Szykuje mi się okazja zebrania budżetu na przygotowanie auta do KJSów i chciałbym prosić Was o pomoc w określeniu kosztów. Planuję startować w Clio II Sport (koszty zakupu pomijamy).
Najbardziej by mnie interesowało wyliczenie (oczywiście mniej-więcej) z podziałem na priorytety, tzn. rzeczy ważne i ważniejsze - czyli co trzeba, co warto, a czym sobie głowy nie zawracać. Nie chcę tutaj zadawać konkretnych pytań (przynajmniej w tym momencie), żeby nie sugerować niczego i poznać opinie "od zera".
Do tych przygotowań zaliczam też takie kwestie jak oklejenie auta (największe logo sponsora jakie się da) czy zakup pełnego stroju (też się logo zmieści). Za wszelkie info wielkie dzięki :-)
Koszty w KJS
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Koszty w KJS
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
- zelu
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 sie 2015, 7:52
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megange II ph I Sport
Re: Koszty w KJS
Startuje od roku Mitsubishi Coltem i koszty są spore. Komplet dobrych semi slickow ponad 1000zl w moim przypadku starczają na 3-4 kjs plus jakies treningi.
Od przyszlego sezonu fotele i pasy musza mieć homologacje FIA moze byc wygasnieta, koszt jednego kubla najtańsze modele ok 900zl nowe, szelki ok 500zl sztuka. Jak chcesz robic wyniki to obowiązkowo szpera i dobry zawias nie znam kosztow do clio ale mysle ze cena pod 10tysi nie bedzie trudna do zrobienia.
Ogólnie clio jest malo konkurencyjne w kjs nie ma miejsca żeby wykorzystać moc. Nie żebym się chwalil ale nie kojarzę jakos specjalnie żeby ktoś mnie clio objechal.
A jak koniecznie ma byc clio to od nowego sezonu clio traci homologacje FIA i juz jest wysyp samochodow po zawodnikach. Duzo bardziej oplaca sie kupic taki samochód niż budować od podstaw.
Podsumowując co trzeba żeby walczyć z czolówka
Szpera
Dobra opona
Dobry zawias
Pomijam awaryjność skrzyni czy polosi bo to wypadala by wzmocnić na wstępnie
Co by sie przydalo
Klatka
Kaski z interkomem
Kubly
Co potrzeba żeby jeździć dla funu
Wystarczy samochod
Od przyszlego sezonu fotele i pasy musza mieć homologacje FIA moze byc wygasnieta, koszt jednego kubla najtańsze modele ok 900zl nowe, szelki ok 500zl sztuka. Jak chcesz robic wyniki to obowiązkowo szpera i dobry zawias nie znam kosztow do clio ale mysle ze cena pod 10tysi nie bedzie trudna do zrobienia.
Ogólnie clio jest malo konkurencyjne w kjs nie ma miejsca żeby wykorzystać moc. Nie żebym się chwalil ale nie kojarzę jakos specjalnie żeby ktoś mnie clio objechal.
A jak koniecznie ma byc clio to od nowego sezonu clio traci homologacje FIA i juz jest wysyp samochodow po zawodnikach. Duzo bardziej oplaca sie kupic taki samochód niż budować od podstaw.
Podsumowując co trzeba żeby walczyć z czolówka
Szpera
Dobra opona
Dobry zawias
Pomijam awaryjność skrzyni czy polosi bo to wypadala by wzmocnić na wstępnie
Co by sie przydalo
Klatka
Kaski z interkomem
Kubly
Co potrzeba żeby jeździć dla funu
Wystarczy samochod
Re: Koszty w KJS
Do KJSów nie potrzebujesz niczego innego jak tylko samochód z przeglądem do SKJS to już mała rajdówka bo i klatka i pasy i strój itd. itp.
Na początek zacznij od seryjnego Clio, wjeździj się w nie, później opony, szperunek, zawias. Oczywiście dla bezpieczeństwa przydały by się pasy szelko we ale żeby to były dobrze poprowadzone automatycznie potrzebny jest fotel.
Na początek zacznij od seryjnego Clio, wjeździj się w nie, później opony, szperunek, zawias. Oczywiście dla bezpieczeństwa przydały by się pasy szelko we ale żeby to były dobrze poprowadzone automatycznie potrzebny jest fotel.
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Koszty w KJS
W kwestii kosztów, to zapowiada się tak, że po mojej stronie będzie sam zakup auta, a po stronie sponsorskiej całe przygotowanie. Więc jeśli już się bawić, to na tyle dobrze, żeby być w stanie wygrywać swoją klasę 8-) albo chociaż móc się utrzymywać w czołówce.
O Clio II Sport myślałem ze względu na przywiązanie i znajomość marki :-) Jednak innych samochodów nie skreślam, a z chęcią dowiem się o czymś konkurencyjnym. Może Cytryna C2 VTS (1.6 125 KM)?
O Clio II Sport myślałem ze względu na przywiązanie i znajomość marki :-) Jednak innych samochodów nie skreślam, a z chęcią dowiem się o czymś konkurencyjnym. Może Cytryna C2 VTS (1.6 125 KM)?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 4:10 przez zeus_85, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
Re: Koszty w KJS
A co myślisz o Hondzie Civic? Tylko nie wiem jak z jej homologacją w FIA, jednak na KJS nie powinno być problemów, o ile wszystkie wymienione elementy są z homologacją lub kiedyś ją miały.
Re: Koszty w KJS
Ja miałem c2 vts i w moim odczuciu super autko, ale zdecydowanie za słabe 122 kucyki, gdzie clio ma sporo więcej.
Re: Koszty w KJS
Za słaba? Pamiętaj że takim Clio wchodzisz do klasy 2.0l, w generalce będzie trudno wyciągnąć pudło ze względu na "syfiki".
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Koszty w KJS
Właśnie z tego względu biorę pod uwagę C2, że jeździ w niższej klasie i jest szansa na lepsze wyniki. Niestety pojęcia nie mam jak z dłubaniem jego. Na ile da się wzmocnić silnik i poprawić zawieszenie? Szpera też by się przydała.
Civica (VII, 2000-2006) raczej nie biorę pod uwagę, bo:
1. w klasie do 2.0 lepiej wypada Clio - zwykły Civic jest słabszy, a Type-R sporo droższy
2. w klasie do 1.6 lepiej wypada C2 - mocniejszy i tańszy od Civica
A poza tym ogólnie mi Civic nie leży :-D
Civica (VII, 2000-2006) raczej nie biorę pod uwagę, bo:
1. w klasie do 2.0 lepiej wypada Clio - zwykły Civic jest słabszy, a Type-R sporo droższy
2. w klasie do 1.6 lepiej wypada C2 - mocniejszy i tańszy od Civica
A poza tym ogólnie mi Civic nie leży :-D
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 6:33 przez zeus_85, łącznie zmieniany 1 raz.
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
Re: Koszty w KJS
Znaczy jak chciałem się brać za c2 to zbytnio nie mialem pomysłu co tam grzebać - jeśli chodzi o moc, gdzieś kiedyś widziałem ze da się koło 150 czy 159 kucy realnie zrobić ale koszty spore :evil:
Re: Koszty w KJS
z tego co ja się dowiadywałem, to najlepiej zaczynać od seja. Jesteś w klasie najniższej, a przez to masz największe szasne.
clio sportem jesteś w klasie z subarakami i evo.. więc sorry... ale szanse marne.. zwłaszcza jeśli zaczynasz, i nie jesteś wkręcony w rajdy.
A sej, tanie części, robisz z niego gokarta, przekładasz silnik na 1.2 i heja. (ok w tej klasie pewnie 80% ma takie, ale wtedy właśnie zaczynają odgrywać znaczenie umiejętności
clio sportem jesteś w klasie z subarakami i evo.. więc sorry... ale szanse marne.. zwłaszcza jeśli zaczynasz, i nie jesteś wkręcony w rajdy.
A sej, tanie części, robisz z niego gokarta, przekładasz silnik na 1.2 i heja. (ok w tej klasie pewnie 80% ma takie, ale wtedy właśnie zaczynają odgrywać znaczenie umiejętności
- zelu
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 sie 2015, 7:52
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: Megange II ph I Sport
Re: Koszty w KJS
Najlepsza opcja jest saxo 1.6 vts wystraczy spojrzeć w wyniki kjs. To fakt do kjs potrzebny jest tylko samochod ale wtedy o wygrywaniu mozna pomarzyć. W obecnej chwili duza czesc samochodow startujących w kjs moze śmialo startować w rsmp i byc tam konkurencyjna.
Sejak to dobry pomysl do nauki ale po sezonie uznasz ze to pieniadze wyrzucone w bloto.
Najlepiej popatrz sobie na wyniki np www.rajd.internetowy.pl
Tam zobaczysz jakie samochody sa konkurencyjne
3 klasa czyli 1.4-1.6l jest chyba najtrudniejsza do wygrywania, te samochody często kończą na pudle w generalce bo sa male lekkie zwinne i takie saxo maja po 140-160km
Sejak to dobry pomysl do nauki ale po sezonie uznasz ze to pieniadze wyrzucone w bloto.
Najlepiej popatrz sobie na wyniki np www.rajd.internetowy.pl
Tam zobaczysz jakie samochody sa konkurencyjne
3 klasa czyli 1.4-1.6l jest chyba najtrudniejsza do wygrywania, te samochody często kończą na pudle w generalce bo sa male lekkie zwinne i takie saxo maja po 140-160km
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 8:51 przez zelu, łącznie zmieniany 1 raz.
- CZUCZU
- Real RS Owner
- Posty: 252
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 8:56
- Miejscowość: Stalowa Wola
- Samochód: Renault Twingo RS
Re: Koszty w KJS
Do kjsów daj gąbke w bak paliwa, fotele, pasy, kierownice, wywal zapadke z ręcznego tak by działała jak przycisk, mocna płyta pod silnik, zabezpieczenie przed wypadaniem półosi i główne 4.5 lub 5.25od madei... klocki przód ds2500 tył ds2000, płyn5.1. Wkładka w dolot, szpilki pod koła, duży zbiornik spryskiwacza w bagażnik, siatka na kaski, komplet rozpórek. Warto dorzucić shift light, short shifter z długą gałką ityle starczy. Jak nie ma kasy to sprężyny eibavha, jak jest to minimum bilstein. To co podałem bez zawiasu to realne 6 tysięcy k dużo własnej pracy. Górnego pułapu nie ma
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Koszty w KJS
CZUCZU, w końcu jakiś specjalista :-) Pracy własnej w te wyliczenia nie chcę wliczać, bo lista z kosztami idzie do mojego pracodawcy, który w ten sposób chce się rozreklamować w regionie. Myślę, że są w stanie na przygotowania wyłożyć więcej niż te 6k, więc warto wrzucić na listę więcej, a w razie czego zrezygnować z mniej potrzebnych rzeczy.
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
- zeus_85
- Fake RS Owner
- Posty: 540
- Rejestracja: 04 kwie 2014, 18:38
- Miejscowość: Wrocław
- Samochód: Renault Laguna II GT
- Kontakt:
Re: Koszty w KJS
Temat umarł na forum, ale w rzeczywistości potoczył się dalej. W najbliższą sobotę rozpoczynamy jazdy, a ja zasiadam na prawym fotelu kolegi z pracy. W wolne weekendy biorę od niego Astrę GSi i będę śmigał w lokalnych ligach :-D
Dzięki wszystkim za pomoc. Trzymajcie kciuki za rozwój.
Dzięki wszystkim za pomoc. Trzymajcie kciuki za rozwój.
Projekt "Renault Laguna: Od GT do RS" uważam za rozpoczęty:
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260
220KM @ 5200 / 324Nm @ 3500 --> 237KM @ 5233 / 368Nm @ 3124 --> 249KM @ 5800 / 400Nm @ 3260