Clio 2 + f4r830

Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Clio 2 + f4r830

Wie ktoś z Was czy f4r830 mieści się w Clio 2? Mam tu na myśli połączenie ze skrzynią jc5 (z ph3), oraz resztę osprzętu-czy pasuje czy nie?!
Taką dziwną mam myśl.. :)
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

Z tego co widzę, to masz F4R 738, czyli te kilkanaście KM mniej niż 830. Tyle można nadrobić przez dłubanie tego co masz. 830 trochę kosztuje, a ewentualne problemy przy swapie odbiją się na portfelu. Jak znam życie, to JC5 by podeszła, tylko nie wiem jak z sprzęgłem. Osprzęt może jakoś by się poskładał. Jestem za robieniem rzeczy niestandardowych, ale tu jest tylko poprawa z dobrego na lepsze ;-) .
Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Re: Clio 2 + f4r830

Uzyskanie tych kilkunastu koni więcej będzie bardzo trudne. Może i faktycznie to bezsensowne posunięcie. Ale nie zmiena to faktu, że jestem ciekawy czy da się to połączyć żeby nie kombinować zbytnio, i uruchomić to na seryjnym ecu-docelowo oczywiście wystroić.

Cały plan, a raczej ciekawość narodziła mi się w głowie, gdy znajomy włożył 830 do scenica grand espace. o dziwo działa wszystko, goni to na seryjnym sofcie z poprzedniej 2,0 oraz kolektorach. Nie znam oznaczenie silnika z espace, ale z tego co mi mówił poprzedni silnik miał 140km.
Skoro weszło do espace, to ciekawy jestem jak z clio....
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

W tych Espace/Scenicach były F4R powiedzmy "poprzedniej generacji". To, że on to wszystko odpalił na Simensie Siriusie 32N, to nic, bo jedynie zmienił słupek. Widocznie elektronika tych silników jest taka sama (w końcu czego się spodziewać po Renault). Jedynie różnicą będzie tam elektryczna przepustnica lub przeswapował manualną. Kolektor dolotowy musiał pójść od Clio RS, bo ten od zwykłych nie podejdzie. Wydechowy od zwykłych podejdzie, bo sam mam od 830 u siebie. Osprzęt jeśli on wsadził od F4R 7XX, to też można od 738. Podsumowując, jeśli na wysokość wejdzie (może być problem), to reszta się zgodzi o ile zostawisz elektronikę z 738. Z tym, że wtedy tylko zmienisz goły słupek, to tak jakbyś nic nie zrobił, a pewnie by się narobiło lagów, bo ten 830 to jednak jest lepiej porobiony fabrycznie. Oczywiście wszystko można wystroić.
Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Re: Clio 2 + f4r830

Zmiana samego słupka bez strojenia jest bez sensu. Celem jest uzyskanie mocy z fabrycznego clio 3 rs.
Ps. Gonilem sie chwile temu z honda civic 200ps. W sumie na remis. Nie może tak być, musze być szybszy :p
Awatar użytkownika
Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2796
Rejestracja: 11 paź 2014, 17:38
Samochód: Megane 4 RS Trophy FL

Re: Clio 2 + f4r830

Kup turbo kita i będziesz miał 220/230KM. :-D
Ostatnio zmieniony 06 sty 2015, 19:59 przez Vasterad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zeus_85
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 540
Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Renault Laguna II GT
Kontakt:

Re: Clio 2 + f4r830

Jak już chcesz robić swap silnika, to może spróbuj tak na grubo - 2.0T z Megane RS :-D Roboty na pewno by było więcej, ale na wstępie dostałbyś ponad 200 KM, a przy odpowiednim podłubaniu nawet pod 300 by poszło. Zamiast seryjnego kompa wsadzić EMU, a z tym właśnie walczy Shymek, więc i sprawa byłaby ułatwiona ;-)
PS. Wspólnie z devil-war'em ostatnio próbowaliśmy Damiana do tego przekonać, ale się nie dał. Chyba mamy za mały dar przekonywania :lol:
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

Piteros pisze:Ps. Gonilem sie chwile temu z honda civic 200ps. W sumie na remis. Nie może tak być, musze być szybszy :p
Powiedz co masz zrobione, to powiem co możesz jeszcze podłubać.
zeus_85 pisze:PS. Wspólnie z devil-war'em ostatnio próbowaliśmy Damiana do tego przekonać, ale się nie dał. Chyba mamy za mały dar przekonywania :lol:
Jak mi przywieziecie i postawicie przed domem takie coś ze skrzynią, wiązkami, osprzętem itd. to popatrzę iiii.... Się zastanowię :mrgreen: .
Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Re: Clio 2 + f4r830

Nie chce turbo, jakaś jajecznica na megane parkuje koło mnie codziennie ;) mam jej dość. Oczywiście żarcik. Wole pozostać przy wolnossaku, takie wewnętrzne przekonania, zawsze podobały mi się kit cary, to może dlatego. Poza tym, megane do clio już ktoś wkłada. Ale wracając do tematu bardzo mnie interesuje czy osprzęt silnika w postaci: alternatora, pompy wspomagania (w 3rs chyba jest elektryczne?!), pompy klimatyzacji, rozrusznika. Oraz jak ożenić ze skrzynia jc5. Oraz czy seryjny kolektor wydechowy z 3rs się zmieści w 2rs.

Ja w swoim clio mam tylko wydech milltek. Reszta seria.
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

Osprzęt to nie mam pojęcia, ale kolektor od Clio 3 nie raczej nie podejdzie ze względu na trochę inną trasę rur. Poza tym lepiej jakbyś zostawił ten swój 4-2-1, bo on ma na flanszy większe kanały wylotowe i seryjnie nie ma w sobie katalizatora. W tej chwili możesz jeszcze sobie wymienić uszczelki dolotu na teflonowe termoizolacyjne (na ebay za 170zł z wysyłką, u GeKo były po 130zł), możesz sobie owinąć kolektor wydechowy bandażem, zawsze to chłodniejszy kolektor dolotowy i możesz też trochę poszerzyć kolana runnerów kolektora górnego zaraz przy zejściu w dolny. Tam masz zdławienie względem seryjnego kolektora dolnego 182 RS. Tyle pomysłów za grosze, reszta to trzeba worek pieniędzy.
Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Re: Clio 2 + f4r830

Bandaż na kolektorze wydechowym już mam. Ale pisałeś żeby podrobić to co jest. co można jeszcze zrobić, poza frezowaniem kolektora?
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

Można kombinować z większą przepustnicą, jedni mówią, że coś da, jedni, że nie. Ewentualnie rzeźbić w kanałach głowicy, ale to już kosztuje i trzeba policzyć wszystko. Ktoś tam nawet wrzucił kolektory dolotowe z Clio 3 RS, ale to wymagało wiercenia, bo jest inny rozstaw śrub mocujących. Zwiększanie ciśnienia na listwie wtryskowej nic nie da, bo komputer zauważy przelewanie i skróci czas otwarcia wtryskiwaczy. Można też wrzucić jakąś mokrą wkładkę filtra, podobno coś tam da. Doładowanie dynamiczne też można wykorzystać, ale czy to pomoże i czy będzie gdzie je w Clio zrobić (np. halogen). No i również remap, zawsze coś da.
Piteros
Posty: 49
Rejestracja: 19 kwie 2014, 18:55
Miejscowość: krk
Samochód: Clio 2 RS

Re: Clio 2 + f4r830

Przy dobrym układzie, uzyskamy 190km?! Teraz już rozumiesz dlaczego myślę o innym silniku i pytam czy reszta podejdzie :) Przerabiałem temat tuningu w innym aucie, odelżenie wału, zamachu, mocne sprzęgło, porting głowicy.... Wiem ile to kosztuje i dziękuje bardzo, nie stać mnie. Dlatego najprostszym rozwiązaniem jest włożyć silnik z większym potencjałem.
Damian

Re: Clio 2 + f4r830

Tak, 190 - 195KM jest do uzyskania, potem zaczynają się prawdziwa rzeźba. Jest na forum arturo85, który wycisnął podobny wynik.
Oji
Posty: 78
Rejestracja: 03 kwie 2014, 12:07
Miejscowość: Warszawa / Elk
Samochód: Megane

Re: Clio 2 + f4r830

Generalnie ja bym sie nie pchal w silnik od clio 3 :) Widziales ile to w serii wyrzuca?:D Sytuacja wyglada podobnie jak w clio 2:)
Co do ozenienia skrzyni z JC5 mysle ze bedzie mega ciezko tj dorabianie flanszy + pytanie czy ci podpasuje sprzeglo i kolo zamachowe z clio 3 do skrzynij JC5 - wydaje mi sie ze to jest ten odwieczny bol ktory zawsze byl problemem.
W 2 strone zrobienie customowego zamachu by ozenic to ze sprzeglem z c2 tez bedzie kosztowalo pare dukatow.

Chyba ze robic hybryde i ozenic blok c2 z glowica c3 na bebechach z C3 ale to lepiej wychodzi isc w F4RT
Megane II CC
ODPOWIEDZ