Interfejs OBD Bluetooth
- wojteczek_
- Real RS Owner
- Posty: 366
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 10:08
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Meggie
Re: Interfejs OBD Bluetooth
Działa na iOS oraz sprawniej i dokładniej współpracuje np . z Harry's LapTimer .
Re: Interfejs OBD Bluetooth
WiFi jest szybsze niż bluetooth ;-) więc masz informacje w czasie rzeczywistym. Te z BT pokazują się z lekkim opóźnieniem
- Arni
- Real RS Owner
- Posty: 373
- Rejestracja: 22 mar 2015, 11:46
- Miejscowość: Siedlce
- Samochód: był Type R EP3, jest F1 R26!
Re: Interfejs OBD Bluetooth
Działam sobie ostatnio z moim interfejsem i Torque Lite na rozgrzewkę, wkrótce kupię wersję PRO - używanie jakichś wtyczek, modyfikacji tego programu? Widziałem jakieś cuda ze śledzeniem toru jazdy, hamowaniami itp telemetrią, to byłoby mega
Zamarzyło mi się zrobić z tego taki HUD dla ubogich tj podwiesić smartfon wyżej bym widział także upalając, ustawić np bieg, obrotomierz z shift lightem, jakiś ważny zegar ale coś mi mówi że shiftlight będzie bezużyteczny z powodu opóźnień.
Zamarzyło mi się zrobić z tego taki HUD dla ubogich tj podwiesić smartfon wyżej bym widział także upalając, ustawić np bieg, obrotomierz z shift lightem, jakiś ważny zegar ale coś mi mówi że shiftlight będzie bezużyteczny z powodu opóźnień.
Rally + Detailing + Rock = szczęście :)
Re: Interfejs OBD Bluetooth
Pro nic nie daje ;-) Miałem i taką i taką wersje i do tego co da się wyciągnąć z kompa Renault to wystarczy podstawowa. Żadne dodatkowe wtyczki do Meg2 nie działają
- Arni
- Real RS Owner
- Posty: 373
- Rejestracja: 22 mar 2015, 11:46
- Miejscowość: Siedlce
- Samochód: był Type R EP3, jest F1 R26!
Re: Interfejs OBD Bluetooth
O pacz, a tak każdy się jara że PRO i PRO i że wtyczki, pierdzielniczki, a najbardziej to mnie zainteresowała telemetria fajnie byłoby na Time Attack po pierwszej sesji spojrzeć na swoją jazdę z góry, jak wyglądał tor jazdy, hamowania itp, potem druga sesja i wnioski czy to jakaś mrzonka i marketing?
Rally + Detailing + Rock = szczęście :)
Re: Interfejs OBD Bluetooth
No to Harrys Lap Timer (wystarczy wersja Roki), Track Addict czy Race Chrono. Jak masz jakieś Go Pro czy kamerkę Sony to podpinasz pod program - mają one lepszego wbudowanego GPSa i pokazuje dokładniej trasę, a do tego masz całe nagranie przejazdu z kamerki :-) Dzęeki temu telemetrię i trasę można mieć w filmiku ;-)
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 0:00
- Samochód: megane
Re: Interfejs OBD Bluetooth
Odświeżam i daję instrukcję poszukującym nowych PIDów odczytujących dodatkowe parametry do Megane III RS m.in.: temperaturę oleju, liczbę wypadów zapłonu na każdym cylindrze itp. Niżej kilka info o interfejsach OBDII.
Oparte na programie na Androida- Torque. Ja kupiłem wersję PRO, więc nie wiem, czy w LIGHT działa :-)
1. Instalujemy program Torque.
2. Instalujemy 2 dodatki, płatne: Advanced EX for Renault oraz Advanced LT for Renault.
3. Odpalamy Torque, w menu początkowym mamy ikonki w/w dodatków.
4. Wchodzimy w oba dodatki po kolei i wybieramy w Car Model samochód Laguna III 2.0 (X91 M4R)
5. Włączamy samochód, łączymy się z OBD.
6. W panelu Realtime Information dodajemy wskaźniki. Nowe PIDy rozpoczynają się od [RADV].
Działa na 100%. Czasami lubiło coś wariować, gubić nowe PIDy, ale wtedy trzeba powtórzyć dodawanie samochodu i powinno działać.
Odnośnie czytników/adapterów itp. OBDII.
Nie ma wiellkiego znaczenia, czy łączysz się przez WIFI czy Bluetooth. Wszystko zależy od "wnętrzności" i zaprogramowania urządzenia OBDII. Wszystkie tanie chińczyki, jak np. Vgate mają fatalne parametry, tj. standardowy czas odpowiedzi, który powoduje te opóźnienia lub wolne odświeżanie. Vgate ma ok.100ms. I dotyczy to JEDNEGO aktywnego PIDa. Jak czytamy na raz 10, to już odświeżanie będzie wynosiło min. 1s. Im więcej, tym gorzej. Vgate (tylko przez WIFI) dało się kiedyś przeprogramować łatwo przez przeglądarkę na PC, ale teraz te nowsze chińczyk poblokował podobno, i zostaje te 100ms.
Topowe urządzenia mają czas odpowiedzi rzędu kilku milisekund. Dlatego chcąc mieć szybkie dane trzeba kupić coś lepszego i droższego np. OBDLink LX. Jedno z topowych urządzonek w przystępnej cenie. Oczywiście jest droższe kilka, kilkanaście razy od zwykłego ELM327, ale wydajność również większa kilkanaście razy ;-)
Oparte na programie na Androida- Torque. Ja kupiłem wersję PRO, więc nie wiem, czy w LIGHT działa :-)
1. Instalujemy program Torque.
2. Instalujemy 2 dodatki, płatne: Advanced EX for Renault oraz Advanced LT for Renault.
3. Odpalamy Torque, w menu początkowym mamy ikonki w/w dodatków.
4. Wchodzimy w oba dodatki po kolei i wybieramy w Car Model samochód Laguna III 2.0 (X91 M4R)
5. Włączamy samochód, łączymy się z OBD.
6. W panelu Realtime Information dodajemy wskaźniki. Nowe PIDy rozpoczynają się od [RADV].
Działa na 100%. Czasami lubiło coś wariować, gubić nowe PIDy, ale wtedy trzeba powtórzyć dodawanie samochodu i powinno działać.
Odnośnie czytników/adapterów itp. OBDII.
Nie ma wiellkiego znaczenia, czy łączysz się przez WIFI czy Bluetooth. Wszystko zależy od "wnętrzności" i zaprogramowania urządzenia OBDII. Wszystkie tanie chińczyki, jak np. Vgate mają fatalne parametry, tj. standardowy czas odpowiedzi, który powoduje te opóźnienia lub wolne odświeżanie. Vgate ma ok.100ms. I dotyczy to JEDNEGO aktywnego PIDa. Jak czytamy na raz 10, to już odświeżanie będzie wynosiło min. 1s. Im więcej, tym gorzej. Vgate (tylko przez WIFI) dało się kiedyś przeprogramować łatwo przez przeglądarkę na PC, ale teraz te nowsze chińczyk poblokował podobno, i zostaje te 100ms.
Topowe urządzenia mają czas odpowiedzi rzędu kilku milisekund. Dlatego chcąc mieć szybkie dane trzeba kupić coś lepszego i droższego np. OBDLink LX. Jedno z topowych urządzonek w przystępnej cenie. Oczywiście jest droższe kilka, kilkanaście razy od zwykłego ELM327, ale wydajność również większa kilkanaście razy ;-)