Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Szanowni koledzy,

jako, że jestem nowy na forum nie znalazłem odpowiedniego działu więc pisze na ogólnym.
Chciałbym Renault Sport ale nie wiem, na który model się zdecydować- doradźcie coś:

1. Auto powinno dawać maksimum z przyjemności jazdy, dobrze spisywać się na torze i być pod tym kątem rozwojowe. Moim faworytem (może niesłusznie) jest Renault Megane Sport 225 koni 3d, na drugim miejscu Clio 3 Sport 197 koni.
Raczej chciałbym auto starsze i tańsze, ponieważ byłby to mój czwarty samochód w domu służący do wypadów na tor. Obecnie posiadam Audi s5 v8 i tego samochodu na tor mi po prostu szkoda, poza tym takie auta są niekonkurencyjne na ciasnych torach.
Mogę to auto sprzedać i kupić nowsze Megane, ale raczej jakbym sprzedał S5 to chcę kupić Caymana S, a Renault mieć typowo do zabawy bo na co dzień i tak jeżdżę SUVem.

2. Megane 2 Sport jest w odpowiedniej kwocie, pod kątem mocy dość rozwojowe ze względu na turbo i po modyfikacjach podobno jeździ bardzo dobrze?

Planuję po zakupie sukcesywnie:
1. Wyposażyć auto w szperę Quaife
2. Kupić jakieś sensowne zawieszenie (amortyzatory, sprężyny, stabilizatory, łączniki i poliuretany)
4. Wywalić tylną kanapę, wstawić lekkie kubełkowe fotele, rollbar i 4 punktowe pasy
5. Czerpać przyjemność z jazdy :)

Chciałbym aby auto nie było wolniejsze niż 7 sekund 0-100, żeby po S5 mi się po prostu flaki nie przewracały, że ze startu nie jedzie.

Jeśli mam błędne myślenie proszę o korektę i podpowiedzi, czy warto iść tą drogą czy może lepiej szukać R26 lub jeszcze czegoś innego?
Co do Clio martwią mnie jedynie wolnossące silniki, że rozwój mocy jest bardzo kosztowy - ale wiadomo, na torze moc nie jest najważniejsza.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Clio 3 ponad Megane 225

Oprócz aspektu mocy Megane wcale nie jest rozwojowe:
- ma ograniczoną dostępność zawieszeń
- brak możliwość regulacji kątów na belce z tyłu
- nie każdy tuner poradzi sobie z programem
- auto fizycznie jest starsze niż Clio
- waga auta jest wyższa niż Clio
- szpera do Megane kosztuje 3 razy więcej niż torsen do Clio
- gumowy układ kierowniczy
- zawodny wybierak w skrzyni oraz wybierak z linkami w kabinie

Z plusów za Meganką przemawiają:
+ pojemniejsze wnętrze
+ lepiej dobrane przełożenia na trasę (przy 130km/h w Clio jest po prostu głośno)

Pod wieloma względami auta mają wspólne rozwiązania

Na koniec: moc nie jest najważniejsza - no chyba że masz zamiar ścigać się tylko na wprost ;-)
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Jeśli chcesz kręcić czasy lepsze niż Evo i Sti to tylko Megane, myślę, że flaki przewracałyby Ci się od braku emocji przy przyspieszeniu,właśnie w Clio
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

No i mamy dwie skrajne odpowiedzi:), jako że jestem laikiem w gamie Renault Sport to nie wiem jak się do tego odnieść :).

Akurat mi na większej przestrzeni, wygodzie itd. nie zależy wcale, mam od tego inne auta.
Liczy się tylko performance i sportowe emocje, nic więcej.

To prawda, nie teraz ale w przyszłości jak już kładę na coś kasę to chciałbym konkurować z autami typu EVO czy STI.

Tak jak pisałem mam inne auta, które spełniają kategorię wygodny, wyciszenia czy ścigania na wprost... chociaż nie chciałbym mieć wolnego auta 0-100 bo moja psychika by tego nie zniosla 7 sekund to absolutny max.

Czy przy wyborze Megane 2 opłaca się kierować w stronę wersji Sport skoro i tak mamy zamiar zmieniać zawieszenie (4tys.), wstawiać szperę(4tys.), zamontować short shifter (2-4tys.), kubelki i pasy (2 tys). Czy lepiej pójść w kierunku wersji R26 lub R26 F1?

A może z tymi oczekiwaniami po prostu kupić Megane 3 RS (wersja CUP I TROPHY raczej odpada ze względu na cenę)? Wolę stopniowo konfigurować auto ale muszę mieć taką możliwość żeby model był perspektywiczny

P.S
Mam 195 cm i 110 kg wagi więc boję się o śmieszność moich gabarytów w Clio ... nie wiem czy słusznie
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Odnosząc się do podpunktów kolegi wyżej

- do Megane jest niedrogi gwint, który dobrze ustawiony spisuje się świetnie, po co kombinować?

- wszystkie sterowniki są już raczej dobrze rozpracowane, z softem nie ma problemu

- do jazdy torowej, starsz konstrukcja chyba nie ma znaczenia, to nie argument,

- Megane bez środka waży poniżej 1200 kg, całkiem mało

- szpera jest droższa, ale niedługo będzie w tej samej cenie, za sprawą tego samego producenta,

- gumowy układ kierowniczy?

- słyszałem o jednym przypadku uszkodzenia wybieraka, który w używce zaczyna się od 50 zl
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Dziękuję Panowie za obie odpowiedzi doceniam bardzo opinie.

Paweł mam do Ciebie kilka pytań jako do użytkownika Megane 2:
1. Jako, że to ma być baza na torowe auto, czy wersja Megane 2 ma tu znaczenie, czy to będzie R26, R26 F1 ? Wiadomo, że o R26.R nie dyskutujemy

2. Czy warto inwestować w Megane 2, czy lepiej pomyśleć nad 3?

3. Jakie są Twoim zdaniem szacunkowe koszty przygotowania Megane 2 Sport na tor aby to przyzwoicie jeździło? Jaką szperę i zawieszenie byś polecił?

Shymek, jeśli można to do Ciebie pytanie z innej beczki:
1. Czy moje gabaryty nie obniża trochę atutów Clio? Dołożę mu 110 kilo, a mocy nie będę mógł podnieść tyle aby to zniwelować

2. Jaki jest szacunkowy koszt przygotowania takiego Clio na tor?

Pytanie do Was obu:

Który z tych samochodów będzie miał lepszą trakcję ze startu na dobrej oponie?
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Ja Ci zbyt mocno nie pomogę, mam prawie totalna serię,
Myślę, że kolega Andrzej może się wypowiedzieć, który przygotowywał na tor i R26 i przedliftowe Trophy.
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Rozumiem, dziękuję może odezwie się w tym temacie ;-)
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Miałem Megane, mam Clio - zdecydowanie lepszy wybór, do Megany bym już nie wrócił.
Paweł niestety nie za bardzo ma pojęcie o czym pisze - żeby Megane konkurowało z Evo to trzeba włożyć wór kasy.
Niedrogi gwint - masz na myśli BC Racing który w polskich warunkach sypie się na potęgę? Poza tym to ma być porządny zawias na tor czy chiński badziew odo lansu pod remizą?
Tak gumowy układ kierowniczy - Clio w tym aspekcie jest zdecydowanie bardziej bezpośrednie
Kolejny argument - Clio po wybebeszeniu waży trochę ponad tonę.
Dalej - lotniczy ręczny - bez przebudowy nadaje się on co najwyżej do zaciągania by się z górki auto nie stoczyło, do zaciągania na nawrocie kompletnie się nie nadaje (chyba że ktoś lubi robić wszystko powoli)
Nici z przewagi Megany z mocy skoro np. na Poznaniu zrobisz Clijem podobny czas


Tak więc zabawa w budowanie auta do motrosportu to nie jest tania zabawa i zdecydowanie nie warto na tym oszczędzać.

Co do startu - z racji że Clio jest wolnossakiem to z progu wyjdzie lepiej. Tam gdzie w Megane kończy się zakres użytecznych obrotów Clio dopiero się napędza :-P

Pozostaje jeszcze aspekt wizualny - Clio jest śliczne ze swoimi napompowanymi błotnikami. Megane w wersji RS ma takie same błotniki jak zwykłe 1,5dCi - oprócz zderzaków niczym się nie wyróżnia

Na koniec mają wybór inwestowania w Megane 2 a kupna Megane 3 zdecydowanie wybrałbym trójkę
Absolut_iXTC
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2021, 13:33
Miejscowość: Kraków
Samochód: Megane II R26 F1 Team + Lexus NX

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Dziękuję rozumiem
Awatar użytkownika
Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 961
Rejestracja: 07 lut 2017, 14:41
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Z ostatnim się zgadzam w pełni, też wziąłbym Megane 3!
dementor
Posty: 32
Rejestracja: 22 paź 2019, 15:01
Miejscowość: Silesia
Samochód: MIIRs

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Gumowy układ kierowniczy ? Jeśli tak to clio strach prowadzić bo byle kichnięcie skończy się rowem. M2 nie dość że reaguje na każde dotnięcie kierownicy to promień skrętu to jest Magia. Co do zakresu użytecznych obrotów to raczej lepiej wypada M2 niż CIII. Maks niuta masz przy 3 tyś i traci się trochu przy końcu a w n/a się musisz namachać biegami. Owszem Clio może i ruszy lepiej, ale rusza sie chyba tylko raz . Ręczny fakt lipa, ale przy takich założeniach jeśli już ktoś moco chce to zrobić hydro na oddzielnych zaciskach i tyle. A i mocy to ma tyle że moj 20 letni kiwik w kombi "robił" je bez problemu. Wady MII to brak szpery i belka. Trochę km już zrobiłem i dalej o wiele więcej zaufania i pewności w prowadzeniu miałem w starym civicu kombi ze szperą niż w MII.

Którę będzie lepsze na tor porównania nie mam. Mogę tylko dorzucić że jeśli to ma być strikcie auto torowe to warto rozważyć jakiegoś civica z b16 albo k20 jeśli już "umisz" jeździć bo wyjdzie lepiej cenowo a lepiej podatne na modyfikacje. Z K20 na slicku dobry kierownik będzie już pewnie mógł jakieś evo atakować. A i przyśpieszenie/ elastyczność taka że jak się wsiądzie do eski to zaleci mułem.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Tak jak pisałem: miałem Megane, mam Clio więc porównuje dokładnie te dwa auta. Miałem przez dłuższą chwilę nawet oba na raz. Układ kierowniczy w Megane jest mniej precyzyjny, do tego kierownica jak w TIRze :-P

a kolega wyżej to chyba fora pomylił no i czytanie ze zrozumieniem się kłania: tu nie było nigdzie pytania jakie inne auto tylko o porównanie clio - megane.
P.S. jeśli 20 letnia honda prowadzi się lepiej niż Megane czy Clio to ja już kulturalnie podziękuję koledze za dalsze wpisy :-)

Poza tym każdy wie że RSy na prostej nie są szybkie - może honda byłaby szybsza ale tylko do 1 zakrętu, ani to hebli nie ma lepszych ani zawiasu...
Swoja drogą ile ta Hunda musiała mieć mocy i przy jakiej wadze bo ja jakoś raz sobie seryjnym Clio startowałem na 1/4 mili i jakoś nawet porobione FN2 mocno nie odstawało
dementor
Posty: 32
Rejestracja: 22 paź 2019, 15:01
Miejscowość: Silesia
Samochód: MIIRs

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Nie wiem co z Twoim M2 było nie tak ale moje reaguje 1:1 na jakikolwiek ruch kierownicą, ale fakt kierownica troche taka za duża. Zaskoczę Cię, ale umiem czytać ze zrozumieniem, ale nie wiem czy zauważyłeś autor szuka auta starszego/taniego a to co proponowałem byłoby idealną alternatywą do wyboru.

Nie wiem gdzie napisałem że 20 letnia honda prowadzi się lepiej, ale nadal podtrzymuje że jeździło nim się pewiej. Nie wiem, może dlatego że miał fabrycznie krótszy magiel, 3 rozpórki, wielowahacz z tyłu + dołożony stab, pro kita + SZPERE. Nie zdażyło mi się żeby zrobił cokolwiek czego się nie spodziewałem. MII takie tendencje ma. I jeżeli twierdzis że honda byłaby szybsza do tylko pierwszego zakrętu to tym razem ja mógłbym powiedzieć grzecznie że temu Panu już podziękujemy :)

Nie wiem, nie hamowałem, ale pewnie +-180. miałem zrobiony dolot + cały wydech + sprzęgło stg1 + skrzynie hybrydę która to auto totalnie zmieniała względem serii co ostatecznie dawało ~7sek do 100.
Awatar użytkownika
FookU
Emeryt RS
Emeryt RS
Posty: 3365
Rejestracja: 21 kwie 2017, 18:36
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Clio 3RS + Kadżur
Kontakt:

Re: Zakup Renault Sport- który model wybrać?

Trzeci akapit:
Chciałbym Renault Sport ale nie wiem, na który model się zdecydować- doradźcie coś
(pomijając już nazwę tematu....)

Także masz rację w jednym: PANU JUŻ PODZIEKUJEMY :-)
Zapraszam na forum Hondy


P.S. a z moją meganką było wszystko ok - śmiem twierdzić że wciąż nie ma tak doinwestowanej Meganki w PL. Po prostu w moim odczuciu jest gorsza pod względem układu kierowniczego niż Clio choć oba opierają się o tą samą technologię to Clio było/jest bardziej "zwarte". Ponad to w Clio nie ma problemów ze zwrotnicami które w Megance potrafią się zdarzyć po każdej zimie

P.S.2 porównujesz auto w które wpakowałeś worek kasy na części do całkowitej serii... Bardzo racjonalne podejście. Po takich modach Clio czy Meganka robią wiatraki z takich aut ale ty wiesz lepiej bo masz RSa od pół roku albo trochę dłużej. ech... brak słów
Zablokowany