Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Awatar użytkownika
beh
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 265
Rejestracja: 30 lip 2017, 17:28
Miejscowość: Krakow
Samochód: CIV RS Trophy

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Shymek pisze:No to masz seryjne bez kubłów na zwykłym zawiasie, nic nie dotknięte kontra r26 czyli już poprawiona Megane 2 RS i to jeszcze po sofcie... Dlatego pytałem o
Clio Cup z zawiasem i poprawionymi hamulcami 1:47... A ty chcesz poronionym Megane zrobić gorszy czas? :-P
masz gdzies spec tego clio cup? :p Bo jesli to ten cup wyscigowy, to porownujesz "wyscigowke" z porobiona meganka? Wg mnie na torach jak poznac praktycznie sama mapa w megance objedziesz clio 3ki, ktore nie sa totalnie zmodzone/odelzone itd itp. A jak to ten CUP wazacy z 1200 (czy ile on tam ma) to chetnie zobacze to kolko :p

ravo pisze:No to mega ten czas. Jak jeszcze zwykły kierowca to naprawdę szacun. Jak ja byłem to oba Clio 4 rs nie schodziły poniżej 2 min
clio 4rs na dobrym semi w seri zrobi luzno 1.55, moze mniej, wiec slabi kierowcy albo slabe opony albo jedno i drugie. Ponizej 2 min zrobilem nim na swoim pierszym wogole kolku na torze poznan.
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Widzę, że temat przepoczwarzył się w gorącą dyskusję - nie chciałem spowodować burzy, sorry.

Ze swojej strony dodam, że bardziej by mi pasowało Megane ponieważ mam 195 cm wzrostu i ponad 100 kg wagi doję się o Clio.
Natomiast jeżeli chodzi o budżet, jest relatywnie szeroki ale niestety nie na Megane - bo to auto kusi cenami ~`20k (mk2) i przyzwoitymi właściwościami torowymi w basicu. Celem jest Cayman S, które też staram się kupić od ponad 1,5 roku w dobrym stanie ale nie ma tego po prostu nie po grubych przejściach.
Ten czas poszukiwania Caymana chciałem wypełnić jakimś ciekawym autem na tor aby nie wypaść z obiegu, uznałem że Megane będzie zacne, rozważane jest jeszcze e46 330Ci w wywalonym środkiem etc.

Stoję teraz przed dylematem bo nie chcę wydać kasy na bubla, a jakby mi się spodobało to zawsze by zostało na treningówkę.

Mam nadzieję, że mnie rozumiecie - mimo, że zaraz ktoś mnie zgani za to że w cenie ~20k szukam Megane
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Mnie się nie chce na wcześniejsze posty ignoranta od hondy odpisywać więc odpisze tylko Tobie Absolut:

przy 191 i 100+ mieszczę się w kasku.... w Twingo RS ;-)
W Clio jest wystarczająco miejsca - więcej niż w Twingolocie

P.S. Clio będzie łatwiej i szybciej sprzedać no i ostatnio zamiast tracić na wartości to zyskują (ja swoje poliftowe ponad 4 lata temu kupiłem za ~26000 gdzie obecnie jakby było dalej serią to warte byłoby 35+)
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

NIeźle, tak jak mówię Clio jest również do rozważenia, myślę ze zadecydują jazdy próbne.
dementor
Posty: 32
Rejestracja: 22 paź 2019, 15:01
Miejscowość: Silesia
Samochód: MIIRs

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

e46 330Ci nie wyjdzie już tak fajnie cenowo. W okolicach +-25 tyś kupisz serie i masz spore szanse trafić na bubla bo to nadal e46 coupe z losową przeszłością, a jak wiadomo jest to wybór młodych gniewnych bez budżetu. Duże ryzyko na kapcia i sporo więcej pieniążków trzeba szykować na serwis. Obligatoryjnie do sprawdzenia mocowania wózka, zwłaszcza w przedliftach lubiło ostro rwać z podłogi a taka buda nie będzie miała już sztywności :) Chyba że angol, wtedy to miałoby sens.
Awatar użytkownika
Aleksy
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 84
Rejestracja: 19 wrz 2018, 8:34
Samochód: Megane 3 RS e36 328i
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Abosolut_iXTC pisze:Szanowni koledzy,

jako, że jestem nowy na forum nie znalazłem odpowiedniego działu więc pisze na ogólnym.
Chciałbym Renault Sport ale nie wiem, na który model się zdecydować- doradźcie coś:

1. Auto powinno dawać maksimum z przyjemności jazdy, dobrze spisywać się na torze i być pod tym kątem rozwojowe. Moim faworytem (może niesłusznie) jest Renault Megane Sport 225 koni 3d, na drugim miejscu Clio 3 Sport 197 koni.
Raczej chciałbym auto starsze i tańsze, ponieważ byłby to mój czwarty samochód w domu służący do wypadów na tor. Obecnie posiadam Audi s5 v8 i tego samochodu na tor mi po prostu szkoda, poza tym takie auta są niekonkurencyjne na ciasnych torach.
Mogę to auto sprzedać i kupić nowsze Megane, ale raczej jakbym sprzedał S5 to chcę kupić Caymana S, a Renault mieć typowo do zabawy bo na co dzień i tak jeżdżę SUVem.

2. Megane 2 Sport jest w odpowiedniej kwocie, pod kątem mocy dość rozwojowe ze względu na turbo i po modyfikacjach podobno jeździ bardzo dobrze?

Planuję po zakupie sukcesywnie:
1. Wyposażyć auto w szperę Quaife
2. Kupić jakieś sensowne zawieszenie (amortyzatory, sprężyny, stabilizatory, łączniki i poliuretany)
4. Wywalić tylną kanapę, wstawić lekkie kubełkowe fotele, rollbar i 4 punktowe pasy
5. Czerpać przyjemność z jazdy :)

Chciałbym aby auto nie było wolniejsze niż 7 sekund 0-100, żeby po S5 mi się po prostu flaki nie przewracały, że ze startu nie jedzie.

Jeśli mam błędne myślenie proszę o korektę i podpowiedzi, czy warto iść tą drogą czy może lepiej szukać R26 lub jeszcze czegoś innego?
Co do Clio martwią mnie jedynie wolnossące silniki, że rozwój mocy jest bardzo kosztowy - ale wiadomo, na torze moc nie jest najważniejsza.

To ja się wypowiem jako czynny użytkownik 3 RS na torze, jak i baczny obserwator tego co dzieje się w tej chwili na torach w Polsce.

Jeżeli nie masz doświadczenia w jeżdżeniu po torze, chcesz zacząć i niewielkim kosztem przebrnąć przez początki to postawiłbym na Twoim miejscu na Clio 3 RS. Auto, które na gotowo robi poniżej 2 minut na Poznaniu. Mówię oczywiście o wersji ze szperą, taki egzemplarz bez modyfikacji nawet układu hamulcowego lata w granicach 1:58. Dla mnie Poznań jest zawsze wypadkowym torem, bo to taki tor z prawdziwego zdarzenia, a nie jakiś kręciołek (oczywiście kręciołki też są fajne :-) ).

Jeżeli chodzi o Megane 2 rs to super szybkie auto, ale przy dużych obiektach, gdzie napadasz na zakręt z prędkością 160 km/h faktycznie może brakować kątów w tylnym zawiasie - w Clio 3 problemu nie ma bo wrzucasz podkładki i robisz tyle stopni ile chcesz. Sezony 2019 i 2020 pokazały, że spokojnie ten samochód konkuruje z dużo mocniejszymi pojazdami, ale to tylko na torach typu Jastrząb, Łódź itp. Weź też pod uwagę, że te konkurencyjne 2 RS to samochody, w które ktoś wpompował worek siana.

Clio będzie fajnym autem w takiej konwencji "wsiadasz i jedziesz", nie zabija przyśpieszeniem 0-100, ale to nie o to chodzi. Musisz też odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie chcesz jeździć, bo ma to spore znaczenie i ile $ chcesz przeznaczyć na modyfikacje. Jest jeszcze 3 rozwiązanie, które dla mnie wygląda najfajniej, czyli Megane 3 rs w specu Clubsportowym. Kupujesz tanie 3 rs po przycierce, w wersji CUP, wrzucasz dobry gwint, kubełki i masz samochód, który na dobrej oponie z mocą 270-290KM robi czasy jak BMW M2 na semislicku :-) W dodatku jak chcesz przycisnąć to też jakoś tam już się odepchnie.
Abosolut_iXTC pisze:Widzę, że temat przepoczwarzył się w gorącą dyskusję - nie chciałem spowodować burzy, sorry.

Ze swojej strony dodam, że bardziej by mi pasowało Megane ponieważ mam 195 cm wzrostu i ponad 100 kg wagi doję się o Clio.
Natomiast jeżeli chodzi o budżet, jest relatywnie szeroki ale niestety nie na Megane - bo to auto kusi cenami ~`20k (mk2) i przyzwoitymi właściwościami torowymi w basicu. Celem jest Cayman S, które też staram się kupić od ponad 1,5 roku w dobrym stanie ale nie ma tego po prostu nie po grubych przejściach.
Ten czas poszukiwania Caymana chciałem wypełnić jakimś ciekawym autem na tor aby nie wypaść z obiegu, uznałem że Megane będzie zacne, rozważane jest jeszcze e46 330Ci w wywalonym środkiem etc.

Stoję teraz przed dylematem bo nie chcę wydać kasy na bubla, a jakby mi się spodobało to zawsze by zostało na treningówkę.

Mam nadzieję, że mnie rozumiecie - mimo, że zaraz ktoś mnie zgani za to że w cenie ~20k szukam Megane
Odpuść sobie temat z e46 330. Za 25 000 kupujesz gotowe e36 z M54/M52 przygotowane do sportu. E46 jest cięższe, a rzeźba w seryjnym aucie kosztuje tyle co dodatkowe 2 auta. I to też piszę jako użytkownik e36 na torze. Stricte na tor, to tylko gotowe auto, oszczędność czasu i pieniędzy.
mechanick
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 150
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:12
Miejscowość: wa
Samochód: M3RS 273 CUP SIRIUS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

jeszcze dodajac do tego co pisal Aleksy... wg mnie w CUP-owy zawias jest na poczatek wiecej niz wystarczajacy (no chyba, ze auto bedzie juz zmeczone zyciem i przebiegiem), poprawy osiagow upatrywalbym raczej w ustawieniu katow a mozna to zrobic relatywnie niskim kosztem
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Dziękuję koledzy za odpowiedzi, dylemat mam straszny... moje rozważania narazie są takie (kolejność przypadkowa)

1. Megane 2 Sport 225 PS w kwocie ok. 20 tys + szpera Quife 4k, wywalam środek, wstawiam jeden fotel plus pasy i jeżdżę. Opcja wydaje mi się najbardziej optymalna dla mnie bo... relatywnie tani zakup auta, silnik z turbo co akurat lubię i przyjemnie mi się jeździ Megane 2 Sport.

2. Clio iii RS zakup w kwocie 24 -27 tys + ruska szpera 2k i reszta to samo co w punkcie pierwszym... boli mnie brak turbo i ogólnie znając siebie będzie mnie to auto denerwować swoimi gabarytami po prostu tego nie lubię ale nie mówię do końca NIE...

3. Megane 3 RS CUP, kupuję za? I tu nie mam punktu odniesienia... na popularnych portalach tej wersji praktycznie brak, jak się pojawią coś to kosztuje chore pieniądze (np. przedlift w CUP za 59 tys. gdzie polifty w CUP z symbolicznymi przebiegami z PL salon pokazują się za 63-67 tys.)

A nie chcę wydawać więcej niż 40k na auto TYLKO na tor bo po prostu będzie mi go szkoda.

Czy ktoś orientuje się w kosztach przygotowania zwykłego Megane 3 RS? A raczej uzbrojenia go w szperę (jaka ‽) i zawias?

Ktoś tu bardzo mądrze mi napisał wyprzedzając moją myśl... mi bardziej zależy na aucie Clubsportowym niż na wyprutym do blachy torowym samochodzie.

Chętnie bym kupił któreś z tych aut od forumowicza za rozsądne pieniądze
Awatar użytkownika
Aleksy
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 84
Rejestracja: 19 wrz 2018, 8:34
Samochód: Megane 3 RS e36 328i
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Abosolut_iXTC pisze: 16 lut 2021, 21:58
3. Megane 3 RS CUP, kupuję za? I tu nie mam punktu odniesienia... na popularnych portalach tej wersji praktycznie brak, jak się pojawią coś to kosztuje chore pieniądze (np. przedlift w CUP za 59 tys. gdzie polifty w CUP z symbolicznymi przebiegami z PL salon pokazują się za 63-67 tys.)

A nie chcę wydawać więcej niż 40k na auto TYLKO na tor bo po prostu będzie mi go szkoda.

Czy ktoś orientuje się w kosztach przygotowania zwykłego Megane 3 RS? A raczej uzbrojenia go w szperę (jaka ‽) i zawias?

Ktoś tu bardzo mądrze mi napisał wyprzedzając moją myśl... mi bardziej zależy na aucie Clubsportowym niż na wyprutym do blachy torowym samochodzie.

Chętnie bym kupił któreś z tych aut od forumowicza za rozsądne pieniądze
Odniosę się do 3. punktu bo mam auto Clubsportowe, właśnie 3 RS Cup-s i wyprute do cna e36. W Megane 3 RS wystarczyłoby kupić jakiegoś Cupa, jak ma być na tor to szukałbym sztuki po przygodzie, która trzyma geometrię i jest dobrze zrobiona, wtedy znajdziesz jakiegoś przedlifta w kwocie 45-50k. No ale fajnie jakbyś wiedział co było zrobione i jak.

- Koszt zawiasu to tak do 10 000 zł, więcej nie potrzeba bo takie KW Clubsport jest bardzo wystarczające, ewentualnie masz tańsze rozwiązania, takie jak BC Racing, pewnie granice 5000 zł.
- Opony z homo E 3000-5500 zł (duży przekrój w tyc kwotach od Federala FZ po Direzze 03G).
- Klocki, które zniosą aż nad to czego oczekujesz, 1000 zł przód i 600-700 zł tył. Do tego przewody hamulcowe 300-400 zł i sportowy płyn 120 zł.
- Temat szpery przy Cupie odpada, fabryczna działa super i jest wystarczająca.

To w zasadzie tyle, w takiej formie masz gotowe "Clubsportowe" auto do jazdy po Torze Jastrząb, Poznaniu, Silesi lub Nurburgringu.

Reasumując, na gotowo musisz przeznaczyć na samochód do 65 000 zł. Pomijam eksploatacje i to co wyjdzie w międzyczasie. Możesz zawsze z czegoś zrezygnować na początku i np. zawias odsunąć na dalszy plan. Dla mnie reszta rzeczy, takich jak opony czy hamulec to podstawa, żeby jeździć i się nie przejmować :)
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Tak właśnie planuję kupić bazę 20-40 tys. (w zależności od modelu) i powoli do nich dokładać, ja zawsze idę pod prąd ale co raz częściej przekonuję się, że lepiej uczyć się na doświadczeniach innych i jak ktoś mówi bierz Clio bo daje fajny fun i jest tanie to być może nie będę się upierał przy tym Megane...

Oczywiście zacznę od rewizji hamulców i ogumienia, potem szpera a zawias dopiero z czasem.
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

P.S

Czy orientuje się ktoś jakie są koszty szpery do zwykłego Megane 3 RS? Oczywiście pomijam fakt kupna całej skrzyni z CUP'a ponieważ po pierwsze praktycznie ich nie ma do sprzedania, a po drugie pewnie plug&play to nie zadziałą i będę szukał rok tego miodu :).
Awatar użytkownika
ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 643
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:46
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Kupuj moje r26 😎
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

To po co odkupiłeś swoje R26? :)
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Andrzej bardzo chętnie, serio ale jest kilka aspektów, które mnie hamują :):
1. Cena (ja absolutnie nie rozważam, czy jest drogo czy tanio bo pewnie wsadziłeś kupę pracy i pieniędzy w to auto)
2. Odbiera mi radochę z konfigurowania auta pod siebie,
3. Kupując auto bazowe mogę dawkować wydatki, w tym miesiącu kupię szperę, w przyszłym inną pierdołę itd. mój budżet w ogóle tego nie odczuje choć suma summarum wydam więcej niż kupienie gotowca bo wiadomo, że to nie są tanie rzeczy ale... mój budżet tego tak nie odczuje, wszystkie części które kupię będą nowe więc ryzyko awarii jest mniejsze i chyba najważniejsza rzecz... w dowolnym momencie mogę powiedzieć basta i skończyć modyfikacje żeby móc jakoś odsprzedać to auto jak mi się znudzi. Natomiast gotowy produkt ciężko jest sprzedać, więc jedynym argumentem jest niska cena zakupu ze świadomością - pobawię się i dużo na nim nie stracę.

Ja będzie jakaś promocja to bardzo chętnie :D, ale w żaden sposób nie chcę abyś był stratny na tym interesie bo nie w tym rzecz.
Awatar użytkownika
PatiEK_PL
Posty: 645
Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

On ma dwa. Trophy chyba nie odda


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zablokowany