temat troche z gatunku science fiction... proszę nie szydzić! Do posiadaczy meg RS: macie czasem wrażenie że auto jednego dnia muli, a innego dostaje sił witalnych z kosmosu? Piłuje swoją 265 cup od 22 tyś. i raz na powiedzmy 10 "przejażdżek" odnoszę wrażenie że auto jedzie szybciej, zauważalnie szybciej. Myślałem sobie że to kwestia dobrego nastroju, wyczulonych nerwów albo długiej przerwy w jeżdżeniu.. ale spokoju mi to nie dawało, bo faktycznie jestem wstanie stwierdzić od razu, te "raz na 10 razy" że to właśnie "ten dzień" i fura urywa suty.. Może to w drugą stronę, myślę sobie.. fura zamula 9 na 10 razy hehehe na hamowni nie byłem ale do 100 na RS monitorze robię mniej lub bardziej przyzwoite 5.89 na zimówkach ok. 5'C. To względnie koło tego co podaje fabryka więc jestem spokojny. Wczoraj natomiast uznałem że "jest ten dzień!" auto jechało zdecydowanie szybciej. Postanowiłem posprawdzać po raz pierwszy, bo a nuż to nie jedynie moja nierówna percepcja. No i jest. 5.35, potem 5.45, potem znowu 5.40, później już puchło, 5.72 itd. WTF?
pamiętam na racingforum ktoś się chwalił czasami w okolicach 5.4 dostał ostre zje*ki, pyskówka się zrobiła. Wiec zaznaczam na starcie - jestem gównianym "kierowcom" i nie mam aspiracji być lepszy, w czasy poniżej 6.0 nie wierze. Ale tak czy siak, reasumując, ponawiam pytanie: Taki objaw ktoś ma? że fura czasem się stroi ciut lepiej niż normalnie? to kwestia komputera? czynników zew.?
Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 9:32 przez neonov, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
NA takie nie inne czasy może mieć wpływ wiele czynników.
Zacznijmy od mocy auta. Może być mniejsza lub większa ze względu na:
- temperaturę powietrza
- wilgotność
-ciśnienie atmosferyczne (czym wyższe tym lepiej)
Druga sprawa to nawierzchnia. Jeśli asfalt jest nagrzany od słonka, a nie jest za ciepło to i tak opona może fajnie skleić.
niestety w czasy 5,4 do 100 to ja nie wierzę :-P
Zacznijmy od mocy auta. Może być mniejsza lub większa ze względu na:
- temperaturę powietrza
- wilgotność
-ciśnienie atmosferyczne (czym wyższe tym lepiej)
Druga sprawa to nawierzchnia. Jeśli asfalt jest nagrzany od słonka, a nie jest za ciepło to i tak opona może fajnie skleić.
niestety w czasy 5,4 do 100 to ja nie wierzę :-P
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Shymek pisze:niestety w czasy 5,4 do 100 to ja nie wierzę
to tak asekuracyjnie!neonov pisze:w czasy poniżej 6.0 nie wierze.
opona ładnie sklei - zdarza się, choć dziwne że 3 - 4 razy z rzędu. Warunki atmo, wczoraj było ok. 4'C dosyć sucho, wiatr minimalny, jeździłem na ulicach pod skrajnie różnymi kątami do wiatru. Gównianość RS monitora - rejslodzik to nie jest, ale tak jak pisałem, wrażenie że fura jedzie szybciej było czysto empiryczne, mierzenie czasu RSmonitorem było jakoby w następstwie i potwierdziło owo "wrażenie". Czasy na swoim RSmonitorze mierzyłem sporadycznie w ciągu ostatniego roku - zawsze wychodziły "wiarygodne" czyli w okolicach 5,9 - 6,2 do 100. Wczorajsze pomiary to pierwszy raz kiedy to ustrojstwo pokazało tak kosmiczny wynik.
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Trzeba pamiętać że R.S. monitor bierze czasy z czujników tych samych co prędkościomierz itp. GPSa do dokładnego pomiaru to nie ma
Wystarczy delikatny uślizg koła i czujnik ABSu już błędnie zczyta prędkość co da nam nieprawidłowy wynik także w czasie przyspieszenia do 100km/h
Jak kupiłem swoje auto to według komputera pokładowego robiłem 6,3 - 6,2 do setki na zimowej oponie gdy seria robi 6,5 a mi do serii parę koni wtedy brakowało
Wystarczy delikatny uślizg koła i czujnik ABSu już błędnie zczyta prędkość co da nam nieprawidłowy wynik także w czasie przyspieszenia do 100km/h
Jak kupiłem swoje auto to według komputera pokładowego robiłem 6,3 - 6,2 do setki na zimowej oponie gdy seria robi 6,5 a mi do serii parę koni wtedy brakowało
- wojteczek_
- Real RS Owner
- Posty: 366
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 10:08
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Meggie
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
R.S. Monitor łechta ego kierowcy - to jest fakt . :-D
A paliwo nie zmienia się u Ciebie , neonov ?
PS . Widziałem Twoją Megane R.S. na parkingu w Placu Unii . 10/10 ! ;-)
A paliwo nie zmienia się u Ciebie , neonov ?
PS . Widziałem Twoją Megane R.S. na parkingu w Placu Unii . 10/10 ! ;-)
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
thx! Paliwo, orlen 98 praktycznie zawsze. łechtanie - jakby pokazał 5.7... to może bym uwierzył i poczuł połechtany hehehe, ale .35 to przesadził z komplementemwojteczek_ pisze:10/10
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Bo to jest tak. Czasami się wydaję, że jak się furę umyje to lepiej jedzie haha :lol:
- wojteczek_
- Real RS Owner
- Posty: 366
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 10:08
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Meggie
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
bo się IC czyści no i samochód lżejszy po myciu
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
też mam tak że auto raz idzie lepiej raz gorzej :-) ale wydaje mi sie ze temp dolotu robi robote im częśćiej pycisz tym bardziej rośnie temp dolotu a im cieplej tym wolniej :-)
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Zgadza się. Zwłaszcza że temp. w dolocie w seryjnej Megane potrafi skakać nawet do 65-70 stopni! I to wcale w nie najcieplejsze dniadrianRS pisze:też mam tak że auto raz idzie lepiej raz gorzej :-) ale wydaje mi sie ze temp dolotu robi robote im częśćiej pycisz tym bardziej rośnie temp dolotu a im cieplej tym wolniej :-)
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
temp. dolotu - taa, autko puchnie relatywnie szybko, nie urywa pod tym względem. Ale to nie to. jeśli już czuje, że się coś zestroiło mocniej niż zwykle to dosłownie od naciśnięcia guzika "start" aż mnie zegary oślepiają hehehe a tak zupełnie serio, wrażenie przyrostu mocy jest zanim auto spuchnie. Pierwsze, kilka - kilkanaście minut od rozgrzania oleju. BTW. skoro już po kwadransie jazdy przy ok. 5'C dolot ma ok. 40 - 50'C... to może ktoś zaprojektuje ładną maskę z solidnym kurnikiem? Tak czy siak, diagnoza już postawiona: umycie fury to +20 kucy.
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
maske z kurnkiem jak evo czy sti albo większy icek :-)
[ Dodano: 2014-04-09, 18:16 ]
tak jak pisze shymek 70stopni w dolocie to w ciul dużo a potrafi być więcej :-) ciepłego powietrza wpada mniej :-) takie jest moje zdanie i dosyć sie sprawdza
[ Dodano: 2014-04-09, 18:16 ]
tak jak pisze shymek 70stopni w dolocie to w ciul dużo a potrafi być więcej :-) ciepłego powietrza wpada mniej :-) takie jest moje zdanie i dosyć sie sprawdza
Re: Fantastyka: Megane RS 256 cup i jego lepsze i gorsze dni.
Dysponuje performanceboxem, czyli urzadzeniem mega wiarygodnym i powiem Wam ze rezlutaty pokrywaja sie z Rs monitorem