Ostatnio na SB było trochę gadki o filtrach, eksploatacji, materiałach i filtracji. Wiadomo, że na SB wszystko przeleci i nie będzie śladu, więc otwieram temat, żeby wszystko było utrwalone. Padły różne za i przeciw wkładkom z bawełny, czy gąbki, oraz firmom (BMC, Pipercross, KN...). Żeby jakoś zacząć, to mogę rzucić pytaniem. Gdzie jest lepsza filtracja?
- papier
- gąbka z olejem
- bawełna (mokra czy nie?)
Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Najlepiej byłoby przeprowadzić samodzielnie test np. filtra bawełnianego BMC, gąbkowego Pipercrossa i zwykłego papierowego.
Udało mi się znaleźć dobry test w sieci:
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm - różnice względem filtra OEM są małe, ale mimo wszystko większy przepływ powietrza = nieco gorsza filtracja. Tylko czy na tyle gorsza, żeby zrezygnować ze sportowych filtrów? Patrząc po zdjęciach - nie sądzę. :-) Najgorsza filtracja wyszła na gąbkowych, potem była bawełniana wkładka K&N, najlepsza filtracja była na papierowych. Najlepszy przepływ według testu miało K&N, czyli bawełna.
Trzeba też wziąć pod uwagę, że np. bawełniana wkładka BMC może być lepsza od wkładki K&N i odwrotnie. To samo tyczy się różnych producentów gąbkowych wkładek.
Tu jeszcze test stożków jakby ktoś chciał:
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html
Zostawiam to wszystkim do własnych przemyśleń. :-)
Udało mi się znaleźć dobry test w sieci:
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm - różnice względem filtra OEM są małe, ale mimo wszystko większy przepływ powietrza = nieco gorsza filtracja. Tylko czy na tyle gorsza, żeby zrezygnować ze sportowych filtrów? Patrząc po zdjęciach - nie sądzę. :-) Najgorsza filtracja wyszła na gąbkowych, potem była bawełniana wkładka K&N, najlepsza filtracja była na papierowych. Najlepszy przepływ według testu miało K&N, czyli bawełna.
Trzeba też wziąć pod uwagę, że np. bawełniana wkładka BMC może być lepsza od wkładki K&N i odwrotnie. To samo tyczy się różnych producentów gąbkowych wkładek.
Tu jeszcze test stożków jakby ktoś chciał:
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html
Zostawiam to wszystkim do własnych przemyśleń. :-)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 20:00 przez Vasterad, łącznie zmieniany 4 razy.
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Ostatnio czytałem taki artykuł:
http://landklinika.pl/index.php?option= ... Itemid=156
Z tego wynika, że gąbka filtruje lepiej. Z mojego researchu w sieci dodatkowo wynika że jest tańsza.
Szkoda, że te "testy" nie pokrywają się z testami które wrzucił Vasterad. Podejrzewam jednak że gąbka gąbce nierówna, jak też bawełna bawełnie również nie
W poprzednim samochodzie miałem wkładkę K&N (1.4 T-jet) - zmiany dźwięku nie odczułem na tyle by to odnotowywać, miałem jednak wrażenie że samochód żwawiej reaguje na gaz (mogło to być też placebo, bo filtr prawie 3 stówy kosztował ), na forum ludzie też polecali wkładkę BMC (producent w sumie w wersji jeden szczebel wyższej również dawał BMC)
Aktualnie zastanawiam się czy kupować pipercrossa gąbkę, czy K&N bawełnę. Ważna jest dla mnie kwestia częstotliwości konserwacji, jestem leniwy Tutaj K&N reklamuje się bardzo korzystnie, jednak nie za bardzo znalazłem informacje o gąbce Pipercrossa.
Raczej nie biorę innych firm pod uwagę...
http://landklinika.pl/index.php?option= ... Itemid=156
Z tego wynika, że gąbka filtruje lepiej. Z mojego researchu w sieci dodatkowo wynika że jest tańsza.
Szkoda, że te "testy" nie pokrywają się z testami które wrzucił Vasterad. Podejrzewam jednak że gąbka gąbce nierówna, jak też bawełna bawełnie również nie
W poprzednim samochodzie miałem wkładkę K&N (1.4 T-jet) - zmiany dźwięku nie odczułem na tyle by to odnotowywać, miałem jednak wrażenie że samochód żwawiej reaguje na gaz (mogło to być też placebo, bo filtr prawie 3 stówy kosztował ), na forum ludzie też polecali wkładkę BMC (producent w sumie w wersji jeden szczebel wyższej również dawał BMC)
Aktualnie zastanawiam się czy kupować pipercrossa gąbkę, czy K&N bawełnę. Ważna jest dla mnie kwestia częstotliwości konserwacji, jestem leniwy Tutaj K&N reklamuje się bardzo korzystnie, jednak nie za bardzo znalazłem informacje o gąbce Pipercrossa.
Raczej nie biorę innych firm pod uwagę...
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji.
Mam odniesienie do wszystkich 3 typów filtrów bo takie testowałem u siebie.
Standardowy papier jak papier - dobrze filtruje mało powietrza daje (nawet jakby był renomowanego producenta to nic to nie zmieni)
Bawełna - miałem suchą, tylko prałem co jakiś czas i suszyłem. Dodatkowe efekty dźwiękowe w dolocie. Filtracja na przyzwoitym poziomie.
Gąbka - jeżdżę obecnie od jakiś 2 lat. W mojej opinii najlepsza opcja - auto dostaje najwięcej powietrza, a dobrze naoliwiona gąbka i systematycznie konserwowana filtruje tak samo jak papier czy bawełna. Nie mam też problemów z trwałością wkładki (Pipercross).
Tak czy inaczej jedną z ważniejszych spraw jest doprowadzenie jak najświeższego i najzimniejszego powietrza do filtra (np. wprost ze zderzaka) bo na nic zda się najlepszy filtr czy wkładka jeśli powietrze będzie łapane ciepłe z komory silnika ;-)
Prawdopodobnie u siebie teraz wymienię wkładkę na filtr "stożkowy" oczywiście gąbkowy by silnik zasysał jeszcze więcej powietrza.
Mam odniesienie do wszystkich 3 typów filtrów bo takie testowałem u siebie.
Standardowy papier jak papier - dobrze filtruje mało powietrza daje (nawet jakby był renomowanego producenta to nic to nie zmieni)
Bawełna - miałem suchą, tylko prałem co jakiś czas i suszyłem. Dodatkowe efekty dźwiękowe w dolocie. Filtracja na przyzwoitym poziomie.
Gąbka - jeżdżę obecnie od jakiś 2 lat. W mojej opinii najlepsza opcja - auto dostaje najwięcej powietrza, a dobrze naoliwiona gąbka i systematycznie konserwowana filtruje tak samo jak papier czy bawełna. Nie mam też problemów z trwałością wkładki (Pipercross).
Tak czy inaczej jedną z ważniejszych spraw jest doprowadzenie jak najświeższego i najzimniejszego powietrza do filtra (np. wprost ze zderzaka) bo na nic zda się najlepszy filtr czy wkładka jeśli powietrze będzie łapane ciepłe z komory silnika ;-)
Prawdopodobnie u siebie teraz wymienię wkładkę na filtr "stożkowy" oczywiście gąbkowy by silnik zasysał jeszcze więcej powietrza.
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Fiat fabrycznie dorzucał wkładkę?q3ok pisze:(producent w sumie w wersji jeden szczebel wyższej również dawał BMC)
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, 12:39 przez q3ok, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Pisałem do Muzyka o BMC, ale mi nie odpisał i nie wiem czy czekać na odpowiedź czy na ebayu zamawiać z Niemiec. :mrgreen:
- Muzyk
- Sprzedawca
- Posty: 666
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 8:00
- Miejscowość: Warszawa / Piaseczno
- Samochód: Citroen C5 II HDI Exclusive
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Panowie, powoli i spokojnie, koniec miesiaca mamy, ciezki okres dla mnie :mrgreen:
- SkokuF1
- Real RS Owner
- Posty: 60
- Rejestracja: 04 maja 2015, 10:16
- Miejscowość: Rzeszów
- Samochód: Megane II RS
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
witam, trochę odświeżę temat. Co myślicie o wkładce filtra powietrza (K&N 33-2849) ??
warto zainwestować?
jak często czyścić?
jest odczuwalne podczas jazdy?
warto zainwestować?
jak często czyścić?
jest odczuwalne podczas jazdy?
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Ja wkładkę BMC zdemontowałem, wyczyściłem i leży już kilka miesięcy nie używana. Chyba jednak wolę zmieniać częściej (czyli jak do tej pory) filtr powietrza niż mieć z tyłu głowy, że może wkładka jednak gorzej filtruje.
Poza tym z moi, odczuciu nie daje kompletnie nic (poza przypadkami przy większych modach gdzie fabryczny dolot może być wąskim gardłem) Na hamowni nie sprawdzałem, choć było blisko. :-)
Poza tym z moi, odczuciu nie daje kompletnie nic (poza przypadkami przy większych modach gdzie fabryczny dolot może być wąskim gardłem) Na hamowni nie sprawdzałem, choć było blisko. :-)
Ostatnio zmieniony 06 lis 2015, 4:34 przez Vasterad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Real RS Owner
- Posty: 20
- Rejestracja: 09 sty 2019, 9:02
- Samochód: Clio 3 rs
Re: Filtry powietrza, wkładki, mokre, suche...
Ja osobiscie najbardziej przekonany jestem do ,,mokrych " wkdadek czy filtrow typu pipercross czy k&n ,patrzac nawet ile osob monutje to w roznych mocniejszych autach jakas jakosc chba to posiada;)