciej, robisz program i masz 270 koni co zostawi mocno w tyle Clio na Poznaniu
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Moje srebrne jeszcze na turbo z 2 robiło sti/Evo i seryjne focusy rs
A teraz...
I raczej nie włożyłem w nie 40 tys :-P


P.s
Kurde w sumie Paweł wsadził hehehe
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Zawias 4 tys, program 2 tys, wyrzucenie środka free,
Opony i dobre klocki DS trzeba do tego i tego,
Fotel również,
O czymś zapomniałem? Gdzie tu jest 40 tysięcy?
Pomijając fakt, że Megane będzie tańsze w zakupie...
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Szpera z montażem 6 tyś zł
Zawias z ustawieniem i montażem 6 tyś zł
Gumy wszystkie 2-5 tyś zł
Klocki i tarcze 2,5 min
Fotel i pasy 5-10 tyś
Wydech 5-7 z montażem
Turbo 2 tyś z montażem
Program 2 tyś

A reszta musi być w super stanie :)
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Ale to wszystko trzeba do jednego i drugiego auta.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Nie zgadzam się z powyższym do końca bo:

zawias z ustawieniem i montażem do Megany jest sporo wyższym kosztem bo sam zakup KW to teraz z 9 tys? Jak pisałem koreański BC Racing to szmelc :-P i tego nie ma co brać po uwagę. Dostępność zawieszeń do clio jest sporo większa w bardziej przystępnych cenach
w Meganie kątów na belce z tyłu nie zrobisz - chyba że zainwestujesz grubo i zmienisz belkę na taką która ma demontowalne czopy

Ja piszę na przykładach porządnie zrobionych Meganek - naprawdę konkurencyjnych z porobionymi evo (bo przecież nie z seryjnymi) czy autami typu proto czyli Megane Arka Kubiaka czy budowanego pod ręką Pawła Widawskiego :-)

Dalej - Megana tańsza w zakupie ale już taka zajechana, więc na dzień dobry inwestujesz by przywrócić auto do zdrowej serii (no i dalej będzie konstrukcyjnie starsza niż Clio)

tak więc nawet jeśli koszta podobne na sam start ale Megane nie będzie wcale tak konkurencyjne w klasie jak clio w swojej. Megankę przygotowaną to porobi Cupra na stage 2 :-P czy seryjny Golf TCR bo trzeba się liczyć właśnie tez z takimi autami w klasie których na TD jest coraz więcej

P.S. Andrzej jaki czas na Poznaniu zrobiłeś Megane (wtedy kiedy była jak najbliżej serii)? Możesz tez napisać czasy zależnie od wersji "wyposażenia" auta :-)
moje Clio o ile mnie pamięć nie myli jak było totalną serią (na najzwyklejszym zawiasie, nawet nie na CUP) zrobiło w 2015 roku na Poznaniu czas 2:00:122 (a porobione clio CUP 1:47,xxx jakoś w 2014)
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Shymek, idziesz w zaparte, choć matematyka z każdej strony mówi inaczej :-D
Andrzej, ma koreański zawias i co? Ustawiony prowadzi się świetnie, regulacja tyłu? Po co skoro i tak czasy robi się lepsze niż Clio,
Andrzej seryjnym R26 robił 1,55 jak dobrze pamiętam, seryjnym plus soft.
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Shymek seria r26 tylko program zrobiłem 1.53
7s to przepaść
Srebrna chcę zejść poniżej 1.48
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

No to masz seryjne bez kubłów na zwykłym zawiasie, nic nie dotknięte kontra r26 czyli już poprawiona Megane 2 RS i to jeszcze po sofcie... Dlatego pytałem o serię bo wiem ile robi :-)
Dodaj że r26 od zwykłego RS różni się:
- szperą w serii
- kubełkami Recaro
- stabilizatrem na belce z tyłu
- poprawionym układem hamulcowym (choćby większą pompa)
- większą mocą i momentem
- wagą (jest deko lżejsza dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów)

No i kup tanio r26 :lol:

Clio Cup z zawiasem i poprawionymi hamulcami 1:47... A ty chcesz poronionym Megane zrobić gorszy czas? :-P

W Clio w serii najbardziej brakuje właśnie szpery i to tyle, wtedy wersja np CUP zrobisz czas podobny do Megane r26
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

P.S. koreański zawias jak się rozleci to nie będzie komu go naprawić. No i z doświadczenia zagranicznych znajomych - jak ktoś dużo jeździ to koreańskie guano szybko się sypie
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

No to mega ten czas. Jak jeszcze zwykły kierowca to naprawdę szacun. Jak ja byłem to oba Clio 4 rs nie schodziły poniżej 2 min
dementor
Posty: 32
Rejestracja: 22 paź 2019, 15:01
Miejscowość: Silesia
Samochód: MIIRs

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Shymek, haha chopok, po tym co piszesz i jak odpowiadasz na uzasadnione argumenty innych śmiem twierdzić że każda inna myśl niż Twoja jest po prostu zła. Faktycznie wydałem worek pieniędzy, w końcu CAI, stab i wydech który zrobiłem z kwasa (stary zardzewiał po 20 latach :) ) żeby mieć spokój na lata kosztoway mnie zawrotne 2100zł (w tym 1500zł wydech) i masz rację - chcąc więcej mocy przesiadłem się na turbo bo jest o wiele bardziej podatne na modyfikacje.
Shymek pisze:Po takich modach Clio czy Meganka robią wiatraki z takich aut ale ty wiesz lepiej bo masz RSa od pół roku albo trochę dłużej. ech...
P.S.2 porównujesz auto w które wpakowałeś worek kasy na części do całkowitej serii... brak słów
Po raz kolejny dałeś znać o swoim WIEM NAJLEPIEJ bo niestety po raz kolejny się mylisz :D Poczytaj troszku na temat tych silników, aut, osiągów, kosztów i dlaczego pchają te motory do lotusów/mrek/rx8 itp to może zmienisz zdanie, chociaż patrząc po podejściu szanse są na to małe.

Jak już poczytasz to być może zrozumiesz czemu Rski nie zrobią z nich "wiatraków" ani na torze, ani na ulicy. Na koniec zerknij sobie w tabelki z randomowych zawódow i przeanalizuj skąd się wzieło tyle kiwików w topce, często wśród aut z napędem na 2 osie.

Zapraszając mnie na forum hondy i pisząc że masz prawdopodobnie najlepiej utrzymany egzemplarz M2 w Polsce udowodiłes tylko że są małe szanse na to żeby prowadzić z Tobą jakąś merytoryczną dyskusje. Z mojej strony EOT.
Zablokowany