RS3 czy GT ?
RS3 czy GT ?
Witam zastanawiam się nad zmianą swojego obecnego samochodu na RS3 lub GT czy możecie mi podpowiedzieć jak to jest z RS3 mają wytrzymałe silniki... Czy karoseria jest odporna ta rdzę ? Gdzieś wyczytałem że w okolicach 100 000 siadają koła dwumasowe... Po prostu chciałbym znać jego bolączki żeby znowu się nie wpakować jak wpakowałem się w obecny samochód jakim jest Astra 3 OPC... Która ma przejechane 200 tysięcy a silnik nadaje się do kapitalnego remontu... Jak to jest z tylnymi tarczami hamulcowymi one są z łożyskiem ? Czy ten samochód ma jeszcze jakieś niespodzianki typu jak te tarcze ?
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: RS3 czy GT ?
Z rdzą bywa różnie. Jak blacharz dotykał to coś wyjdzie. Jak nie to jest ok.
Tylne tarcze z łożyskiem to taki ficzer. Nie różni się w problematyce wymiany od tarcz bez łożyska.
Silnik w GT i RS to bliźniacza konstrukcja wiec i dwumasa ta sama. Nie pada po 100kkm.
Tylne tarcze z łożyskiem to taki ficzer. Nie różni się w problematyce wymiany od tarcz bez łożyska.
Silnik w GT i RS to bliźniacza konstrukcja wiec i dwumasa ta sama. Nie pada po 100kkm.
- Kampos
- Real RS Owner
- Posty: 867
- Rejestracja: 19 lip 2018, 17:59
- Miejscowość: Słupia J.
- Samochód: Megane II RS 293hp_402nm
Re: RS3 czy GT ?
Ale brednie... Od kiedy GT i RS ma tą samą dwumasę? O sprzęgle tym bardziej nie wspomnę.
- PatiEK_PL
- Posty: 645
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 15:51
- Miejscowość: Warszawa
- Samochód: MIIRSphI SCIIphII
Re: RS3 czy GT ?
Numer części oczywiście mają inny, sprzęgła tak samo, natomiast to nie są drastycznie odmienne konstrukcje, żeby jedna miała być bezawaryjna, a druga padała co rok.
Żywotność zawsze zależy od użytkowania.
Żywotność zawsze zależy od użytkowania.
-
- Real RS Owner
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 kwie 2018, 16:38
- Miejscowość: Nisko
- Samochód: Megane3PH3 GT 220 Grandtour 330 Unitronic
Re: RS3 czy GT ?
GT220 ma tą samą dwumasę i sprzęgło co RS. Moim zdaniem nawet jeśli dwumasa miałaby wytrzymać 100 tyś km w benzynie co ma 300koni i ponad 400nm to i tak jest dobry wynik i Renault wcale nie jest gorsze od konkurencji.Kampos pisze:Ale brednie... Od kiedy GT i RS ma tą samą dwumasę? O sprzęgle tym bardziej nie wspomnę.
Megane 3 tak ogólnie to jest bardzo dobra konstrukcja bez poważnych wad fabrycznych, jedynie tzw pierdoły są do poprawy. Sam miałem 3 Ople i z każdym musiałem jeździć po mechanikach i uważam, że Renault jest lepsze.Ciem pisze:Witam zastanawiam się nad zmianą swojego obecnego samochodu na RS3 lub GT czy możecie mi podpowiedzieć jak to jest z RS3 mają wytrzymałe silniki... Czy karoseria jest odporna ta rdzę ? Gdzieś wyczytałem że w okolicach 100 000 siadają koła dwumasowe... Po prostu chciałbym znać jego bolączki żeby znowu się nie wpakować jak wpakowałem się w obecny samochód jakim jest Astra 3 OPC... Która ma przejechane 200 tysięcy a silnik nadaje się do kapitalnego remontu... Jak to jest z tylnymi tarczami hamulcowymi one są z łożyskiem ? Czy ten samochód ma jeszcze jakieś niespodzianki typu jak te tarcze ?
-
- Real RS Owner
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 kwie 2018, 16:38
- Miejscowość: Nisko
- Samochód: Megane3PH3 GT 220 Grandtour 330 Unitronic
Re: RS3 czy GT ?
Patryk pisze:Z ciekawości: dlaczego? :-)
Pewnie z tego samego powodu dla, którego włożyli słabsze bebechy do silnika czy hamulce w prównaniu do RS. Przypuszczam, że tym powodem był końcowy rozrachunek ekonomiczny, który każdej firmie musi się zgadzać :-) Na tylu tysiącach egzemplarzy jak przyoszczędzą parę euro na każdej sztuce to na koniec wychodzi pokaźna kwota a GT z założenia miał być tańszy od RS i zaprojektowany na słabsze moce, dla innego odbiorcy, stąd te różnice. W życiu nie ma nigdy nic za darmo :-/
- Patryk
- Real RS Owner
- Posty: 278
- Rejestracja: 04 maja 2017, 15:24
- Miejscowość: DBL
- Samochód: Mégane RS III + prasowe
- Kontakt:
Re: RS3 czy GT ?
Nie no jasne, zgadzam się. Pytanie kto czego szuka, bo zrobienie później mocniejszego GT, które miało więcej wspólnego z topowym R.S. wskazywałoby na to, że klienci decydujący się na GT oczekiwali jednak bardziej hardkorowego samochodu. Chyba że była brana tylko i wyłącznie kwestia ekonomiczna pod uwagę. :-)
- klaudiusz76
- Real RS Owner
- Posty: 1711
- Rejestracja: 03 mar 2016, 8:56
- Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
- Samochód: Megane IV RS TROPHY
Re: RS3 czy GT ?
Szukaj RSa ...... bo potem dłubanie w GTku żeby mieć więcej to bez sensu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Fake RS Owner
- Posty: 1004
- Rejestracja: 14 lis 2019, 14:42
- Miejscowość: Puławy
- Samochód: Megane II
- Kontakt:
Re: RS3 czy GT ?
Pełna racja, bo potem okaże się, że włożysz tyle by się zbliżyć do RSa że już będziesz mógł już prawie kupić RS a nadal twoje GT nim nie będzie.klaudiusz76 pisze:Szukaj RSa ...... bo potem
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.